پیام محمد اسماعيل خان پس از نشست با طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ کد خبر: 169479 منبع: پرینت

بسم الله رحمن الرحیم
ملت متدین و با عزت افغانستان !
من به خوبی شرایط بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی افغانستان را درک می نمایم و برای برون رفت از بن بست موجود، رسالت همیشگی که همانا خدمت به مردم افغانستان است را فراموش نمی کنم.
طی دو دهه گذشته بارها بر این نکته تاکید نموده ایم که تسلط بر افغانستان با استفاده از روش های قهری و زور، نمی تواند باعث همدیگرپذیری و وحدت ملت افغانستان شود، بلکه در عوض زمینه ساز آغاز مجدد مخاصمات گردیده که منتج به تداوم جنگ خواهد شد.
من و محترم احمد مسعود با برخی چهره های دیگر سیاسی و جهادی کشور، بعد از رایزنی های متداوم به این نتیجه رسیدیم که وضعیت فعلی کشور و زندگی مردم افغانستان به دلیل نفی مذاکرات بین الافغانی توسط طالبان رقم خورده است و اگر به این باور رسیده باشند که باید به رفتارهای فعلی شان چون حصر زنان افغانستان، نفی آزادی بیان، عدم توجه به وضعیت معیشت مردم، تضاد با نهادهای انتخابی و انتخابات، حمایت از گروه های تروریستی، توقیف های غیر قانونی و ایجاد فضای وحشت در جامعه پایان دهند، حاضر هستیم تا از شروع مجدد مذاکرات بین الافغانی با حضور زنان و مردان کشور اعم از مجاهدین، مقاومتگران، نخبگان، جامعه مدنی، علما، متنفذین و جوانان، با طالبان حمایت نماییم تا کشور از این مرحله تاریک بیرون آید. با همین هدف، یکجا با آقای احمد مسعود و باحضور تعدادی از شخصیت های سیاسی دیگر، طی چند نشست حضوری به محترم امیر خان متقی و هیئت همراهش پیام مشخص ملت خویش را رساندیم تادر صورت عدم تمکین طالبان به خواست های مردم افغانستان، ما با اراده مردم خویش همراه خواهیم بود وبرای بازگشت به حاکمیت قانون، عدالت اجتماعی، مشارکت فراگیر و ملی در جامعه، به هر گزینه متناسب متوسل خواهیم شد.
ومن الله توفیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   در 20سالی که شما درقدرت بودید چه شکری خوردیدکه حالا به فکرمردم وملت بیچاره افتادید ملت نه شمامزدوران را میخواهد ونه ازشما کاری ساخته است.وبه غیر از پرکردن جیبتان دیگر چیز به شما وامثال شما مهم نبوده ونیست.

>>>   سلام علیکم: امارت اسلامی باید به هیچ وجه به زنان اجازه ندهند که در دفاتر کار کنند و اگر نه طالبان هم به فحشا آلوده خواهد شد که این بدنامی بزرگی برای جهان اسلام خواهد بود آمریکا میخواهد که از طریق آلوده ساختن امارت اسلامی به فحشا اسلام را بدنام بسازد طبیعی است وقتی زن و مرد یکجای کار کنند بلاخره به عیاشی کشیده خواهد شد همین حالا دشمنان امارت اسلامی در کمین نشسته اند که این فرصت را بدست بیاورند و شروع کنند به بدنام ساختن امارت اسلامی باید به هیچ وجه اشتباه حکومت کمونیستها و حکومت ع و غ را تکرار نکنند که خیلی زیان بار خواهد بود همچنان انتخابات در افغانستان نباید برگزار شود حکومت امارت برای مردم افغانستان بسیار خوب و عالی است اگر انتخابات شود هر چهار سال یک جنگ خونین در افغانستان خوا شد حکومت از قدیم هم در دست اقوام اکثریت بوده و حالا هم باید در دست هر قومی که اکثریت است باشد تجربه نشان داده که همین انتخابات مردم افغانستان را به جنگ و خونریزی کشانده است دیگر زنان عیاشی در افغانستان تمام شده و باید امارت اسلامی همه قوانین شرعی خود را حافظ کند همانطوریکه بیرغ تغیر کرده چون نظام اسلامی آمده باید پول و پاسپوت امارت اسلامی هر چی زودتر تغیر کند گذشت زمان همه چیز درست و سر جایش میکند مردم آرام خواد شد ولی اگر امارت اسلامی نرمی پیشه کنند مردم افغانستان از قدیم سوته مسلمان هستند باید کمی زور بالای سرشان باشد امارت اسلامی نباید به حرف دگر کشورها توجه کنند هر کشور از خود قوانین خاص خود را دارد در افغانستان تازه یک نظام اسلامی روی کار آمده و همه چیز در حال تغیر است مردم با همه قوانین عادت میکنند...
شیخ عثمان

>>>   فرمودید (بازگشت به حاکمیت قانون، عدالت اجتماعی، مشارکت فراگیر و ملی در جامعه ) امو که طی دودهه قبلی بر این ملت مظلوم روا داشتید.

