مارشال دوستم: اتحاد خود را حفظ کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ کد خبر: 169497 منبع: پرینت

سخنگوی مارشال عبدالرشید دوستم تایید می‌کند که او با نمایندگان معترضان فاریاب سخن گفته است.
بر اساس یک فایل صوتی که به افغانستان اینترشنال رسیده، رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان که اکنون در خارج از کشور است،‌ از مردم فاریاب می‌خواهد اتحاد خود را حفظ کنند و به این حرکت ادامه دهند.

آقای دوستم به مخاطبان پیام صوتی خود می‌گوید: اگر میان خود اتحاد نداشته باشید، از دیگران نباید امید داشته باشید.
معاون اسبق ریاست‌جمهوری افغانستان، مردم فاریاب را به هوشیاری و یکپارچگی فرا می‌خواند و می‌گوید: این حرکت را باید ادامه داد؛ این را انقلاب بدانیم یا دستاورد دیگر،‌ حفظ آن‌ مسوولیت شماست.

به گفته سخنگوی مارشال دوستم، درگیری‌های فاریاب ناشی از اختلافات درونی طالبان است و اعضای جنبش ملی اسلامی افغانستان در این ‌اختلاف‌ها نقشی ندارند.
اما این سخنگو می‌گوید مردم طبق معمول می‌خواهند درباره مسایل مختلف با مارشال دوستم مشورت کنند.
روز پنجشنبه ۲۳ جدی، گروه‌هایی از مردم ولایت فاریاب به بازداشت مخدوم عالم، یک فرمانده محلی ازبیک اعتراض کردند که این اعتراض‌ها به خشونت کشیده شد.

بر اساس گزارش‌ها، طالبان محلی ازبیک و طالبان عمدتا پشتون ساعت‌ها درگیر شدند و در نتیجه دو عضو ازبیک‌ گروه طالبان و چهار طالب پشتون‌ کشته شدند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مارشال دوستم
فاریاب
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خوب شد جنرال فراری فهمید که نمی شود بر امریکا و غرب اعتماد کرد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   دوستم خاین بلافاصله فرار کرد حتی در حد احمد مسعود جوان هم نایستاد باز چه خوابی دیده است

>>>   جنرال بی ستاره جناب مارشال دوستم فراری
ای کاش شما و نفراتی که در حکومت سابق انجام وظیفه میکردید به جای کنترول از راه دور خودی نشان داده در این روزهای تیره وتار مردم را به زندگی امیدوار می ساختید. در عجبم که چطور شمایان هنوز هم با پررویی خود را ناجی مردم غریب و بیکس می دانید. مردم هنوز به یاد دارندکه بارها در میانه منازعات و جنگ سخت فرار کردی واین سومین بار است که با حضور طالبان گم شدی. در سیاست هم همیشه سرگردان بودی.یک روز در خدمت داکتر نجیب بودی و روزبعد درخیانت به نجیب! یک روز حامی مسعودبودی و یک روز با حکمتیار همراه می شدی! وباز راکت یار را رها ‌کرده سرسپرده ربانی شدی! وباز ربانی را دور زده دوباره به سراغ راکت یار رفتی! و خدا میداند چه جنایت ها و خطاهای استراتژیکی از تو در طول این سالیان سرزده وچه انسانهای بیگناهی که قربانی یکه تازی خودت شدند.بعد از آمدن دوباره طالبان به جای مقاومت و حمایت از مردم بی دفاع از مزارشریف فرار کرده به پناهگاه امن همیشگی خود ترکیه رفتی.
از تو می خواهم به جز خودت یک جنرال دیگر در دنیا معرفی کن که اینقدر ترسو و بزدل بوده و ثبات شخصیت نداشته باشد. حالا هم چون پای قومت در میان است صدا بلند ‌کرده ای و می خواهی اثبات کنی که هنوز هم در میدان جنگ و سیاست حضور داری اما مردم شما بی وطنان را شناخته اند و ریشختدتان می کنند.

>>>   دوستم می ترسد گپ بزند

>>>   سلام . به آقای دوستم خود در کدام غار پوت شدی ولی برای مردم بیانیه صادر میکنی یعنی شما طالبان ره از افغانستان بیرون کنید بعد از آن ما میاییم و بر شما حکومت می کنیم آقای دوستم تو و امثال شما که این همه نیروی نظامی در اختیار داشتی نتوانستی در برابر نیروی طالبان کاری از پیش ببری و حال که خود در غاری پنهان شدی وهیچ چیزی هم در اختیار نداری برای مردم دستور صادر می کنی که مردم هم دیگر شمارا می شناسدکه شما بیسار آدمهای نالایق هستیدو دیگر گوشی حرف های شمارا نخواهد شیند .
طاهر

>>>   مارشال دروغین افغانستان که حتی سواد خواندن و نوشتن را نمیداند و. د افغانستان ع یز ما هزارها جنایات نابخشودنی را مرتکب شدند حالا از سوراغهای پنهان شده رفع زحمت میکنند و. مسایل قومی و زبانی را دامن میزند تو و امثال تو. در ربودن عبدالروف خوردسال دست داشتید و والدین بیچاره عبدالروف خوردسال را داغدار ساختید ....
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است