پنجشیری ها در کابل بازداشت می شوند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ کد خبر: 169467 منبع: پرینت

منابع از محل درگیری در ناحیه پنجم شهر کابل می‌گویند که درگیری پس از آن آغاز شد که افراد طالبان، به خانه دو تن از منسوبین قطعه صفر یک امنیت ملی با استفاده از اسلحه سبک و سنگین حمله کردند.
این دو منسوب قطعه صفر یک، برادران هم‌اند که از باشندگان اصلی ولسوالی دره ولایت پنج‌شیر می‌باشند. تا کنون جزییات بیشتر این درگیری روشن نشده است. معلوم نیست که آیا افراد مورد نظر بازداشت شده یا خیر. از تلفات این درگیری نیز خبری در دست نیست. گفته می‌شود که درگیری حدود دوساعت جریان داشت.

بازداشت باشندگان پنجشیر مقیم کابل، در چند ماه اخیر جریان داشته اما در این روزها شدت گرفته است.
مردم می‌گویند که همه روزه طالبان افراد شناخته شده پنج‌شیری به ویژه منسوبان نهادهای امنیتی حکومت قبلی را بازداشت و به‌جاهای نامعلومی منتقل می‌کنند که اقارب آنان قادر به پیدا کردن آنان نمی‌شوند.
بازداشت پنج‌شیری‌ها در کابل، در راستای انتقام‌گیری طالبان از تلفات جنگ پنج‌شیر دانسته می‌شود. این گروه در پنج‌شیر همواره متقبل تلفات جانی از ناحیه حملات چریکی نیروهای مقاومت می‌گردد.

رستم روشنگر
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنجشیری ها
بازداشت
نظرات بینندگان:

>>>   كدام جنگ چريكى پنجشير؟ جنگ هاى فيسبوكى هدف هست؟

>>>   کمتر دروغ ببافید لافوکهای انترنتی شما غول هایی استید که کدام منطق وبرهانی نداریدخودم طرفدار طالب نیستم اما از لندغرهای پنجشیری هم خیری ندیدیم. در پنجشیر جبهه ریشخندی مقاومت چنان شکست هولناکی به خاطر خیانت سران اصلی خوردند که دیگر نشانی از آنها نیست
فکر می کنی مردم ۹۰فیصد ازجبهه حمایت میکنند؟
طالبان پالچک بی هیچ تخنیک جنگی و تنها با خریدن آدمها به این مقاومت که می توانست روح کشور را زنده کند مهر پایان زدند و شما فریب کاران از ارتش و طیاره های پاکستانی گفتید اما یک عکس یک سند معتبر ندیدیم که دخالت پاکستان را تاییدکند. هرجا کم میاورید از دخالت همسایگان میگویید و مدام بر طبل تنفر می‌کوبید. خودتان هم انتظار دارید جهان طالبان را کت بسته ببرند اما دنیا هم این مهم را دانسته است که به افغانستان ومردم حزب بادش کدام اعتمادی نیست.۲۰سال کلگی دنیا با ۲۰۰۰میلیارد دالر مصروف این کشورشد نتیجه چی بود؟ خیانت وخیانت و دزدی.
از کدام مقاومت و پنجشیری گپ میزنید؟ همان هایی که در خارج از کشور ودر جای امن و گرم زندگی میکنند؟ و برای مردم گرسنه وسرمازده نسخه میدهد؟ کی می خواهید بفامید که مبارزه از راه دور به مانند مالیدن نان به شیشه عسل است؟کدام ملت کدام مردم از راه دور توانسته است به حکومت برسد؟ ما مردمان عجیبی استیم و در قصه کردن واوسنه بافتن استاد وسر آمد روزگار و هر چتیاتی که در یوتیوب نشر میشود ملاک ما برای راست ودروغ این قصه هاست.لطفا از برج عاج بزیر آیید و واقعیت ها را انکار نکنید
اشتباهات را بپذیریم واز آن درس بگیریم نه آنکه زیر خاک نادانی دفنشان کنیم.

