وزیر امر به معروف طالبان: افکار مردم را اصلاح میکنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ کد خبر: 169458 منبع: پرینت

محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به ‌معروف و نهی از منکر طالبان در اظهاراتی گفته است که ناتو و کشورهای غربی بیست سال در افغانستان حکومت و افکارشان را بر مردم تحمیل کرده‌اند. او از «محتسبان» طالبان خواسته است که حالا وظیفه دارند افکار مردم را اصلاح کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی باختر، او این اظهارات را در دیدار با شماری از محتسبان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در شهر کابل مطرح کرده است.
حنفی در بخشی از اظهارات خود تأکید کرده است که محتسبان باید کردار و رفتاری را در پیش‌ گیرند که در سطح جهان الگو قرار گیرد.

حنفی گفته است که «دوستان و دشمنان» رفتار و کردار عالمان و محتسبان وزارت امر به معروف و نهی از منکر را می‌بینند که چگونه آن‌ها با مردم رفتار می‌کنند.
او تأکید کرده است: «باید رفتاری را پیشه کنیم که جهانیان بگویند؛ دین همین است.»
سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان افزوده است: «ما نمونه‌ای از محراب و منبر هستیم و باید به کردار و رفتار خود دقت بیشتر کنیم؛ تا به سطح جهانی الگو شویم.»

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان که در ساختمان وزارت امور زنان حکومت پیشین مستقر شده، تاکنون دستورالعمل‌هایی درباره آزادی اجتماعی به ویژه آزادی زنان و فعالیت رسانه‌ها وضع کرده است.
این وزارت اخیرا محتسبان خود را در شهر کابل تعیین کرده و آن‌ها مردم را به رعایت دستورالعمل‌های وضع‌شده توصیه می‌کنند.

در آخرین مورد، ویدیویی منتشر شده بود که مأموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در شهر کابل به رانندگان توصیه می‌کنند که موسیقی نشنوند و همچنین زنان «بی‌حجاب» و بدون محرم را در سفرهای طولانی سوار موترشان نکنند.
در برخی موارد، مردم از برخورد محتسبان طالبان شاکی‌اند، از جمله این‌که گفته می‌شود آن‌ها گاهی اقدام به بررسی موبایل‌های شخصی افراد نیز می‌کنند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر امر به معروف
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   به این آمر بچه معروف بی نیکر بگویید که افکار مال شخصی مغز های مردم است و نظر خوب یا بد متعلق به خودشان است و انتخاب بهشت و دوزخ هم انتخاب خودشان است چون دین جبری نیست، و اگر وهابیت جبری است برای انگلیس و عرب ....خودتان نگهدارید
حتی یک مربی و یک کارآموز نخبه هم به جز از راهنمایی صلاحیت بیشتری ندارد.
آتش خاوری

>>>   موسیقی شنیدن کار مشکل نیست.
شما گوشکی های وایرلیز را در گوش هایتان میگذارید و خواندن ها را وای لبز میشنوید و در لست خواندن هایتان یک قراعت قرآن شریف را نیز علاوه میکنید و هر وقت که طالبان کنترول میکردند،شما عاجل قراعت قرآن کریم را میگذارید و گوشی را در گوش طالب کنترولر مانده میگویید که من قراعت قرآن کریم را همراه تجوید آن میخواهم یاد بگیرم.
طالب مذکور برایتان میگوید که شما واقعاً یک مسلمان پاک هستید.میبخشید که من بالای شما اشتباهی شدم و فکر میکردم که موسیقی میشنوید.
روی خود را به طرف آسمان کرده میگوید:خدایا مرا ببخش که بالای هموطن مسلمان خود اشتباهی شدم.خدایا مرا از آتش دوزخ بدور نگهدار.
یک معذرت دیگر نیز از شما میخواهد و شما را رخصت میکند.

>>>   از این جاهل متعصب وحشی بثرسید که اول خود را آدم کنید و بعد به اصلاح مردم شروع کنید چون در جهان هیچ کس شما را بعنوان انسان نمیشناسد و تمام کار شما وحشت، جهالت، زن ستیزی، مرد ستیزی و قتل و تروز و شکنجه است دیگر ازین دروغها نگوئید که در افغانستان و جهان خریدار ندارد.

