کارت اقامت به ۷۰۰ هزار مهاجر افغانستانی در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ کد خبر: 169466 منبع: پرینت

پاکستان به ۷۰۰ هزار مهاجر افغانستانی کارت اقامت بایومتریک توزیع کرده ‌است.
به گزارش اسپوتنیک، بابر بلوچ، سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد گفته است، که نخستین دور کارزار اعطای اسناد جدید الکترونیکی و بررسی اطلاعات مربوط به ۱،۴ میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان، به پایان رسیده‌است.

به گفته‌ای بلوچ به مهاجران افغانستانی کارت‌های هوشمند توزیع شده‌ تا اقامت آنان را قانونی شود و دسترسی شان به کمک‌های بشری و سایر کمک‌ها تسهیل شود.
او در این باره گفت: "کارت‌های جدید شناسایی یک وسیله لازمی برای حفاظت از مهاجران افغانستانی بوده و به آنان دسترسی سریع‌تر و مصئون‌تر به تسهیلات صحی، آموزشی و خدمات صحی می‌دهد".

بر بنیاد معلومات کمیشنری عالی سازمان ملل متحد پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان بیش از ۳۰۰ هزار افغانستانی به پاکستان فرار کرده که بیشتر شان به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده و ممکن اخراج شوند.
این مقام سازمان ملل افزوده تا اکنون بیش از ۷۰۰ هزار کارت جدید هوشمند توزیع شده و قرار است کارت‌های باقی مانده در اوایل سال جاری توزیع شود.
قابل یاد آوری است این کارت‌ها تا تاریخ ۳۰ جون سال ۲۰۲۳ قابل اعتبار خواهد بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کارت اقامت
مهاجر پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   اینها که به پاکستان فرار کردند کی هستند؟جواب:پشتونها.خب از چی فرار کردند؟جواب:از طالب.چرا از طالب فرار کردند؟جکاب:به خاطری که حتی پشتون هم طالب را تحمل کرده نمی تواند.خب سایر اقوام باید تحمل کند؟جواب تا اتحاد نباشد طالب بر سر قدرت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است