گفتگو با طالبان در تهران بی نتیجه پایان یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ کد خبر: 169478 منبع: پرینت

تهران در هفته روان برای نخستین بار میزبان گفتگوها میان هیات امارت اسلامی و جبهه مقاومت بود.
یک عضو مذاکره کننده جبهه مقاومت که نمی خواهد از وی نام گرفته شود میگوید که جبهه مقاومت در مذاکرات دو روزه در تهران، طرح دولت انتقالی را به هیات امارت اسلامی پیشنهاد کرده است.
اما به گفته وی در مقابل، هیات امارت اسلامی پیشنهاد برگشت رهبران جبهه مقاومت به افغانستان را دادند و به این ترتیب این گفت وگوها بی نتیجه پایان یافتند.
عضو هیات مذاکره کننده جبهه مقاومت، گفت: «طرح ما برای آنان روشن بود، ایجاد دولت انتقالی بود، تا این دولت برای دولت آینده کار کند و مردم حقوق مساوی پیدا کنند، آزادی مردم در اختیارشان قرار بگیرد و امثال اینها؛اما در مقابل پیشنهاد طالبان تسلیمی بود و مذاکرات بی نتیجه پایان یافتند.»

اما امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی بی آنکه در این باره جزییات بدهد، مذاکرات میان دو طرف راخوب میداند.
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، گفت:«شما هم «رهبران جبهه مقاومت» میتوانید که بیایید، کدام گله و شکایت اگر دارید، از نزدیک صحبت میکنیم و مینشینیم.»
در گفتگوها با سران جبهه مقاومت در تهران، یک هیات چهار نفری از امارت اسلامی حضور داشت.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه، دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، نور الدین عزیزی سرپرست وزارت تجارت و حاجی گل محمد معین وزرات سرحدات اعضای این هیات در گفت وگو های

به گزارش طلوع، رو در رو با جبهه مقاومت بودند و هیات جبهه مقاومت شامل امیراسماعیل خان فرمانده پیشین جهادی، مولوی حبیب الله حسام، حفیظ منصور، عبدالظاهر فیض زاده والی پیشین غور و حسام الدین شمس والی پیشین بادغیس میشدند.
ریاست هیات امارت اسلامی را امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه و هیات جبهه مقاومت را امیر اسماعیل خان به عهده داشتند.

محمد یونس قانونی در یک گفتگو با بی بی سی میگوید که سیاستگران افغانستان در حال ایجاد یک شورا هستند.
محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری، گفت:«به مجردی که یک شورا به وجود بیاید، این شورا خودش تصمیم میگیرد که گام دوم و سوم را چگونه بردارد.»
با این همه هنوز روشن نیست که این مذاکرت میان امارت اسلامی و جبهه مقاومت در آینده نیز ادامه خواهند داشت یا خیر اما انتظارها بر این هستند که طرف های افغانستان اختلاف های شان را از راه گفتگوها از میان بردارند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
تهران
نظرات بینندگان:

>>>   این مذاکره در ایران اتمام حجت ازسوی بچه مسعود برای طالبان بود و نشانگر هوشمندی این جوان وطن دوست وبا غیرت است. کلگی مردم دنیا شاهد بودند که در دو مرحله این مذاکره با طالبان صورت گرفت اول بار در پنجشیر ودر اخیر مذاکره در ایران بناّ دیگر بهانه ای برای طالبان در لجبازی و ضدیت با مردم باقی نمی ماند.

>>>   طالب مغرور پیروزی کاذب خود است.
اول باید پوز طالب به خاک مالیده شود تا خودش درخواست مذاکره بدهد و به حقیقت جامعه تن دهد.
شاید اواخر تابستان آینده طالب به این مرحله برسد.

>>>   لاف و پتاق که پوز طالب را به خاک بمالند
در کدام جا؟شما اگر غیرت وطن داشتید که فرار نمی کردید حال در خانه هایشان در آرامی با شکم سیر کمنت می گذارند که پوز طالب را به خاک بمالند
لاف و پتاق

>>>   مشکل اساسی مردم در این است که از سی سال بدینسو مردم گروگان حکومت‌های بی مسوولیت و بیمقدار بوده اند. اکنون که طالب بر اریکه قدرت چون جهادی های با کمک امریکا و پاکستان تکیه زده اگر باز هم همان دزدان دیروز شورای نظار ، تورن اسماعیل و عمالش سر بر آورند باز هم درد مردم دوا نمی‌شود، بلکه اینبار طالبان نیز از اثر نشست و برجاست با جمعیتی ها و تکنوکراتها ی المان غرب و امریکا و چند تا اکادمیسین نامنهاد عادات دزدی ، چپاولگر ی ، تجاوز به نوامیس مردم را از همین حکومتداران دزد دیروز یاد میگیرند و اینبار باید جنازه افغانستان خوانده شود زیرا به تعداد دزد ها افزود میگردد.
زکریا رازی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است