همدستی فرانسه در جنایات بین المللی باید پایان یابد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۴۰۰/۱۰/۶ کد خبر: 169356 منبع: پرینت

هشدارهای گروه سازمان ملل متحد در امور یمن مبنی بر این که «فروش تسلیحات سوختی است که درگیری را طولانی می کند» به طرز فوق العاده ای توسط دولت های فرانسه و انگلیس نادیده گرفته می شود.
به گزارش شفقنا؛ لوموند نوشت: پاریس با آگاهی کامل از نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه، با فروش تسلیحات خود به حمایت از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر ادامه می دهد.

محمد بن زاید آل نهیان اماراتی، محمد بن سلمان عربستانی و عبدالفتاح السیسی مصری این سه رهبر سیاسی مسئول جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ یمن، مصر و لیبی هستند. آنها در عین حال مشتریان اصلی صنایع تسلیحاتی فرانسه مانند ایرباس، آرکوس، داسو، ام بی دی ای، ناوال گروپ، نکستر، سافران، تالس و غیره هستند.
بنابر آخرین گزارش برنامه توسعه سازمان ملل، تعداد تلفات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از جنگ در یمن را بیش از ۳۷۰ هزار کشته تا پایان سال ۲۰۲۱ برآورد شده است. بدبختی آنها این است که یمنی هستند و نام مشهوری مانند جمال خاشقجی که توسط مزدوران محمد بن سلمان ترور شد، را ندارند.
هشدارهای گروه سازمان ملل متحد در امور یمن مبنی بر این که «فروش تسلیحات سوختی است که درگیری را طولانی می کند» به طرز فوق العاده ای توسط دولت های فرانسه و انگلیس نادیده گرفته می شود.

درخواست‌های نمایندگان پارلمان و سازمان‌های غیردولتی در مورد نقض سیستماتیک و مداوم کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو، حملات عمدی به غیرنظامیان، جنایات علیه بشریت و غیره هیچ نتیجه‌ای نداشته است. دولت فرانسه با آگاهی کامل از این نقض جدی قوانین بین المللی، همچنان با فروش تسلیحات خود به حمایت از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر ادامه می دهد.
یادداشت «دفاع مخفی» در رسانه تحقیقی Disclose نشان می دهد که دولت فرانسه نه تنها از کاربرد سلاح های فرانسوی آگاه است، بلکه به نمایندگان پارلمان و شهروندان ساکن در فرانسه نیز دروغ گفته است.

دولت فرانسه با آگاهی کامل از ماده ۶ معاهده تجارت سلاح سازمان ملل متحد در جنگ یمن و همچنین در مصر، با فروش تجهیزات کنترل و رهگیری که امکان دستگیری و شکنجه مدافعان حقوق بشر را فراهم می کند، تعهدات بین‌المللی را بیش از پیش نقض می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
بین المللی
نظرات بینندگان:

>>>   فرانسه کاری همان کاری را میکند که چهل سال قبل در حق افغانستان کرد و افراد تروریست و شریر را بنام مجاهد جا زد و از اشرار افغانستان حمایت میکرد.
سردار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است