کرزی: افغانستان به آمدن متخصصان خارجی نیازی ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ کد خبر: 169506 منبع: پرینت

نخست‌وزیر پاکستان از مقام‌های حکومتی خواسته تا "نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده" به افغانستان بفرستند.
به گزارش اسپوتنیک، پس از آنکه مقامات پاکستان خواستار فرستادن نیروی انسانی به افغانستان شدند، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان، در واکنش در برگه فیسبوک خود نوشته است: " افغانستان کدرها و متخصصین مجرب و همچنان صدها هزار جوان تحصیل یافته، اعم از دختران و پسران که در داخل و خارج از کشور تحصیلات عالی شان را در مقاطع مختلف به پایان رسانیده اند در اختیار دارد، بگونه ای که برای آمدن نیروی کاری از خارج به کشور هیچگونه نیازی محسوس نمیگردد."

رییس جمهور پیشین همچنان از حکومت سرپرست میخواهد تا علاوه بر تسهیل فرصت های شغلی و استخدام جوانان، زمینهٔ برگشت کدرها و متخصصین افغان را که در حال حاضر در غربت به سر میبرند نیز مساعد سازد تا کشور عزیز ما با بازوان توانمند فرزندان خودش آباد گردد.
عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در سومین نشست کمیته "اپکس" در مورد افغانستان، از وخامت اوضاع انسانی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.
نخست وزیر پاکستان برای فرستادن نیروی متخصص در بخش‌های مختلف از جمله طب، تکنالوژی معلوماتی و حسابداری در افغانستان تاکید کرده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
متخصصان خارجی
نخست وزیر پاکستان
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   Amrullah Saleh
جابجایی کارمندان و کادر های ملکی پاکستانی در ادارات افغانستان به این معناست که نیمه ی کمبود و گم شده ی طالبان تکمیل مگیردد . طالبان نظامی که وجه مشترک با کارمندان و کادر های ملکی افغانستان ندارند باعث شده است که تشنج در ادارات نیمه فلج افغانستان اوج بگیرد. با پر سازی خلای اداری توسط مدیران پاکستانی نظامیان و ملکی ها در یک خط قرار میگیرند و اشغال نیابتی به اشغال نیمه مستقیم تبدیل میگردد. اردو زبان سوم اداری افغانستان خواهد شد. اینکه این اشغال نیابتی و حالا نیمه مستقیم چه مدت دوام میکند بحث متفاوت و علیحده است. برای فعلا خلای قوای مسلح ملی را ملیشه های زیرحمایه آی اس آی و خلای فرار مغز ها را مامورین پاکستانی پر می سازند. شاید یاداشتن زبان اردو شمولیت در اداره طالب را در آینده نه چندان نزدیک سهل تر بسازد.

>>>   این 'حامدک' بیشرم هنوز هم حیا نمیکند و بجای خفه خون آواز کرناس بالا میکند؟؟!!! مگر همین نامردان بی وطن و فاشیستان ارگ نبودند که از شروع کنفرانس بن پلان تسلیمی سرزمین ما را به چرکستان با تقویه برادران جنایتکار ملیشه خود ریختاندند؟؟؟؟
آتش خاوری

>>>   با سخنان اقای کرزی موافق هستم ، ما هیچ نیازی به متخصص خارجی و یا پاکستانی نداریم ، پاکستان انگلیس دوم است و هیچ صداقتی با افغانستان ندارد ، همیشه طوری سخن می گوید که انگار افغانستان حیاط خلوت پاکستان باشد ، پاکستان هیچ گاه در برابر افغانستان صداقت نداشت و به چشم دشمن به افغانستان نگاه می کرد ، روزی خواهد رسید که پاکستان تاوان خواهد داد و مجاهدین امارت اسلامی نقش بسزایی در ان خواهد داشت،
حبیب الله یوسف زی

>>>   جناب کرزی !خوب میدانید که طالب وداعش وحکمتیار وکرزی وعبد الله وغنی همه پروژه ای خارجی ها بوده وپاکستان وعده ای از کشور های منطقه مجری وگردانندگان وممثلین این درامه اندودرین میان ملت افغان رنج بیشتر را از عملکرد ها ودکتورین غلط وعقده مندانه ای خودت می بینند شما مزدور ها ووطن فروش ها اگر کمی از تعقل کار میگرفتید هم نقشه ای خارجی ها را عملی میکردید و هم برای وطن وهم وطن خود اندکی کار مینمودید فکر غلط ونادرست شما که باخارجی میسازیم ولی با هم وطنت که از شمال بود سر سازش نداشتی وکشور را به بیگانه ها هدیه دادید ولی مشارکت با هم کیش وهم وطنت را از اساس رد نمودی وملیارد ها دالر برای تقویت وباز امدن طالب از بودیجه ای ملت افغان خرچ کردی گرچه این هم پروگرام بیگانه ها بود وشما مزدور ها تنها وسیله واله ای دست اجانب بودید ولی شمال هنوز زنده است ودرمیان طالب هم ده ها هزار مسلح دارد وان خوابهای که تو وغنی وحکمتیار دیده بودید نقش بر اب وتعبیر خراب شد حساب این همه ندانم کاری ها وکج روی ها را در روز باز پسین وحتی در دنیا خواهید داد وقتی نخواستی مردم شمال که جزءی خاک واز کشورت بود درین کشور کار کنند حال پاکستانی ها می ایند وهر کاری که دلشان شد خواهند کرد
ولایت خان صافی مقیم پاریس

