تا دوماه دیگر جنگ ها تشدید می شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۰    ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ کد خبر: 169398 منبع: پرینت

گفته‌هایی وجود دارد که رهبران سیاسی افغانستان مقیم خارج، در گفتگو با کشورهای قدرتمند دخیل در قضایای افغانستان و سازمان ملل به یک نقشه راه نظامی- سیاسی دست‌یافته و توافق کرده‌اند که فشرده ان به شرح زیر است:
۱-شروع از هم‌اکنون، تا دو ماه دیگر، درگیری‌ها تشدید شده و بخش‌هایی از افغانستان از کنترول طالبان خارج می‌شود. هدف، ایجاد توازن قوا میان طرفین است.
۲-سپس به درخواست "طرفین"، بحث صلح مطرح می‌شود.
۳- استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در کابل و کلان شهرها و ایجاد حکومت موقت(احتمالا دوساله) شرایط اصلی تامین صلح و اتش‌بس خواهد بود.
۴-دوسال بعد انتخابات برگزار می‌گردد.

من در مورد این نقشه از چند منبع شنیدم اما هنوزم جزییات دقیق ان در دست نیست. هنوز مشخص نیست که ایا براستی چنین نقشه راهی میان طرفین مطرح شده یا خیر‌.
"طرفین" مورد نظر نیز مشخص نیست. یکی از طرفین طالبان است اما طرف دیگر تعریف دقیقی ندارد. ایا منظور از طرف دیگر، جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود است؟ ایا منظور اعضای شورای مقاومت ملی جمهوری اسلامی با اشتراک عطا محمد نور، محقق و... است؟ ایا منظور کرزی و عبدالله و ... است؟ ایا منظور غنی و نزدیکان اوست؟ ایا کدام جماعت سیاسی دیگر منظور است؟ ایا مجموع تشکل‌های یاد شده منظور است؟

انچه من تا کنون در مورد این نقشه شنیدم، از استاد سیاف به عنوان گرداننده این بحث و گقتمان و طراح این نقشه یاد شده که گویا طی دیدارهایی با سیاسیون و خارجی‌ها روی این نقشه کار کرده و نشست‌هایی را برگزار کرده است.
سخنگوی جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، که جریان اصلی مقاومت ضد طالبان شناخته می‌شود، چند روز پیش در مصاحبه با روزنامه اعتماد ایران، سخنانی را در خصوص صلح مطرح کرد که بی‌شباهت با نقشه راه اخیرالذکر نیست. اما این بدان معنا نیست که این نقشه راه از سوی انان ارایه شده باشد. در این خصوص باید منتظر موقف رسمی جبهه مقاومت ملی ماند.

رستم روشنگر
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران سیاسی
دول قدرتمند
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ دلیل و منطقی برای ادامه کشتار، ترور، تبعید کردن، زندانی کردن، زن ستیزی و مردم آزاری بیماران روانی بنام طالب وجود ندارد مردم افغانستان و مردم منطقه و جهان این تراژیدی و فاجعه بشری را قبول کرده نمیتوانند پس طالب بهرصورت رفتنی است و در افغانستان باقی مانده نمیتواند. در این هیچ شک و تردیدی نیست

>>>   به هر حال آنچه در شرف انجام است این است که:
تحرکاتی در جنوب و شرق آغاز میشود و یکی دو ولایت هم سرحد با پاکستان از کنترول طالب بیرون کرده میشود.
سیزده ولایت شمال کاملا" عاری از طالب خواهند شد و مهم تر از همه اینکه این بار هلمند نقطه آغاز طالب زدایی خواهد بود.
کشور های سه گانه هم در بین خود درگیر اختلاف اند و هر گدام راه خود را پیش گرفته اند و در این میان چین که طالبان روی سرمایه گذری آنها زیاد حساب میکردند حالا از سرعت خود کاسته است و حد اقل تا July سال ۲۰۲۲ منتظر انکشافات اوضاع خواهد ماند.
در داخل دو جناح غلزی و درانی کم کم تیغ به روی همدیگر خواهند کشید و در آغاز کار چندین ترور بزرگان درانی در راه است و در این میان کار بالای لوگری ها سخت خواهد شد.