>>>   جناب اسماعیل خان شما برعکس بگوید که رسالت همیشگی ما همان خدمت یعنی چورچپاول دارایی های عامه دزدی از پول ملت غضب املاک مردم و دولت جاسوسی برای کشور های همسایه که هم اکنون در مستقر هستی خداوند این ملک از دست شما دزدان جاهلان نجات دهد.

>>>   صحبت های اقای اسماعیل خان قابل ستایش است ، افغانستان به یک حکومت فراگیر نیاز دارد که تمام اقشار جامعه افغانستان به خصوص بانوان در ان مشارکت کند ، اما ما به شدت با حضور قاتلین پیشین در حکومت همه شمول مخالف هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد افرادی که دست شان به خون مردم افغانستان الوده است وارده فضای سیاسی کشور شود ، همینکه قاتلین پیشن را عفو کردیم این یک لطف بسیار بزرگی است ، انتظار نداشته باشند که دوباره وارد حکومت شوند
حبیب الله یوسف زی

>>>   گفته اند که: نه کل ماند نه کدو، خاک بر سر هردو.
گروهی که اسماعیل به آن تعلق دارد، بیست سال تمام وقت داشت که علاقه و وفای خود را به مردم افغانستان ثابت کند، که نکرد.
طالبان با رفتار قرون وسطایی ی خود چه در گذشته و چه امروز ثابت کرده اند که آن ها دستیاران آی اس آی پاکستان اند و به آمال مردم افغانستان وقعی نمی گذارند.
بنابرین، این دو گروه ضدمردمی باید جای خود را به نیروی سومی ای بسپارند که توانایی ی برآوردن آمال مردم افغانستان را داشته و حاکمیت ملی، صلح، و رفاه اجتماعی/اقتصادی ی کشور را تأمین نماید.
داود عزیزی

>>>   شرم و حیا هم خوب چیزی بوده است.

>>>   شیخ عثمان؛ تو هم از ترورست های حماراتی استی
کل طالب هایت بدون پاکیس ها ،عرب ها،چچنی ها
ترک ها وایرانی ها سی هزار نفر نیست..سی هزار نفر
نمی تواند ۴۰ ملیون جمعیت خورآسان را به گروگان
بگیرند . قوم اکثریت تاجک ها هستند که ۵۲ فیصد
هزاره ها ۱۸ فیصد پشتونها ۱۶ فیصد ازبکها ۱۲
فیصد و باقی اقوام دیگر است..نظر به احصایه
ملل متحد تو از شکمت قوم اکثریت و حکومت قومی
رزیلانه که ۲۰۰ سال است قوم پشتون دذدی ،دروغ
چپاول کردن اموال مردم ،کشتار و بی ناموسی می نمایند
دروغ نگو؛ طالب به کمک پاکستان و پشتون والی
غنی دذد و فراری قدرت را گرفت پس جواب زور را
با زور باید داد اگر امروز انتخابات شود طالب به
شمول غل بالدین گلپی که او هم یک نوکر پاکستان
است ۲ فیصد مردم را ندارید از آن سبب از انتخابات
شفاف می ترسید همان بود که در انتخات غنی به کمک
امریکا تقلب کاری کرد شرم و ننگ باد بر شما طایفه
ظالم و حق تلف؛ به پیش به سوی نظام پادشاهی خورآسان