>>>   پنجشیری ها را طالبان گرفتار میکنند و باقی مردم کابل نظاره میکنند.
مهم نیست این هم میگذرد.
اما به یاد داشته باشید که باز هم یک روزی چشم های تان به سوی کوتل خیرخانه میخکوب خواهد شد و در انتظار ورود پنجشیری های آزاده و مقاومت گران جانباز برای نجات تان از چنگال اهریمن طالب خواهید بود.
گوسفند نر برای قربانی است.
فقط منتظر آمدن بهار باشید تا آغاز بهار آزادی را به نظاره بنشینید.

>>>   پنجشیری کار های کرده که بازداشت نه بلکه در ک و ن اش چوب خار دار زده و نام اش را کشمش گنده بگذارد پنجشیری لچر هیچ پشقلی نیست ولی نمیدانم که بعضی ها پنجشیرهای پنچرمین را چی فکر کرده اند حتما این دو لندغر کدام غریب را اختطاف کرده و یا در وقت که سلاح به دست داشت بسیار ظلم کرده بود که حالا نتیجه اش را میبند قطعه صفر یک و صفر دو از کافر بد تر بود

>>>   پنجشیر در تاریخ معاص مانند دانه سرطان به افغانستان بوده و متاسفانه وطن فروشان درجه یک از این مرز وبوم برخاسته طوریکه قهرمان مولی با روسها پیمان امضا نموده وباعث بزرگترین خانه جنگی تاریخ و اقوام باهم برادر را به جنگ انداخت و بار دوم مارشال کچالو وگل مرجان زنچو پیمان فروش افغانستان را با یهود ونصارا عقد نموده و وطن را فروخت و با تاسف جاییکه دزد و کیسه بر است پنجشیری است! حالی باید جوابگو باشند.

>>>   براران پنچشیری ما مردمان نیک و با ایمان اند امید چند نفر های کثیف وطندار خود. خوردند وبخاطر آنها باید ق بانی دهند ،اما از برادران پنجشیری خواهشمندم که آنقدر خود. بزرکنمایی و بهتر نشان ندهند انقدر مردم از شما به تنک آمده بود که اصلن شما تصور اش را هم نمیکنید چوروچپاول که در ا ارات دولتی بود لندغری که در کوچه های کابل بود ، تیزرفتاری های که بخاطر تجلیل از روز مرگ مسعود اشتید و. همشیری های کابلی تان را به فغان آورده بودید ،وای به حال تان که با کدام زبان و حرف جواب میدهید البته در اخیر میخواهم بکویم که این اشخاص و. افراد بخاطر جرم پنچشیری بودن باز اشت نشده اند بلکه با اسناد همه مانند بلبل اظهار کردند که در دزدی های موتر های مردم دست داشتند .
کابلی

>>>   پنجشیری ها دروغ میگویند

>>>   پنجشیر مرکز مقاومت است و سر آغاز زوال طالب و پروژه استعماری پاکستان هم از پنجشیر است.

>>>   Amrullah Saleh
نوشته بودم که برخورد ملیشه های طالب در بعضی مناطق بدتر از عملکرد عساکر اسراییل در برابر فلسطینی ها در مناطق اشغالی است. ربودن زنان و دختران در کاپیسا توسط ملیشه های بی سر و بی ادب طالب این ادعا را یک بار دیگر ثابت می سازد. بیاد داشته باشید که این زخم ها بر تن و روح ملت ما خیلی ناسور اند. به لحظه ی باید کار کرد که ملیشه های بدنام و ستم گر طالب قتل عام شوند. آنروز دیر نیست. انشاالله. مسوولیت این گسست اجتماعی که در تاریخ افغانستان سابقه ندارد به عهده طالب و حامی داخلی و خارجی طالب خواهد بود. پس از انهدام دوعراده پیک گزمه ملیشه های طالب در قریه رخه بتاریخ 19 جدی از دو روز بدینسو تقریبا در هرکیلومتر در دره پنجشیر مردم را تلاشی بدنی می نمایند. طالب با مردم محل قابل جمع نیست. این عدم تجانس عمر این گروه ستم گر ، متعصب و بدنام را انشالله کوتاه تر می سازد. جوانان عزیز - صفوف مقاومت را تقویت نمایید.