>>>   مقاومت دیگر ممکن نیست تجهیزات نظامی که درطول چهاردهه از باداران روسی امریکایی و همچنان اروپایی تان بدست اورده بودید ودر پنجشیرذخیره کرده بودید از بس که زیات بی ایمان وبیغیررت بودید بدون اندکترین مقاوت در مدت یک روز تسلیم طالبان نمودیدوفرارکردید.اکنون همان باداران تان روس ،امریکا واروپا( خلص تمام قوتهای کفری) بالای تان اعتماد ندارند،زیرا شما اصلا عقیده ندارد، وتمام فکر هوش تان متوجه چور وچپاول پیسه ان هم از طریق وطنفروشی، دین فروشی وناموسفرروشی میباشد. امرصاحب بی مروت تان در پهلوی اینکه بااشغالگران روس معامله کرد با صلیبی های امریکایی واروپایی نیز تعهددات غلامی داشت وحتی غلامی چینیها را نیز لبیک گفته بود به خاطرییکه داکتر عبدارحمن ماویست رابه حیث معاون خود در پهلوی خود گرفته بود.خلص کلام شما اصلا ایمان وعقیده ندارید وجنگ بدون عقیده ممکن نیست، حسیب قوای مرکز با کدام ایمان وعقیدهلاف از مقاومت میزند، او باز در فکر رسیدن به چور وچپاول تجاران ساحه قوای مرکز است.نمیدانم شمایان به کدام عقیده استید،پیرو فکر کمونستی هستید یا پیرو فکر کپیتلیستی، گاهی اوقات چون حیوانات که به طرف چراگاه سبز میدوند شما هم یک مرتبه به طور موقت چراگاه اخوانیت را هم انتخاب نمودیدزیرا دران روزگار اخوانیت واره دار بود در حالیکه شما واخوان بسیار فاصله دارید ایشان اعتقاد بخداداشتند وبرای اعلای کلمت ااالله میرزمیدند وشمابرای تصاحب قدرت به قمت دین وطن وناموس تان غلامی تمام دشمنان قسم خوردده اسلام را انجام نمودید، حیف که نام انسان بالای تان ماندده شده اسست، اربابان تان دیگر از غلامی تان دلسرد شده اند به خاطریکه شمایان به منظور دریافت پول در عین زمان خودرابه چندین ارباب میفروشید ابروی اربابان تارا بردیدی روسهارا شرمنده کردید‌،امریکا را چنان شرمنده کردید که دیگر گوز خورا گرفته نمیتواند، و از ایران پروژه گرفتید وابروی ایران وشیعهیان ایرانی را نیزبردید. اکنون وقت ان است که در قسمت شخصیت رهبران وقوماندانانتان فکر کنید که کسی همچو احمد مسعود نوکر ام ای ۶ انگلیس وکسی همچو صالح جاسوس سی ای ای وکسی هم به دزدی پچقل متهم است وکسی هم نوکری چندید ارباب صلیبی وبی خدایان رروسسی،چینی ویا هم نوکری ایرانیان میباشد، ایا با داشتن اینچنین رهبری دین فروش‌ ووطنفروش امید داری که ملت مجاهد افغان از مقاومت شیطانی ،تقلبی ودروغین تان در برابر مسلمانان پیروی کند، نه هر گز
جمال کمال از افغانستان عزیز.

>>>   در حال حاضر سیل تجهیزات مدرن و پیشرفته بسوی شمال روان است و تا بهار پوز طالب بخاک مالیده میشود

>>>   بعد از حمله روس ها به افغانستان،مجاهدین جهاد خود را از قریه جات و ولسوالی ها برضد روس ها شروع کردند و گفتند که کشور ما را کفار و کمونست ها اشغال کردند و جهاد در مقابل آنها برای ما فرض است.
بعد از حمله امریکایی ها و ناتو به افغانستان،طالبان نیز از قریه جات و ولسوالی ها شروع به جهت کردند و گفتند که صلیبی ها کشور ما را اشغال کردند و جهاد برای ما فرض است.
حالا شما از کجا شروع میکنید و چگونه جهاد میکنید و نام این جهاد را چه میگذارید؟
به نظر من باید جهاد را از کابل شروع کنید و بگویید که حقوق زن ها پایمال شده است و آرایشگاه ها بسته شده است و بازار پودر و کریم و لبسیرین و مژه قات و بیگودی به شکست مواجه شده است.
شاید بعضی کمپتی های سامان آرایش به شمل کمک مالی کند.
اما این که این کمک مالی کفایت میکند و تعداد کافی خاتم ها در پهلوی شما برای جهاد ایستاد میشوند و در میدان جنگ چگونه جهاد میکنند،نمیدانم؟
اما یک چیز را میدانم که خانم ها الله و اکبر گفته فیر نخواهند کرد،بلکه لبسیرین اکبر گفته فیر خواهند کرد و آنهم پشت سرکی.

>>>   از ان پوفوکان بی خرد مردم افغانستان چی خو بی دیدن قدرت سیاسی و نظامی افغانستان کاملا در دستان شان بود نگا کرده نتوانستن حالا شستن که ما جبهه مقاومت هستم و یا مدافهین مردم افغانستان هستیم خداوند رنگ تان را گم کند شما را مردم نمی خواهد شما خایینین به و طن و قران خوران هستین به مار تان خیانت کردید فتح الله از کابل

>>>   کدام رهبران سیاسی؟
همه انها دزدان وجنایتکاران اند که با دزدیدن میلیارد ها دالر از پول مردم، زندگی ارام را در غزب میگزرانند!اینها نه توان جنگ را دارند ونه هم پشتیبانی مردم را.