>>>   شیخ عثمان! شیخ عثمان! امان از جهل امان از فقر فرهنگی! کدام شریعت و قانون گفته زنان را از کار در ادارات منع کنید؟جامعه وقتی به فساد آلوده میشود که کدام عدالتی نباشد.زنان در چهل سال اخیر دیوار کوتاهی بودند برای عقده گشایی بی غیرتانی که نام مرد بر خود گذاشته اند!
از هر سو بر زنان و دختران تاخته اید و با قوه قهریه این نیمه سازنده از اجتماع را خانه نشین کرده اید واز سویی هر روز با فکر اسارت بیشتر آنان، از میان خرافه نامه خود آیین ومقررات جدید وضع می کنید.پس از آمدن دوباره تحجر بالای همین خواهران چه ظلم وستمی که روا نشد. قتل هابی به نام غیرت وننگ در درون خانه ها انجام گرفت و برادران غیرتمندشما که شیپور را از سر گشاد آن می نوازند با زنان مسلکی حتی در لباس عسکری و وطندوستی چه رفتار وحشیانه ای که نداشتند. امروز هر بی ریشه و بی هویتی به خود این جسارت را میدهد که بالای زنان رنج دیده این سرزمین پلان اسارت و بندگی جور کرده و مشکلات اساسی این مردم را نادیده گرفته بر تار موی پیدا ناپیدای زنان خیره شود به عوض رونق اقتصاد و سیرکردن مردمان نجیب، با فریبکاری اذهان عمومی را معطوف مسایلی می سازید که تنها شرمندگی و ریشخندی معنای آن است.
افسوس که نمی دانید به همان اندازه که زنان را تحقیر و سرکوب می کنید بر تعداد فرزندان مبتلا به امراض روانی و عصبیت و کینه ورزی و منحرف از اصول انسانی اضافه می کنید.
اگر زنان و مادران وطن آسوده خاطر و شادباشند بی گمان شاهد ظهور نسلی با وجدان و با ایمان و وطن دوست خواهیم بود.نسلی که شاید بتواند بر طلسم خرافات و قبیله گرایی ما مهر پایان زده کشور را به سوی آبادانی وسربلندی رهنمون سازد.
ابراهیم_ ایران

>>>   کسی حواسش هس حبیب الله یوسف زی چی نوشته؟ حبیب منم از ایران دارم عاشقت میشم. ینی این پیشرفتی که دیدگاههای شما طی این چن وقت کرده خیلی فراتر از تاب و تحمل یه آدم عادی هس. حبیب مریدتم اگه قبول کنی. :-))

>>>   احتمالش هست که این بیانیه ساختگی باشه. بنظر من رفتار عاقلانه امیراسماعیل خان و احمدمسعود و طالبان اینه که راه رو برای گفتگوهای بعدی باز کنن و بیانیه ای ندن که طرف مقابل جری بشه و بوی جنگ طلبی ازش بیاد. من فکر میکنم امیراسماعیل خان عاقل تر از اونی هس که این بیانیه رو به این سرعت داده باشه.

>>>   آقای یوسف زی، ببین چه شوری در مردم زنده شده. امید رو میبینی؟ چطور دلتون میاد با این مردم نجیب این رفتارو بکنین؟ بابا شما قبل از اینکه مسلمون با به هر مسلک باشین، بخشی از فرهنگ باستان هستین که اصالت و نجابت از هر طرفش میباره. اگه دستی یا زبونی یا زوری داری سعی کن بالادستی هات رو قانع کنی که مذاکرات ادامه پیدا کنه. خودت هم میدونی که غنی نماینده مردم نبود. هیاتی که به قطر میفرستاد مث عبدالله هم نماینده مردم نبودن. اون مذاکرات اصالت نداشت. اون مذاکره نبود. جنگ بر سر قدرت و سهم خواهی قدرت بود. یه طرف غنی یه طرف طالب. احمد مسعود و امیراسماعیل خان و باقی بزرگانی که توی جلسه بودن بین بخش بزرگی از مردم پایگاه و پشتیبانی دارن. اگر پیامبر اسلام برای شما راه مذاکره رو باز گذاشته حتما هم بهتون گفته با اهلش باید مذاکره کنید. مسعود و اسماعیل خان اهل هستن. همین که شوری بین مردم ایجاد شده نشون میده مذاکره با اینها اصالت داره.

شما با مذاکره به مردم منت نمیذارید. چه بسا بتونید دهن دولت های غربی رو ببندین و زودتر شما رو به رسمیت بشناسن و گرسنگی که امارش قلب هر انسانی چه مسلمون چه غیرمسلمون رو به درد میاره زودتر تموم شه. شما پشتون هستین و شمالی ها تاجیک و ازبک. اختلافات امروز و دیروز رو مث وحی منزل نبینین. کمی تاریخ بخونین از هند تا ترکستان و ایران و سوریه همه یک خون و یک ریشه ایم. تاجیک و پشتون هم برادرن فقط خودپرستی ها مایه کینه شده. اگر شما و بقیه سران طالب بتونن با مذاکره درد فعلی مردم رو کمک کنن ولی تن به مذاکره ندن در پیشگاه خدا مسولیت سنگینی رو بجون خریدن.