>>>   سزای قوروت آب گرم! همین پوک ها وکونیای پنچشیری، همین طالب عصر حجر، هردویش در ک ی ر مردم افغانستان، خوټی هم ورسره

>>>   این بچههای سقو و پنچرمین های لندغر باید از کابل تصفه شوند تا مردم دیگر به آرامی زنگی کند.
زلمی

>>>   آنهایی که به غلامی خو گرفته اند اگر در ته شان درخت سبز کند در سایه اش مینشینند.
مقاومت گران دلیر تا دانه سرطانی طالب را از ریشه نابود نکنند آرام نمینشینند.
به کوری چشم احمق های تسلیمی باید یاد آور شوم که با قیام فاریاب و تخار و عنقریب بدخشان و هلمند و قندهار و کنر دیگر طالب تنبان خودرا جمع کرده نخواهد توانست.
شرم تان باد تسلیمی های بگیل و خیل بابای فراری غنی احمدزی.

>>>   باید شوند در غیر ان طالب را از بین می بردند و باز جور و چپاول را سرعت می بخشند

>>>   اینهاییکه علیه پنجشیر وپنجشیریان می نویسند کسای هستند که ناموس شان در گرو پنجابی ها قرار دارد و ممکن پنجابی ها از آنها نسل گیری کنند در غیر آن در چنین شرایطی مخالفت با پنجشیری هیچ معنی ندارد. طالبان و مزدوران شان در مخالفت با پنجشیری قرار دارند. آنها ییکه چنین چرندیات را علیه پنجشیریها براه می اندازند اگر بنام غیرت چیزی در کیسه دارند باید نام خودرا در پایان نبشتار شان درج کنند.
شهاب ثاقب

>>>   اکثر کارمندان دولتی که اصلیت پروانی دارند از ادارات ولایتی پروان برطرف و اخراج گردیده اند. تنها در یک مورد دو صد وسی نفر به امضای سراج حقانی برطرف گردیده اند که همه افراد مسلکی و تحصیل یافته استند. از گروه نیابتی طالب که بیگانه با واقعیت افغانستان است توقع دیگری نمی رود. شماری از افراد که اصالتا پروانی اند ولی سابقه تروریستی ، آدم کشی و تخریب دارند و اکثرا از بخش های مشخص غورنبد ، ابدی بای و قلعه نصروی بگرام اند در اداره شامل شده اند. هیچ یک از تعین شده های جدید سواد درست نداشته و تعلق به مدرسه های پاکستانی دارند. پروان ازین اسارت آزاد خواهد شد.
Amrullah Saleh

>>>   هزاران جنگ‌جو از پاک‌ستان به افغان‌ستان وارد شده بودند. در تصرف پنج‌شیر نیروهای ویژه‌ی پاک‌ستان شرکت کرده بودند.
عمران خان گفته نیرو (مشاور، کارمند، جنگ‌جو و...) به افغان‌ستان می‌فرستد. غنی و محب می‌گفتند نصف پاک‌ستان را می‌گیرند. اما افغان‌ستان را به پاک‌ستان واگذار کردند.
شعار دوستان پشتون ما این است "لر او بر یو افغان" معیار افغان‌بودن پشتون بودن است. عمران خان پشتون است. بنابراین تفاوتی نمی‌کند افغان‌ستان متعلق پاک‌ستان شود یا پاک‌‌ستان متعلق افغان‌ستان.
افغان‌ستان فعلا متعلق پاک‌ستان شده است. در هر صورت در منطق "لر او بر یو افغان" حاصل جمع دو پانزده، یک سی است.
یعقوب یسنا

>>>   از اینکه پنجشیری ها در هرجا بازداشت می شوند اقدام بدی نیست، یگانه کار درست طالب همین است. دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر کاي نور چشم من بجز از کشته ندروي

