سفارت افغانستان در تهران به طالبان داده شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ کد خبر: 169453 منبع: پرینت

سفارت و کنسولگری های افغانستان در ایران به طالبان واگذار می شود.
سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی، در راس یک هیات ۲۶ نفری به تهران رفت. اما قبل از سفر هیات طالبان به تهران، دوتن از طالبان با پاسپورت سیاسی در سفارت افغانستان در تهران مشغول بکار شدند.

گفته می شود این انتصاب بر اساس تفاهم بیشتر ایران با طالبان از سوی ایران بوده و در پی آن تمامی اختیارات سفارت و کنسولگری های افغانستان در مشهد و زاهدان نیز به طالبان واگذار می شود.

هرچند امیرخان متقی، پیش از سفر به تهران، درباره آجندای این سفر گفت: «کوشش میکنیم که با ایران در بخش های تجارت، اقتصاد، سیاسی، تفاهم ها داشته باشم و امید است که سفرما دستاوردهای خوب داشته باشد.»

این سخن وزیر خارجه طالبان نشان دهنده آن است که در حاشیه این قراردادها هماهنگی و پپیگیری آنها توسط نمایندگان طالبان در نمایندگی های سیاسی افغانستان در ایران خواهد بود. بنابر این لازم است تا با هماهنگی ایران نمایندگی های سیاسی افغانستان در تهران و مشهد و زاهدان به طالبان واگذار شود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
سفارت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   پیس پیس را در شب تار پیدا میکند دو افراطی باهم شده اند تا مردم افغانستان را شکنجه، ترور، عذاب و کشتار کنند. از همسایگی پاکستان و ایران طالبان افراطی تروریست، قاتل و جنایتکار استفاده کرده و مردم افغانستان را گروگان گرفته اند و دولتهای پاکستان و ایران برای طالبان کف میزنند. امریکا توسط طالبان دولت ایران را خاموش و در قفس کرده است و طالبان را به مرز ایران میفرستد تا مرزبانان را بکشند دولت ایران از ترس خاموش میشود. امریکا توسط طالبان ایران را شکنجه میکند. خدا از اینها بپرسد و داد مردم را بگیرد.

>>>   هزاره ها چی شدید؟
هله نمانید که ایران تان سفارت تان را به حکومت قبیله داد....
سال ها از ایران پشتیبانی میکردید و نام افغانستان را خراسان گذاشتید و اینهم نتیجه خدمات و فداکاری تان به ایران.

>>>   طالبان پسر برادر اسماعیل خان را سفیر جدید خود در تهران مقرر کردند !!!
جور آمد ها و تصمیمات پشت پرده اندک اندک رو می شود .! این قوم سرافگنده آبرو و حیثیت ندارد . اگر این بار اسماعیل خانه را دستگیر کنند او را خواهند کشت .

>>>   همه ی افغانستان به طالب تسلیمی داده شد سفارت در ایران را چه کسی حفظ کرده میتواند و برای چه

>>>   طالبان سفارت را به تاجیکان داد

>>>   خوش به حال برخی مردم ساده لوح در کشور من یعنی افغانستان! شما فکر می کنید که امریکا امده بود به کشور ما که با طالبان بجنگد؟ ساده هستید امریکا اول به افغانستان و بعد به عراق حمله کرد که بتواند از دو طرف ایران را محاصره و به این کشور حمله کند ولی وقتی به قدرت ایران به خصوص در موشک باران عین الاسد پی برد و فهمید نمی تواند به ایران حمله کند ارام و بی صدا از این طرف از کشور ما و از ان سمت از عراق خارج شد. ساده نباشیم امریکا تا منفعتی برای خودش نداشته باشه به هیچ کشوری کمک نمیکنه

>>>   مردم افغانستان عزیز شما یک حکومت و دولت واحد تشکیل دهید و سفیر معرفی کنید بعد ایران سفارتخانه را به شما تحویل خواهد داد. مرگ سفیر هر کشور در کشور دیگر به منزله جنگ نظامی است. شما با اینکه امریکا و شوروی به راحتی سر شما کلاه گذاشتند و به راحتی منابع و معادن شما را غارت کردند و رفتن هنوز به چشم دوست نگاه می کنید اما کشور ایران را که این همه از هموطنان شما را مانند برادر در کنار مردم خودش حفظ می کند مانند یک دشمن می بینید. ایران الان در تحریم از هر جنبه است اما نگاه کنید در طول این سالها چقدر پیشرفت کرده که سیاست های امریکا و دشمنانش را به چالش کشیده است. واقع بین باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است