جنجال بالای خط دیورند ساختگی و جنگ زرگری است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ کد خبر: 169445 منبع: پرینت

جنجال بالای خط دیورند میان طالبان و پاکستان ساختگی و جنگ میان آنها زرگری است!
در این روزها مقامات عالیرتبه پاکستان از جمله وزیر خارجه، رییس شورای امنیت و سخنگوی ارتش پاکستان از دیورند و خط دیورند و از جنجال بالای خط دیورند میان پاکستان و طالبان سخن میگویند تا جایی که قرار است موید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان جهت گفتگو در این زمینه به کابل سفر کند.

تمام این جنجال ها، جنگ ها و ابراز نظر ها قصدی و عمدی به خاطر تحریف ذهنیت جامعه جهانی صورت می گیرد تا گروه طالبان را مستقل نشان دهند ورنه طالبان مربوط به پاکستان و سپاه و لشکر پاکستان است میان آنها اختلاف و جنجال وجود ندارد و اکنون برای پاکستان خط دیورند ارزش ندارد و حاکمیت پاکستان بالای لر و بر ساری و جاری است.

پاکستان فقط امروز برای طالبان لابیگری می کند تا به رسمیت شناخته شوند و از کمک های بین المللی و به خصوص پول های که منجمد شده است استفاده نمایند تا پاکستان هم از آن‌ها استفاده نماید، متاسفانه در حال حاضر پاکستان حتی کمک های بشردوستانه برای گرسنگان افغانستان را زیر نظارت و کنترل دارد.
گپ از دیورند گذشته است و اگر پاکستان قانع به خط دیورند باشد لر و بر خواهان باید روزانه نماز شکرانه ادا کنند.
پاکستان در سیاست تمام جهان را شکست داده است لر و بر گویان که چیزی نیست.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ زرگری
دیورند
نظرات بینندگان:

>>>   مرز های افغانستان فراتر از دیورند است و ما خاکمان را پس خواهیم گرفت ، لند غر های مادر فروش فیسبوکی دروغگو هستند و صحبت هایشان هیچ اعتباری ندارند ، سر حد کنونی چه الان و چه در حکومت های گذشته برای حاکمان ما قابل پذیرش نبود ، لوی افغانستان سر حد هایش فراتر از دیورند است ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   این خطدیورند مسئله سرحدی ها و پختونوالی آنطرف خط است که نه تنها هیچ مشکلی با دالخوران پنجابی ندارند که خود هم به دالخوران تبدیل شده اند. باور کنید که سرحدی ها و خان های دو سره پختونخواه دالخور فقط‌برای خالی کردن جیب های رژیم داران احمق ما بازی تیاتر را ادامه میدهند. ما در حال باید در فکر نیمه شمال و به جدا ساختن راه ما به مثابه کشور جداگانه متمرکز باشیم.
آتش خاوری

>>>   اقای حبیب الله یوسف زی !
عفت قلم و زبان نویسنده حدودو مرز است بین علم و جهل . کلمات لنده غر و مادر فروش بسیار زشت اند.
درود
م.حسن بی طرف

>>>   از همه جالبتر این است که دولت افغانستان میگوید که ما اوضاع قزاقستان را تحت نظارت داریم.
کدام نفر را در شهر راه نمی دادند،گفته بود که خر من را در خانه والی شهر بسته کنید.
حالا طالبان را جامعه جهانی برسمیت نمی شناسد، اما طالبان اوضاع قزاقستان را زیر نظارت دارند که در صورتی که اوضاع قزاقستان خراب شود و خیرات گندم قزاقستان به افغانستان مختل شود، افغانستان بالای قزاقستان حمله خواهد کرد.
کدام نفر بود برای یک گدایگر در لب سرک همیش کمک میکرد.
چند وقت گم شد و درک هایش معلوم نشد. بعد از چند وقت که آمد،گدایگر پرسید که کجا بودی ؟درین روز ها هیچ درک ات معلوم نیست؟
او در جواب گفت:والله میبخشی که مه عروسی کردم و نتوانستم درین چند روز پیش ات بیایم.
گدایگر گفت: اینه،ببین. حالا از پیسه ما تو عیاشی میکنی.
حالا دولت طالبان میترسد که قزاقستان از پیسه افغانستان عیاشی نکند.

