شیوع یک بیماری مرموز در کانادا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ کد خبر: 169443 منبع: پرینت

مقامات بهداشتی در کانادا از افزایش موارد از ابتلا به یک بیماری عصبی و مرموز در بخشی از مناطق این کشور خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "گاردیان" در ایالت نیوبرانزویک کانادا، حدود دو سال است که مواردی از یک بیماری عصبی مرموز که جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد، ثبت شده است.

این وضعیت در نیوبرانزویک واقع در سواحل اقیانوس اطلس کانادا، بیش از دو سال است که توسط محققان و پزشکان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته با این حال تاکنون هیچ درک درستی در مورد علت بروز این بیماری وجود ندارد.
بر اساس گزارش ها، علائم این بیماری شامل مشکلات حافظه، اسپاسم عضلانی، کاهش شدید وزن، درد اندام و توهم است.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده توسط یکی از مقامات بهداشتی نیوبرانزویک، تاکنون 48 تن به این بیماری مبتلا شده و جند تن نیز جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست داده‌اند.
این بیماری زنان و مردان را به طور مساوی تحت تأثیر قرار می دهد و اکثر بیماران مبتلا به آن جوانان هستند.
یک مطالعه اپیدمیولوژیک توسط دپارتمان بهداشت نیوبرانزویک هرگونه ابتلا به این بیماری به دلیل غذا و تاثیرات محیطی را رد کرد.

به گفته پزشکان، این بیماری تا حدودی یادآور یک بیماری خطرناک با مرگ و میر 100 درصدی است که به آن بیماری کروتزفلد جاکوب یا بیماری جنون گاوی می گویند.
با این حال داده های مطالعه ای انجام شده توسط محققان کانادایی نشان داد افرادی که بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند به دلیل تشخیص های اشتباه آن به عنوان بیماری های دیگری از جمله آلزایمر یا سرطان بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیماری مرموز
کانادا
نظرات بینندگان:

>>>   منشا جنون گاوی پرون هست. پرون یک موجود جاودانه هست که هیچ چیزی از الکل تا ضدعفونی کننده گرفته تا گرمای چند صد درجه قادر به نابودی آن نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است