>>>   آقای شیخ عثمان
اینکه شما در منزل تان با خواهر و مادر و خواهرزاده و برادر زاده و خانم برادر و خیاشنه و باقی زنان فامیل می‌نشینید پس مرتکب فحشا میشوید؟؟؟
و جناب سلاله حضرت یوسف
قاتلین اصلی ملت ما طالبان هستند که طی بیشتر از بیست سال هم مجاهد را کشتند و هم عالم را و هم عامی را و فقط در خدمت شیطان بودند و پاکستان.

>>>   به شیخ عثما
تو باید ۱۴۰۰ سال پیش آر امروز بدنیا می آمدی. ازانروزهاکه افکار شما در آن گردش میکند قرنها گذشته است، هیچکس نباید راه فعالیت زنان را مسدود سازد.
با درود برحواننده

>>>   اگر امارت اسلامی نظام خوب است پس شما چرا بر ضد آن برخاسته اید؟ دربیستسال گذشته شما درخدمت اشغالگران امریکاوناتوبودید، چرا انروزهاخوبی امارت اسلامی را نمی دانستید؟ دالرهای امریکایی جلو چشمان تان را گرفته بود ضابط صاحب؟
امروز چرا با این نظام خوب متحد نمی شوید؟ بخاطر قدرت؟ اگر قدرت را تقسیم کند آن وقت خوب و بهتر از خوب میشود! زنان، اقلیت های های ملی، دیگر دینان چطور؟ ضابط جان! مثل همیشه غلط میکنی.
با درود بخوانند محترم.

>>>   عزیزدلم اسماعیل جان!درموردپیام شما.
۱-(شمابخوبی شرایط رادرک میکنید).اگرشماشرایط رادرک کرده میتوانستیدوقادربه اجرای عمل متناسب میبودید،دوبارچندطالب وحشی شماراازاریکه قدرت به گودال تاریخ پرتاب نمیکرد.
۲-(هدف شما همانا خدمت است)اماقصرهای چندمنزله تان گواه خیانت است.
۳-(تسلط افغانستان باقهروزور سبب تداوم جنگ میشود)شمابااستفاده ازکدام شیوه دوباربراریکه قدرت چارزانوزدید؟
۴-(حصرزنان،نفی ازادی بیان...جامعه مدنی...سهم جوانان)وقت درسال ۹۱ قدرت راغصب کردید درانزمان هم پشتیبان ازادی زنان وازادی مطبوعات بودید؟ به رول جامعه مدنی وسهم جوانان درنظام باورمندبودید؟
۵-(...علما...)انهایی راکه توعلمامیخوانی همه جهلااند.چهارشنبه سفرنکن وسه شنبه لباس نشوی.
۶-(به هرگزینه متوسل خواهیم شد)شماهمیشه صرف یک گزینه دارید.جنگ،قتل وغارت،چوروچپاول.
۷-....،۸-....وپوهیدی؟
عاقل

>>>   سلام
من فکرنمیکنم ضابطه صاحب اسمعیل خان طرفدارشرکت زنان،اقلیتهای ملی ودیگر دینان(هندووسیک)ودیگرمذهبان(مسیحییان،اهل تشییع واسمعیلیان) درحکومت باشد زیراسمعیل خان دارای همان دیدگاه است که طالبان میباشد. او فقط از نسخه دیگر آن دیدگاه پیروی میکند یعنی دیدگاه اخوانی های مصری یا الازهری.
حکومت فراگیرازنظراویعنی شرکت دادن این بخش ازاسلام سنتی در سیاست افغانستان میباشد.درحالیکه نسخه طالبانی ازنظرسیاسی زسیاست های عربستان سعودی،قطروامارات وسرانجام پاکستان تبعیت میکند.این سیاست از نظر فقهی پیروسنت حنبلی است که شاخه تندروآنراداعش وسایرسلفی هانشان داده اند. طالبان نماینده عظمت طلبی( شووینیزم)خوانین وسران قبایل پشتون با این اسلام سیاست میکنند.
ضابط سمعیل عوامفریبی میکندودروغ می گویدکه طرفدارحکومتی است که زنان هم درآن شرکت داشته باشد.
احمدمسعودبرای اهدافش حتی بلک واتر یعنی سازمان کشتارافغانستانی هاو عراقی هارا بخدمت گرفته است. اویک وطنفروش است که ازکودکی درمتن وبطن وطنفروشی پشت لب سیاه کرده. ایران ازآنهابمثابه مهره بازی منطقوی اش استفاده میکند. من به حیث یک افغانستانی دریافته ام که هرسیاستی که ازپاکستان وایران وپ دیگر کشورهای خارجی صادر شود هرگز مردم ما را نجات نمیدهد.
با درود ظ.ن.

