بی تفاوتی بین المللی نسبت به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ کد خبر: 169460 منبع: پرینت

خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
به کمیته حقوق بشر تحت میثاق بین المللی حقوق مدنی وسیاسی
به کمیته سازمان ملل متحد علیه شکنجه
خطاب به عفو بین الملل
به دیدبان حقوق بشر
به کمیته بین المللی حمایت از آزادی بیان
خطاب به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
خطاب به کمیسر حقوق بشر اتحادیه اروپا
به کمیته حمایت از حقوق خبرنگاران

رژیم ضد حقوق بشری امارت اسلامی طالبان مرتکب جنایات شنیع حقوق بشری می شود. طالبان ها سخت تلاش می کنند تا اساسی ترین و اساسی ترین ارزش های حقوق بشری افغانستان را محدود سازند. جستجوی خانه، آزار و اذیت کارمندان پیشین دولت و تهدیدات رسانه ای. محاکمه فعالان حقوق زنان و مدافعان حقوق بشر در دستور کار این رژیم توتالیتر قرار دارد.

امروز داکتر فیض الله جلال استاد دانشگاه کابل بازداشت و وحشیانه تحقیر شد. تصاویر و ویدیوهای از شهرهای مختلف افغانستان نشان می دهد که به شهروندان کشور در ملا عام توهین می شود. از سوی دیگر فعالان حقوق بشر ده ها تصویر و ویدیویی که شکنجه های جسمی، روحی و روانی سربازان پیشین حکومت را به تصویر کشیده اند.

وضعیت حقوق بشر به عنوان فقر گسترده مردم بدبخت افغانستان در حال پیشرفت است. هر روز ده ها کودک از سرما و گرسنگی می میرند. سرما امسال در افغانستان بی سابقه است خدمات دولتی به صفر رسیده است. همسایگان افغانستان نیز به بهانه های جهانی و تعاملات سیاسی، تماس های اقتصادی شان را محدود کرده اند.

منحیث متخصص حقوق بین الملل و حقوق بشر می پرسم که نقش نهادهای شما در این شرایط چیست؟ چرا میکانیزم ها، مقررات، نورم ها و سیاست های بین المللی پاسخگوی این وضعیت نابسامان نیستند؟ آیا طبق قانون بین الملل با نهادهای نقض کننده اصول روابط بین الملل به نام دولت defacto سکوتی وجود دارد؟

امروز اعتبار جامعه بین المللی در ذهن مردم بیچاره افغانستان و وجدان انسانیت قضاوت میشود. از شما تقاضا میکنیم که وضعیت حقوق بشر و فقر اقتصادی در افغانستان را عاجل بررسی نموده و به مردم افغانستان برسانید. خیلی دیر بود که سازمان ملل به خاطر جنایات علیه بشریت در رواندا عذرخواهی کرد. تاریخ این عذر خواهی را نپذیرفت. لطفاً درس و ده ها درس تاریخی دیگر در مورد افغانستان بیاموزید و نگذارید کوهی از مردگان فقیر در ترازوی جامعه بشری بسنجد.

دکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
سازمان ملل
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا از همکار استراتیژیک هفتاد ساله خویش یعنی دولت عربستان سعودی خواسته است تا هیأتی را بخاطر تحقییق در امور حقوق بشز و آزادی بانوان در افغانستان بفرستد،تا بعداً نتیجه این تحقیقات را به کمیسیون حقوق بشر ملل متحد غرض ارزیابی بفرستند.
درصورتی که کمبودی هایی درین عرصه ها وجود داشته باشد و مطابق نورم ها و مقررات حقوق بشری عربستان نباشد، دولت طالبان مورد مجازات قرار خواهند گرفت.

>>>   برفتد تا روش رزم در این بزم کهن
دردمندان جهان طرح نو انداخته اند
من از این بیش ندانم که کفن دزدی چند
پی تقسیم قبور انجمنی ساخته اند
اقبال
ستیز عزیز
سازندگان این انجمن ها که شما نام بردید ز کاه گوه سازند و از کوه کاه.
طتلبان و همزاد هایشان در فارم های این جنابان کشت شده و پرورش شده و به باروری نشسته.

ز شیطان پیش شیطان هرچه نالیدم نکرد سودی
چو بردم نام رحمان را به دست آمد مرا مقصود

با توکل به خدا و با تکیه به همت عالی ملت مقاوم وطنم به یاری خدا ریشه این جانیان را خواهیم سوختاند .
تلاش و دلسوزی عزیزانی مثل شما هم موثر است و هم دلگرم کننده و روجیه بخشنده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است