طالبان از پاکستان کارمند استخدام می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ کد خبر: 169496 منبع: پرینت

به گزارش نیویورک تایمز، طالبان با گذشت پنج ماه تسلط بر افغانستان هنوز با چالش‌ حکومتداری دست و پنجه نرم می‌کنند و کمبود کارمند و نیروی اداری یکی از مشکلات است. به نوشته این روزنامه، مقام‌های طالبان برای حل این مشکل به پاکستان می‌روند و کارمند استخدام می‌کنند.
نیویورک تایمز می‌نویسد هزاران جنگجوی سابق طالبان در پاکستان زندگی می‌کردند و شمار زیادی از آنان حالا به افغانستان بازگشته‌اند.

یکی از این افراد خیال محمد غیور است. او ۲۰ سال پیش در دوره اول حاکمیت طالبان یکی از مقامات وزارت دفاع بود که پس از ورود آمریکا به افغانستان به پاکستان فرار کرد و در جنوب غرب این کشور خانه خرید و نانوا شد.
او پس از دو دهه حالا به افغانستان برگشته و به عنوان رییس پولیس ترافیک کابل منصوب شده است. زیر نظر خیال محمد، حالا ۱۴۵۰ کارمند کار می‌کنند.

ارسلا خروتی، معاون وزارت مهاجرین طالبان و مولوی سعیدالله قاضی طالبان در ولایت پکتیکا نیز از پاکستان آمده‌اند. به نوشته نیویورک تایمز، خروتی پیش از این در کمپ پناهندگان پاکستان کار می‌کرد و مولوی سعیدالله هم خطیب یک مسجد فقیرنشین در پاکستان بود.
این افراد می‌گویند از اینکه به افغانستان بازگشته‌اند هیجان زده و خوشحالند.

با مهاجرت ده‌ها هزار کارمند و کادر اداری افغانستان، طالبان با بحران مدیریتی مواجه شده‌اند. آنها سعی می‌کنند تا افراد وفادار به خود را در پست‌های دولتی منصوب کنند که عمدتا جنگجویان این گروه و ملاها هستند.
نیویورک تایمز نوشته است که بیشتر ملاها در مدرسه دارالعلوم حقانی در پاکستان درس خوانده‌اند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ازیک سو پروپاگاندای طالبانی این گروه را وطن پرست نامیده و یگانه حکومتی میداند که جلوی تمامیت خواهی وتجاوز پاکستان ایستاد شده واز سویی هر روز شاهد وابستگی این مزدوران به پاکستان و ارباب اصلی یعنی آمریکا استیم.
مردم دیگر آگاه شده اند وفریب پلان های ُسیاسی شما را نمی خورند. مرگ و نابودی شما سیه دلان تاریخ نزدیک است.

>>>   سلام . مگر خود طالبان سواد ندارد که ؟؟؟ این کار خیلی خجالت آور است .
طاهر

>>>   تداوی خارش سر با شپش !!!!
آتش‌خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است