استخراج بی رویه از معادن طلای تخار توسط چینی ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۰    ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ کد خبر: 169404 منبع: پرینت

منابع محلی تخار از استخراج بی‌رویه معادن طلای این ولایت خبر داده، می گویند که در این اواخر انجنیران چینی برای استخراج طلا به این ولایت آمده اند؛ اما طالبان می گویند که به انجنیران چینی اجازه فعالیت نداده اند.
به گزارش آوا؛ منابع معتبر مردمی تخار می گویند چندین انجنیر چینی برای استخراج معادن طلا به تخار آمده اند و ماشین های استخراج طلا را نیز با خود آورده اند.
به گفته منابع، شرکت های خصوصی، انجنیران چینی را آورده اند و به طالبان نیز باج می دهند.
معدن طلا در منطقه “نور آبه” ولسوالی چاه آب تخار قرار دارد

اما مولوی محمد یونس؛ رییس معادن تخار می گوید: شرکت های خصوصی انجنیران چینی را آورده بودند؛ اما آنان اجازه فعالیت را نداده اند.
به گفته او، اتباع خارجی باید ابتدا از مرکز جواز بگیرند و سپس فعالیت را آغاز کنند.
انجنیران چینی در حالی به تخار رفته اند که پیش از این، خبری در رسانه های کشور نشر شده بود مبنی بر اینکه چین به معادن افغانستان چشم دوخته است و هیاتی بزرگ از صنعتگران چینی برای ارزیابی منابع معدنی به افغانستان سفر کرده است.
چین پس از تحولات اخیر بارها از بهبود روابط خود با طالبان خبر داده و تاکید کرده که در بهبود اقتصاد افغانستان، طالبان را یاری می کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طلای تخار
چینی ها
نظرات بینندگان:

>>>   اژدهای زرد هرکجا چنبره زند با خود بیکاری وفقر و بدبختی ونکبت ومرض به ارمغان اورد.
لطفا لطفا به ‌کشور همسایه نگاهی بیندازید تا متوجه شوید با ذخایر معدنی ومحیط زیست آن چی کرده است. کشور ایران که به خاطر تحریم ها کمترین تعامل را با جهان داشت در جریان کرونا بیشترین قربانی نزدیک به صد هزار نفر تقدیم ویروس سازان کرده است

>>>   چین باید از امریکا و انگلیس و ارتش سرخ درس عبرت بگیرد و در فکر استعمار نباشد همکاری با مافیای خاین و طالبان افراطی و مزدور ناکامی و شرمندگی است

>>>   آنچه ما بیشتر داریم شاه شجاع هایی خدمتگار است و خواب برده هایی بهشتی!!!!
آتش خاوری

>>>   با تقدیم احترامات از رهبری دولت و تمام دانشمندان خواهش مندم تا در مورد استخراج معادن افغانستان که بنیاد اقتصاد کشور را خواهد ساخت خیلی دقت و توجه کرده در مورد قیم بین المللی این معادن، صورت اعمار شبکه های مواصلاتی، منابع تهیه انرژی برای استخراج، مواد کیمیاوی ضروریه برای استخراج ماده یا عنصر مورد نظر ، تربیه واستخدام کادر های فنی و متخصص با تجربه برای پیشبرد کار،تصفیه هوا و زباله های تخنیکی و زهری،پروسس بعدی تولیدات اولیه غرض بلند بردن قیمت مواد استخراج شده اولیه ،حفاظت از محیط زیست، تهیه و تدارک اعاشه،اباطه،معالجه و مداوای پر سونل ،ترانسپورت ووسایل رفاه برای کارگران،بازاریابی برای تولیدات توجه نمایید و بدون حراس به عقد قرارداد های دقیق مطابق نورم های جهانی بپردازید تا سرنوشت سایر معادن به سرنوشت معدن مس عینک دچار نشود. در همه امور از استادان لایق پوهنتون کابل و پولی تخنیک و ساید کدر های با تجربه وزارت های معادن وصنایع ، وزارت آب و برق ،ریاست سروی جیولوجی استفاده کرده ، هیچ شخص غیر مسلکی را شامل بوردها و کمیسیون های کار مسلکی ننمایید و به هیچ خارجی حق تصمیم گیری نهایی را ندهید !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است