>>>   هر دوطرف خط دیورند تروریست است این پلان تروریستی است که میخواهد سر اقوام غیر پشتون اجرا شود مردم هوشیار هستند و میدانند که غولهای قرن چی پلان شومی دارند ما میگویم هرجا که (پشتون گفت دغه ما میگیم چخه)...
محرم علی

>>>   اين اغا همه را به چشم خود مى بيند كه همه چيز ساختگى و زرگرى هست! نشود كه خودت هم ساختگى و زرگرى باشى؟!

>>>   چرا سماعیل یون خاموش است

>>>   یوسف زی
واقعا شما انقدر غرق در توهم شکست امریکا هستید که حالا ادعای بالاتر از دیروند را دارید
یه سوال بر چه مبنایی چنین ادعایی داری ؟؟؟
منظورت خراسان است ایا؟ که هیچ ربطی با عرض معذرت به طالب و حتی خواهران و برادران پشتون ما ندارد گفته من نیست تاریخ گواه است بقیه پشتونستان خیالیتان که پدرکلانتان به انگلیس بخشید بقیه این خراب شده صاحب مرده را هم که شما نذر پاکستان کردید پس فرا اطفالتان مثل شما ادعای حوض کوثر را هم خواهند کرد

>>>   بلی ما خاکمان را پس خواهیم گرفت به کمک برادران لافوک در امارات اسلامی مثل حبیب الله که توته جیگر خودم است! ..ما در سالهای آینده از کلگی کشورای منطقه جلوزده وبخش هایی از خراسان و شمال پاکستان وغرب هندوستان و ترکمنستان وتاجیکستان را به خاک خود ضمیمه خواهیم کرد و منحیث یگانه کشور خاورمیانه چهارمین ابرقدرت جهان خواهیم شد ودر اقتصاد صاحب مقام و رتبه اول شده و طیاره های جنگی به سواحل آمریکا فرستاده این کشور را به خاک وخون می کشیم...
اما قبل از این اتفاقات وحوادث از کشورهای بزرگ انتظار داریم برای ما قهرمانان آینده دالر فرستاده و ما را در شکست دادن خودشان کمک و یاری کنند! هرچی زودتر به ما دالر وپیسه وسلاح برسانید ما زودتر شما را به جنت میفرستیم! نمیدانم آخر این چه انسانیتی است که پول ما را منجمد کرده وبه ما کمک غذایی نمی کنید؟ نفرین برشما ‌که دشمن انسان استید.نفرین بر شما که مرگ کودکان را در سرزمین ما نمی بینید و بی رحم شده اید. نفرین برشما که مردن انسانها برایتان کدام اهمیتی ندارد نفرین برشما و نعلت بر حکومتهای ضد مردمی شما..
به الله متعال که خودم شبها خواب ندارم از غصه ودق این مردم گرسنه و بیشتر روزها با دهان روزه به نماز می ایستم و پیش الله تضرع وزاری کرده و واگذارتان می کنم به خود الله ای ضد انسانهای وحشی خدانشناس.
بدون احترام:حضرت ندیدالمومنین رضی اله عن!

>>>   هنوز هم مردمان کشورای جهان سوم تابع و رهرو احساسات ناسیونالیستی استند.هنوزهم این ترفند برای تقویت حکومتهای ضد مردمی جواب میدهد هنوز هم میتوان با صحنه سازی و وطنپرست نشان دادن حاکمیت های مستبد به اهداف شوم رسید.وقتی باسوادها و نفرات رسانه ای پرادعایی مانند جمیل قادری و ولی محمدی ودیگران برطبل تهی این وطن پرستی دروغین می کوبند از مردم ملکی چی انتظار داریم؟

>>>   پاکستان به مرگ گرفته که طالب به تب رضا شود.
جنگ طالب بر سر دیورند نیست بلکه طالب ادعا دارد که پاکستان از خط دیورند تجاوز کرده و سیم خار دار را چندین کیلو متر دور تر به طرف خاک افغانستان نصب کرده.
در نهایت مذاکرات میشود و پاکستان عقب نشینی میکند و سیم خاردار را بالای خط اصلی دیورند نصب میکند و طالب هم این پیروزی را جشن میگیرد.
کی برده و کی باخته شما خود دانید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است