>>>   همین لبسرین اکبر کارت را ختم میکند، خاطرت جمع باشد.
هیچ گروه نوکر و مستبد به کمک هیچ بیگانه و خارجی حتی همان اوغان های پاکستان درین کشور پیروز شدنی نیست.
روز شکست غلام های پاکستان هم رسیدنی است. باز هم پای های لچ فرار خواهند کرد و به همان غار های پناهگاه خود در خیبر پختونخوا پاکستان بازهم پناه خواهند برد.

>>>   جنگ در هر حالت باعث بر بادی کشور وتباهی ملت افغان است ولی انهای که مزدور بودند وهستند ومیشوند بدون این که به مفاد ملی وکشور فکر نمایند بیشتر برای مقاصد شخصی خود وارباب ها کار میکنند ملت افغان از طالب وداعش وحکمتیار هر گز گیلایه ندارند چون انها مزدور وزیر فرمان اند اصل شکایت ما از امریک وانگلیس واروپا وسایر کشور های که درین اتش هیزوم جنع مینمایند میباشد چون انها هم مجبور اند خصلت استعماری شان جنگ افروزی وسیاست کلی شان نابودی انسانها است ولی خداوند منان عین تباهی وبربادی را که بالای دیگر بنی نوع بشر می اورند با انواع عذاب ها وافت ها بالای ملت بیچاره ومظلوم خودشان می اورد افسوس که انها سر عقل نمی ایند وازین مظالم باز نمی ایستند وخداوند هم روزانه یک ملیون وسیصد هزار ودوصد هزار از مردم انها را که واقعا دلما بالای شان میسوزد به کرونا مبتلا میگرداند واتش سوزی وطوفان بالای شان می اورد وانواع مختلف عذاب های دیگر را به امید ان که سردمداران لجوج انها از مظالم ضد بشریت باز ایستند وتوبه نمایند
حاجی ولایت خان مقیم پاریس

>>>   آقای حارث ناصح یکی از همکاران نادر نادری پای عکس اش چنین نوشته است:
نادری صیب یادتان میایه که برای فضیله جان خواهر همسر تان (خیاشنه تان) بست خارج از تشکیل ساختید؟ معاشش به ۳۰۰ هزار افغانی میرسید..
تیم خبیثه تان یادتان میایه؟ که ریاست های ولایات را بر اساس قومیت و پول استخدام میکردند؟ زیر نظر جناب شما؟
در یکی از جلسات تیم خبیثه تان به طور ناگهانی حضور داشتم، با یک جمع از اشخاص لوگری ها نشته بودند و میگفتند: حالا که دو تذکره دارید، از لوگر و کابل، پس از تذکره کابل تان استفاده کنید تا که مردم زیاد متوجه نشوند..
از زرغونه اسلمی در بدل چی حمایت میکردید؟ زرغونه ادی که معروف به بی بی کمیسیون بود در تعصب و قومگرایی شهره زمان بود..
آیا به یاد دارید که بدون کدام امتحان و شارت لیست اشخاص را در پروژه HRMIS در معاشات ۱۵۰ هزار، ۲۰۰ هزار، ۳۰۰ هزار و و و استخدام میکردید؟ و در نهایت ما که با ایشان همکار بودیم متوجه میشدیم که همه بچه های کاکای همدیگر استند و به یک زبان میگفتند: تره زوی تره زوی..
نادری صیب آیا به یاد دارید که یک روز همرای تان با یک دست سلام کردم اما روز بعدی عقده کردید؟
نادری صیب آیا از امتحانات محمود جلال آگاهی داشتید؟ با هماهنگی زرغونه اسلمی در اتاق جلسات مینشستند و اشخاص را استخدام میکردند!
نادری صیب آیا به یاد داری همکارم به اسم فرامز Murtaza Faramarz معاشات اش را نپرداخته بودید وقتی صدای خود را بلند کرد او را توسط گارد های تان از ریاست بیرون کردید؟ این خیانت هایت یادتان است؟
آیا از فساد اخلاقی که همه ما در کمیسیون شاهد بودیم آگاه نبودید؟ به یاد ندارید؟
۹۰۰ هزار پول سفریه و معاش همکارانم را نپرداخته بودید و پول را از بودیجه بانک جهانی به جیب تیم خبیثه تان امضا کرده بودید وقتی Romeo Atif همکارانم صدا بلند کردند و نزد شما آمدند توسط سکرتر تان نوید جان که خواهر زاده تان نیز میشود، جواب دادید اما یکبار هم صدای شان را نشنیدید چرا؟
مصارف نقاشی دیوار ورودی کمیسیون ۹۵۰ هزار افغانی شد آیا در جریان نبودید؟
شعیب اکسیر Hazin Akseer همکار ما که آمر یکی از بخش ها بودند از ظلمات و نابرابری هایتان نیز آگاه است و خیلی کوشیدیم تا بشنوید اما نخیر.
شما بچه خوانده غنی بودید حالا در تازه ترین مصاحبه تان خودتان را میخواهید جدا سازید؟ نخیر پدرتان غنی است.
الله یار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است