>>>   کامنتها را مطالعه کردم. کامنت آقای یوسفزی وفق مرام بود،عالی.
شیخ عثمان
کامنت شما را مطالعه کردم. شما به زنان افغانستان به خواهران و مادران تان توهین کردید،هم به طالبان یعنی اینکه طالبان ضعف نفس دارند و زود آلوده میشوند.
آقای شیخ عثمان !!
شما از کدام ....تولد شده اید . از قبرغه ای کدام حیوان یا از بطن مادر بزرگوار تان. درد زایمان برای یک مادر دردی است که اگر آفتاب را در یک دست و مهتاب را در دست دگر تان بگذارند فشار آفتاب و مهتاب باز هم از درد زایمان یک مادر بیش‌تر نخواهد بود.
چرا ما اصلا زن را در چادری و دلاق میپیچانیم ؟؟؟برای آنکه ما بر نفس خویش حاکم نیستیم....در مورد حجاب هیچ آیتی مشخصی به شکلی که طالبان میخواهند وجود ندارد. نوع حجاب طالبی ناشی از عقب ماندگی فرهنگی آنها می‌ باشد....
شما در مورد فحشا حرف میزنید.فحشا دو نوع است یکی از روی هوس و دگری از روی مجبوریت...
در جوامع مثل افغانستان که هیچ نوع تضمین اقتصادی برای فامیل های
فقیر وجود ندارد ،کار وجود ندارد ، تداوی رایگان وجود ندارد ، فحشا به سادگی گسترش پیدا می‌کند.
کی ها در این عمل دست دارند؟؟؟؟
افراد صاحب مقامهای بزرگ و صاحبان پول ...این افراد بی وجدان بجای ادای فریضه های انسانی شان از مجبوریت دختران جوان و زن جوانی که در فقر دست و پا میزنند بهره برداری جنسی میکنند.
نوع دگر فحشا خرید دختران خرد سال است. آقای شیخ مگر چشمان تان ....است و نمی بینید که وطنداران تان دختران شان را در بدل یک لقمه نان به فروش گذاشته اند ؟؟؟بعد از آنکه این دختر خریده شد سرنوشت این موجود مظلوم و پاک را به کجا خواهد کشاند؟؟؟ این موجود پاک یا در آغوش کدام شیخ مثل شما یا در کشور های عربی منحیث کنیز فروخته خواهد شد....آیا این فحشا نیست؟؟؟
شیخ عثمان !!!شما واقعا بی وجدان و عاری از شرافت انسانی استید....
خدمت شما جناب ، با افکار کثیف تان مثال دگر میاورم:
شکار پسران خرد سال توسط افراد متمول برای بهره کشی های جنسی
این نوع دگر از فحشا است که توسط موجود دو دست و دوپا یعنی انسان قرنهاست براه انداخته شده و در افغانستان اطفال غریب و پسران خرد سالی که در روی جاده ها برای لقمه نانی سرگردان اند شکار میشوند.
شیخ عثمان !
فقر زاده هر نوع فساد است. تا زمانیکه ریشه فقر از بین نرود ، زنان به آزادی های قانونی خود نرسند و در چرخانید ن اقتصاد جامعه سهم نگیرند ، باز سازی افغانستان ویران ناممکن است . صدور فرامین و فتوا های میان تهی راه علاج نیست. باید حکومت طالبی برای مردم کار خلق کند . یک شبانه روز گرسنه بودن سخت است ، تا اکنون بیش‌تر از چهار ماه می‌شود مردم پول نقد برای گذراندن زندگی ندارند.
شیخ عثمان!!
اتحاد شوروی سابق ، المان ، جاپان ، از جمله کشور هایی بودند که بیش‌ترین قربانی و بیش‌ترین تخریبات ناشی از جنگ دوم را متقابل شده بودند. تنها اتحاد شوروی بیش‌تر از بیست ملیون یعنی حدود هشتاد فیصد نفوس کنونی افغانستان را کشته داده بود، بخش‌های اروپایی شوروی به خاک یکسان شده بود ،تعداد کشته شدگان اکثریت طبقه ذکور بودند.
در باز سازی شوروی زن ها برابر با مرد ها سهم گرفتند. این موجود قهرمان یعنی زن هم وظایف یک مادر را در خانه اجرا می‌کرد و هم در خارج از خانه در کنار هموطن مرد خویش وطن خود را آباد می‌کرد. شوروی از جهان
نان و گندم ، لباس و پول مثل حکومات کرزی و غنی و اکنون حکومت طالبان گدایی نکرد، همین شوروی کمونیست و کافر به ضم شما کور دلان کشور شان را به زور و همت بازوی خود شان بدون کمکهای خارجی از زیر خاکروبه ها بیرون کشیدند و آباد کردند...بیایید غیرت را از تاریخ قدیم خود ما از تاریخ کشور شوروی یاد بگیریم. طالبان اهل کار و بیل زدن نیستند، اینها ملا استند کار شان نصیحت و جای شان منبر مسجد است.اینها باید خود شان آستین بر زنند ، از زن و مرد این کشور برای باز سازی افغانستان دعوت کنند ، در چنین حالت فحشا به خودی خود محو میگردد....
فخر اهنگر