>>>   اول شما یک حمام بروید و به قیافه خود برسید
تا بویی ناجور ندهید بعد تا ببینیم چه میشه

>>>   افرادی که در منصب های مختلف انتخاب می شوند اول باید خود را اصلاح کنند نه مردم عام را ، بیست 22 سال امریکا خون این مردم را بنام دمکراسی بر زمین ریختند و الان نوبت شماست که بنام اسلام خون مردم بی گناه را بر زمین بریزید ، ایا دخالت در امور مردم عام وظیفه است ؟ نگران حجاب و موسیقی گوش دادن مردم هستید ! در حالی مردم افغانستان نانی برای خوردن ندارند ، متوجه رفتار افراطی خود باشید مگر نه پایانتان سقوط است ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   طاابان ....در قدم اول خودشان را آدم بسازند و بعد انسان و بعد مسلمان و آنگاه امر به معروف کنند و نهی از منکر.

>>>   زنان افغانستان هرگز حاضر نخواهند شد که زیر بار سخنان کاذب طالبان بروند . آن حق شهروندی دارند و از حقوق انسانی و مدنی خود دفاع می کنند . چرا در طول این پنچ ماه بحران انسانی که تمام ملت افغانستان زیر سایه ترس و مرگ زنده گی می کنند ، جمعی از مردان حاضر به تظاهرات و اعتراض های خیابانی نشده اند چرا سرشان را لای پا های شان فرو برده و گوسفند وار زنده گی می کنند اما این زنان بودند که هر روز برای طالبان دردسر ایجاد کردند ، به جاده ها ریختند ، و با اعتراضات شجاعانه شان از حقوق و ارزش های انسانی شان دفاع کردند . این ها از شماره زنان پروژه یی نیستند . زنان پروژه یی و پارلمانی پول ها را گرفتند و گریختند اما زنانی که در کابل به اعتراضات شان ادامه می دهند همان زنان صادق و حق طلب اند که روزی بیخ و بنیاد طالبان را از جا بر خواهند کند .
لطفا فریب طالبان را نخورید این ها روز تا روز بر قیودات و پشم پاره گی شان افزود می شود . آن می دانند که دشمن شماره یک خود یعنی زنان را باید سرکوب کنند و خانه نشین نمایند که چنین آرمانی را باید به گور ببرند

>>>   در عربستان افکار وهابیت به اتش سوزانده شد و ملاهای وهابی به توسط ولیعهد سعودی به زندان ها روانه شد و امروز رقص سامبا در انجا اجرا میشود این طالب لندغر نوکر مدارس وهابی چرکستان در فکر اجرای افکار وهابیت در افغانستان است عرب ها زمین گذاشته اند طالب ها برداشته اند
رقص سامبا در عربستان
https://youtu.be/POuNcELbcSQ

>>>   ذات نا یافته از هستی بخش
کی تواند که شود هستی بخش
اصلاح ناشده چگونه اصلاح خواهد کرد.

>>>   عجب!!! افکار خودتان را اصلاح کنید
زنان را زندان کرده اید.ریش را اندازه می گیرید

>>>   ندانستم که این نیمچه ملا افکار روشن ملت را چگونه تغیر داده و به دور حجر میبرد؟
آقای نیمچه ملا! مردم از نظر ذهنی آراسته به تمدن کنونی است، تو با کدام دانش معاصر ذهن این مردم را تغیر میدهی؟
یکبار تفنگ خود را در یک گوشه بگذار و با منطق علمی در برابر مردم قرار بگیر، آنگاه خواهی دانست که حتی طفل این مرزبوم برایت درس اخلاق و دین را خواهد داد.
با خودت می پذیرم، شاید بتوانی ذهنیت های ضعیف را چون خو تاریک بسازی اما اذهان روشن ملت محار شدنی نیستند. راه ISI را رها کن و راه معاصر افغانیت را برگزین، این دور، دور حجر نیست، قرن ۲۱ است.
میهن زرغون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است