>>>   Najla Ali
در صورتی که شخص ریس جمهور اشرف غنی مصروف معشوقه بازی با دختران جوان در ارگ بود پس چی گونه انتظار داشت تا در برابر فضلی، محب و غیره اقدام کند؟
حسنا جلیل، به قول خود خانم حسنا نازدانه ریس جمهور نمونه خوبی از معشوقه بازی های ریس جمهور با دختران جوان در ارگ است. حسنا جلیلی که بدون هیچ تجربه کاری به بست های کلیدی وزارت معدن می رسد و بعد از یک ملاقات با شخص ریس جمهور مستقیم معین پالیسی وزارت داخله می شود نمونه واضح نیست؟

>>>   مخاطب من تمامی مردم پنجشیر نیست بلکه ان پنجشیری هارامخاطب قرارمیدهم که در طول ۴۳ سال گذشتته فجایعی راانجام دادند که تاریخ از تکررار ان ننگ دارد که نمونه های انرا مختصرا یاداوری میکنم،
۱- امضاءپیمان دوستی با شوروی سابق دراوایل تجاوز شورویها توسط قهرمان مولی که در حقیقت سنگ تهداب نفاق ملی را ریخت وقهرمان مولی بعد از عهد قررارداد به عوض جنگ با تجاوزگران در مقابل مجاهدین ازادی خواه اعلان جنگ کرد.
۲-فروش وطن عزیز ماافغانستان برای مرتبه دوم به امریک،اروپا وجمله کشورهای ناتو در مقابل پول بسیارناچیز توسط عبدالله،قانونی،فهیم، ضیا مسعود، عطا نور و.....غیره پنجشیری ها.
۳-تصاحب تمامی پستهای کلیدی حکومت در بخشهایی ملکی ونظامی وایجاد شرایط نفاق ملی،فهشاه،چوروچپاول،غارت واختطاف در کشور.
۴- ترویج فرهنگ لچکی ولندغری درکابل وبعضی شهرهای دیگر.که خاطرات تلخ این لندغری فراموش همشهریان کابل نگردیده است. فکر میکنم با این سابقه تاریک و اخلاق لندغری که رهبری تان دارد مقاومت مسخره کردن خودتان است ومردم شریف تاجک دیگر بالای تان بازی نخواهد خورد و رهبری موجوده به اصتلاح مقاومت تان همه مزدور اند یک کمکی ازاد ومستقل فکر کنید اگ مومن هستید زیرا مومن دومرتبه از یک غار گزیده نمی شود.

>>>   اختلاف شدید طالبان (زاده پاکستان) جنوبی با مولوی، ملا و مسلمانان شمال بر سر تعیین امامان در مساجد هر روز شعله ور تر میشود؟ و اوج جهل و جهالت گروه ظالمان را بر سر تعیین امام مسجد در تخار نشان می‌دهد. در حالیکه مولوی عبدالقدیر یک ملای فارسی زبان، اما تند رو و مسلمان تر از رهبران گروه ظالمان است.
این ملا عضویت گروه طالبان را ندارد، از این جهت چند روز قبل از طرف اداره تفتیش عقاید (امری به معروف...) دستور منع منبر برایش داده شده بود. مولوی عبدالقدیر امری آنها را جدی نگرفت و پرخاش نموده، با سخنان تند و آتشین علیه آن گروه زور آزمایشی کرد.

نتیجه، روز جمعه در حالیکه مسجد پر از نمازگزاران بود، ظالمان وحشیانه به مسجد حمله کردند. صدها تن از نمازگزاران وحشت زده و سراسیمه شدند و مسجد را ترک کردند. بار دیگر این گروه نشان دادند. که پایبند قانون و حقوق بشر نیستند. حتی مردم نه در مسجد، نه در خانه، نه در محل کار، خلاصه در هیچ محل و مکانی از امنیت جانی، روحی و روانی راحت و آسوده نیستند.
نوت:
زمانیکه این گروه جاهل قومگرا، تمامیخواه تک گروهی، یک ملای غیر پشتون و بهتر از خود را در یک مسجد تحمل ندارند و بیرحمانه او را در خانه خدا سرکوب میکنند.
شما انتظار: دولت همه گیر، همه شمول را نداشته باشید.

رضا میهنیار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است