>>>   کسانیکه بدون آشکارا کردن نام خود کمنت می نویسند و نظر میدهند خود به اثبات میرسانند که عناصری اند که به خود و نوشته خود باور ندارند و به اساس
عنوان مشهور (ایلا نویس اندو پوچ )
اگر مرد استید روشن و اشکارا و با معرفی خود سخن بگویید نه مانند دزدان
شب چر .
م. محمد حیات ولایت دایکندی

>>>   لعنت به شیخ عثمان بی ....
اگر تو از اسلام یک کمی بهره میداشتی و میشناختی که اسلام چی می‌گوید در مورد زن و جامعه و ادب سخن گفتن را هم کمی میدانستی هر گز نوشته نمیکردی که زن نباید کار کنه اگر کار کنه فحشاه به بار میاید حتما تو از اینه خود و خواهر مادر دختر خود سخن میگوی ای بی ....

>>>   شما در طی بست سال مردم را پوست کردید و حالا هم می خواهد پست کنید رنگ تان را گم کنید

>>>   سلام علیکم:مجدا خدمت خوانندگان عزیزی که از بنده انتقاد کردند عرض کنم که من هرچی گفته ام از لحاظ شرعی بوده به گفته خودتان بیست سال در دوران حکومت کمونیستها زنان در ادارات کار کردند و بیست سال دگر در حکومت وحدت ملی نتیجه چی شد فساد غیر اخلاقی وقتی زن به بی راهه کشیده شد مرد هم به دنبالش میرود بیاید فراموش نکنیم که کشور ما الحمدلله یک کشور مسلمان است ما هیچ کاری به کشورهای که در جنگ دوم جهانی درگیر بودند نداریم ما کشور اسلامی هستیم و در چارچوکات دین مبین اسلام قانون مشخص خود را داریم ما هیچ کاری به شوروی آمریکا و اروپا نداریم من آگاهی دارم که در آمریکا و در اروپا مرد و زن مسلمان هم شراب میخورند و هم به مسجد میروند زنان سر و پایشان لچ به سرکار میروند در حالیکه اگر موی سر زن دیده شود نمازش قبول نیست اینها چیست اسلام را به تمسخر کشیدن است نکند شماها هم چنین اسلامی را در افغانستان میخواهید ما در کشوری زندگی میکنیم که چارطرفش کشورهای اسلامی است و باید کشور ما افغانستان عزیز دربین این کشورها اسلام واقعی را به نمایش بگذارد تا دیگران هم اصلاح شوند ان شاءالله ما بعد از بیست سال دیگر یک نسل کاملا متفاوت دیگر را در افغانستان عزیز خود خواهد داشتیم که کاملا پایبند به همه اصول و عنعنات اسلام محمدی خواهد بود و کشورهای منطقه حسرت آنرا خواهد خورد در پایان از همه کسانیکه با نظر بنده اختلاف دارند بگویم که من فقط از لحاظ شرعی آگاهی دادم دیگر خود دانید.
شیخ عثمان

>>>   اسماعیل و هم قطارانش طی دو دهه کشور را تاراج کرددند مردم فراموش نکرده اند که این والی اسبق هرات، ورود غیر هراتی را به این ولایت ممنوع کرده بود. غیر هراتی حق داشتن کار و مغازه نداشتند. این آدم به اسلام تعهد دارد و نه به مردم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است