غرق شدن قایق حامل پناهجویان در یونان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۴۰۰/۱۰/۴ کد خبر: 169336 منبع: پرینت

مقام های یونان روز جمعه اعلام کردند دستکم ۷ نفر بر اثر غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در جزیره ای کوچک در این کشور جان باختند، اما ۹۰ نفر دیگر نجات یافتند.
به گزارش رویترز، گارد ساحلی یونان خبر داد عملیات نجات ۹۰ نفری را که قایق شان در منطقه ای در جزیره آنتی‌کیترا در جنوب این کشور به گل نشسته بود، تکمیل کرده است.

گارد ساحلی یونان تاکید کرد که جسد ۷ نفر از آب گرفته شده است و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.
یونان یکی از مسیرهای اصلی به اتحادیه اروپا برای پناهجویان و آوارگان از آفریقا، خاورمیانه و کشورهای دیگر است، اگرچه این جریان از سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ روند نزولی داشته است، زمانی که بیش از یک میلیون نفر از این کشور به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا عبور کردند.

غرق شدن این کشتی، دومین حادثه غرق شدن کشتی در دریای اژه در هفته جاری بود. در حادثه شبانه دیگری که بین سه شنبه و چهارشنبه روی داد، یک قایق حامل ۵۰ نفر که آنها نیز پناهجو بودند، در نزدیکی جزیره فولگاندروس یونان غرق شد و دهها تن از سرنشینان آن ناپدید شدند.

در این میان، سازمان های بشردوستانه با انتشار بیانیه ای، مقام های یونانی را متهم کرده اند که بسیاری از پناهجویان را در اردوگاه ها بدون دسترسی به محموله های بشردوستانه ازجمله کمک های غذایی رها کرده اند.
۲۶ سازمان غیردولتی بشردوستانه از جمله شورای پناهجویان یونان و کمیته بین المللی نجات در بیانیه ای با اشاره به توزیع غذای بی کیفیت و اغلب پخته نشده میان پناهجویان اعلام کردند: براساس ارزیابی های انجام شده، ۶۰ درصد از پناهجویانی که در اردوگاه ها زندگی می کنند، از کمک های غذایی محروم هستند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قایق پناهجویان
یونان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است