واکنش طالبان به درگیری در سفارت افغانستان در ایتالیا
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۰    ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ کد خبر: 169440 منبع: پرینت

واکنش طالبان به اخراج سفیر خودخوانده این گروه در ایتالیا: این کار سفارت افغانستان خلاف قانون است.
وزارت خارجه طالبان در واکنش به اعلامیه سفارت افغانستان در ایتالیا که گفته سفیر خودخوانده طالبان را از این سفارت بیرون انداخته، می‌گوید که آن شخص از سوی طالبان معرفی نشده بود و نیز این اخراج را غیرقانونی می‌داند. وزارت خارجه طالبان هرچند اعلام کرد محمد فهیم کشاف که به روز سه‌شنبه ٢٤‬ جدی (٤‬جنوری) توسط سفارت افغانستان در ایتالیا و پولیس ایتالیا از سفارت افغانستان در روم اخراج شد، از سوی این گروه به عنوان سفیر جدید طالبان برای ایتالیا معرفی نشده است، اما تاکید می‌کند که این اقدام سفارت افغانستان در ایتالیا خلاف قانون است.

به گزارش رادیو فرانسه، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در رشته توییتی گفته که مطابق قانون، محمد فهیم کشاف تا سال ١٤‬٠٢ از سوی این گروه به عنوان دیپلومات رسمی سفارت افغانستان در ایتالیا شناخته می‌شود و در مورد پایان وظیفه او هیچ تصمیمی از سوی وزارت خارجه طالبان گرفته نشده است.

سفارت افغانستان در ایتالیا روز سه‌شنبه ٢٤‬ جدی در اعلامیه‌ای گفته بود که محمد فهیم کشاف که چندی پیش به دلیل مخالفت با ارزش‌های حکومت افغانستان از وظیفه برکنار شده بود، روز گذشته به گونه غیرقانونی وارد سفارت شده و بر سفیر کنونی افغانستان در ایتالیا حمله کرده است.
به بنیاد این اعلامیه سفارت افغانستان در روم، کشاف خود را سفیر جدید طالبان برای ایتالیا معرفی کرده بود که مقام‌های سفارت با کمک پولیس ایتالیا او را از سفارت بیرون کرده‌اند.

حالا سخنگوی وزارت خارجه طالبان می‌گوید که تقرری او به عنوان سفیر طالبان برای ایتالیا، حقیقت ندارد و نیز تاکید می‌کند که دوره کاری کشاف هنوز به پایان نرسیده و اخراج او از سوی "مسوولین آن سفارت یک عمل غیرقانونی و به دور ازصلاحیت‌های وظیفوی" است.
از زمان قدرت‌گیری دوباره طالبان در اواسط ماه اگست (اوت) سال جاری تاکنون هیچ کشوری حکومت سرپرست این گروه را به رسمیت نشناخته و بیشتر سفارت‌خانه‌ های افغانستان که کارمندان آنها از سوی حکومت پیشین افغانستان گماشته شده بودند نیز از طالبان تبعیت نکرده و همچنان کارشان را با پرچم حکومت پیشین ادامه می‌دهند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
واکنش طالبان
سفارت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ای فهیم کشاف کدام خویشی همراه کشاف دیگر که در زمان کرزی رییس شورای علما و روحانیون بود،ندارد؟
در زمان اشرف غنی او فوت کرد.
شاید در همان وقت زنده بودنش او را کشاف در سفارت ایتالیا مقرر کرده باشد.

>>>   طالبان را جهان تحت هیچ شرایطی برسمیت شناخته نمیتواند زیرا جنایکار، تروریست، ضد زن، ضد آزادی و دشمن حقوق بشر و انسانیت اند اگر دولتها این گروه چنایتکار را برسمیت بشناسند مورد غضب مردم خود واقع میشوند و مردم جهان علیه گروه توریستی طالب اند

>>>   حال مثل ایرانیها امارت اسلامی را حکومت سرپرست افغانستان می گویند

>>>   شاید این آقا فرزند قیام الدین کشاف مرحوم باشد که از زمان ظاهر تا روز مرگ در فتراک قدرت ها بسته بود .
طااب منظورش کدام قانون است که به اساس آن قانون عزل فهیم کشاف را غیر قانونی میداند؟؟؟؟؟؟

>>>   چرکستان در ایتالیا سفارت دارد میتوانند در آنجا دروازه بانی کنند و یا غرفه نسوار باز کنند
آتش‌خاوری

>>>   بیچاره غنی بد بخت مرد.
جهنم جایش باد

>>>   یعنی که جاسوسان چرکستان در همه ترکیب خون و رگ رژیم فاشیستی( دست آورد 'مولی کراسی') نفوذ داشته و شامل بوده اند و 'حامدک' پوده هم در سر خط آن.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است