قرارداد برشنا با چهار کشور برای واردات برق
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۷    ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ کد خبر: 169403 منبع: پرینت

شرکت ملی برق یا برشنا می‌گوید که اخیرا چهار قرارداد واردات برق را با کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، ایران و ترکمنستان امضا کرده است.
حکمت‌الله میوندی؛ سخنگوی گفته است که این قراردادها تا پایان سال ۲۰۲۲ با این کشورها عقد شده و قرار است طی آن به ارزش ۲۶۰ میلیون دالر برق به کشور وارد شود.

به گفته این شرکت، قرار است طبق این قراردادها حدود ۴.۸ میلیارد کیلووات برق در ساعت از کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان و ۸۰۰ میلیون کیلووات دیگر هم از ایران وارد شود.
برشنا همچنین گفته است که قرار است این مقدار برق به ۲۶ ولایت کشور توزیع شود.

این در حالی است که شهروندان همواره از کمبود برق انتقاد می‌کنند و می‌گویند که در فصل زمستان بیشتر ساعات روز را برق ندارند
در طی سال‌های گذشته کارهای بنیادی در زمینه تولید انرژی و برق در داخل کشور صورت نگرفته است و بیشتر برق مورد نیاز افغانستان از کشورهای همسایه وارد می‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برشنا
واردات برق
نظرات بینندگان:

>>>   با مرور این خبر به این فکر افتادم که اگر ما قربانی جنگهای نیابتی و تنظیمی نمیشدیم طی چهل سالی که گذشت ممکن برق صادراتی به پاکستان میداشتیم.اما امروز کشور ویران شده ای داریم و بس. به نام جهاد و دین بر خاستند ولی به ریش دین خندیدند و خیانت کردند. بنام وطنپرست و ملت پرست بر خاستند ولی طی سی سال به ملت خود یعنی مادر خود خیانت کردند .سلاح بدست گرفتند و بنام دفاع از ناموس وطن عملا به زن تجاوز کردند به دختر و پسر خرد سال تجاوز کردند معامله کردند ...فروختند...نعره تکبیر سر دادند ولی به الله شک کردند...به اروپا و امریکا رفتند و خود را مبارزین راه استقلال افغانستان جا زدند و با امدن امریکاییان به افغانستان بنام متخصص و مشاور خود را جا زده پول دزدیدند. از اخذ معاشات شان به پول افغانی ننگ داشتند باید معاشات به دالر میبود... همینها ثروت طبیعی کشور را به مفت به خارجیان سپردند همینها غارت کردند و دوباره به امریکا رفتند و ویلا خریدند ...همینها از تشکیل مدارس دینی دفاع میکردند و اعانه میدادند این دلقک های کثیف در حق این ملت بیچاره خیلی ها جفا کرده اند. اینها بعد از فرار شان از وطن اکنون برای ضربه زدن به افغانستان زخمی مضمونی ندارند لذا به نامهای تاجیک و پشتون به تخریب یکدگر میپردازند. خیلی ها بیمقدار بودید...همینها پر چمی ها را وطنفروش میگفتند زمان ثابت کرد که وطنفروش اصلی کی ها استند . همینها بنام مجاهدین صندوقهای اعانه برای گویا جهاد شان در امریکا و اروپا گذاشته بودند همینها بخاطر کسب پول از دزدان و اشرار نزد امریکاییان لا بی گری میکردند...و حالا هم بنام اگاهان سیاسی با شبکه های تلویزیون فارسی و پشتو مشوره های فیلسوفانه میدهند کلاه احمد را بر سر محمود میگذارند...تعداد این اگاهان بیکار و بی روز گار که زمانی در دفاتر حامد کرزی و اشرف غنی مصروف چپاول دالر های باد اورده بودند خیلی زیاد است...دانش سیاسی هم درک ندارد...
زکریا رازی

>>>   این دنیا نظر به عقاید مردم جای امتحان برای آخرت است پس فکر نمیکنید که این همه هدیه آسمانی بشکل ثروت پنهان (کوه و دریا روان برای تولید برق آبی، معادن سرشار و......) هم جز امتحان است؟؟؟؟؟ و گدایی در وقت توانمندی گناه است؟؟؟؟
آتش‌خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است