>>>   برادران ناراضیتان را که راضی کردید حالا وقت راضی کردن اربابشان است کاری نکنید از شما دق شود کرزی صاحب

>>>   متخصصین افغانی که قبلاً در خارج بودند، در زمان کرزی و اشرف غنی منحیث مشاورین با معاش های استرونومی استخدام میشدند و یک مقدار کم به آنها داده میشد و باقی خورد و برد میشد.
کا مندان نیز همیش انتقاد میکردند که عین همان کاری را که متخصصین آمده از خارج انجام میدهند،ما نیز انجام میدهیم و آنها ماهانه ده ها هزار دلار معاش میگیرند و ما چند هزار افغانی.
حالا بعد از آمدن طالبان اکثر متخصصین از خارج آمده و داخلی فرار کردند و از افغانستان بیرون شدند.
دولت طالبان از یکطرف توانایی پرداخت معاشات بلند را به آنها ندارند و از طرف دیگر شرایط زندگی از نگاه آزادی ها در تحت رژیم طالبان مشکل است و از طرف دیگر آنها زندگی خوبتر در خارج نسبت به افغانستان دارند و حاضر نیستند به افغانستان برگزدند.
ارزش کلدار پاکستانی نصف ارزش افغانی است.بنأ شاید پاکستانی ها حاضر و آماده باشند با معاش کم برای افغانستان کار کنند.
افغانستان را معلومدار نه جامعه جهانی تنها میگذارد و نه هم کشور های عربی.
جامعه جهانی بصورت شفاف کمک میکند و کشور های اسلامی درخفا.
از طرف دیگر خوددطالبان نیز منابع عایداتی بشمول تولید و قاچاق مواد مخدره دارند.
بنأ پاکستان میخواهد از یک طزف ماشین دولتی افغانستان را فعال نگهدارد و از طرف دیگر منابع عایداتی آنها را کنترول کند و همچنان این منابع عایداتی را در جهت صادرات پاکستان به افغانستان استفاده کند و واردات افغانستان را از دیگر کشور ها،خصوصاً موادی که در داخل پاکستان تولید میشود،کم کند.
بنأ مفاد افغانستان این است که ماشین دولت فعال باقی میماند و مفاد پاکستان این است که با فعال ساختن ماشین دولت افغانستان،از منابع افغانستان استفاده میکند.

>>>   افغانستان از نظر داشتن کادر های متخصص خودکفا است و همزمان یک تعداد زیاد ملا و چلی اظافه بست دارد که میتواند به پاکستان و دیگر کشور های اسلامی صادر کند پس لطفا" از فرستادن کودکان وطن به مدارس پاکستان جلو گیری شود تا هم عزت وعفت کودکان در امان باشد و هم از ترویج افکار انتحاری و شوونیستی پشتونی جلو گیری به عمل آید.

>>>   سلام . به برادران پشتون (طالبان )شماکه این همه وطن وطن میگویید پس این همه غورور تان کجاست پس این همه میگفتید که ما افغانستان را چنین و چنان می کنیم شریعت اسلام و مردانگی و را در افغانستان پیاده میکنیم و حق را به حق دار می رسانیم و مملکت را به عالی ترین وج اداره می کنیم این همه وعده ویید شما این بود که حتی یک فرد باسواد هم ندارید که در ادارات تان کار کند ؟؟؟ همین مانده بود که مملکت را دودستی به پاکستانی ها تقدیم کنید ؟؟
ای خاک برسر تان شود بمیرید خیلی بهتر است تا این گونه مملکت اداره کردن.

>>>   بغیر ازپشتون شما کی را قبول دارید اگر شاخیش ده اسمان هم باشد پشتون نباشد مورد قبول نیست با مفکوره های فاشیصتی خود همه را تباه و برباد کردین بیاد دارید کی کانکور را سهمیه بندی کردین یاد تان است دانش اموزان دیکر اقوام را جفا میدانیستین امران خان خوب مداند چی بگوید جی کند لاعقل مستقم میگویت مثل تو واری به به بازی و نمک حرامی کی فرصت ها را برای بقای فاشیصتی و قدرت تک قومی فدا کردی

>>>   همین زنان و دختران که همه روزه در جاده های کابل به شکل بی حجاب می برایند و تظاهرات می کنند چرا آنها را طالبان چیزی نمی گویند ما خو شاید همین دختران در طول بیست سال بودیم که همه شان فحشا ی بود که همه روزه در بغل مرد ها بودند آنها همان فعال حقوق زن بودند که به همین بهانه هر روز در عیش و نوش بودند و حالا عیاشی عادت شده اند برای شان اگر آنها واقعا مسلمان باشند و حجاب را مراعات کنند مانند دیگر زنان و دختران مشغول کار هدی خانه خود می باشند من به عوض طالبان نیستم ورن یکی شان را زنده نمی مانم به این کار شان

>>>   Hasan Ali Adalat
وزرا و مأمورین بلندپایه ارگ یکی از پی دیگر فساد گسترده و فحشای لجام گسیخته در درون ارگ را افشاء می کنند !
امروز بانو نرگس نهان، وزیر پیشین معادن و یکی از افراد نزدیک با رولا غنی در یک برنامه سپیس تویتر به صورت زنده که از جانب مأمورین بلندپایه قبلی ارگ و سپیدار مدیریت می گردید رازهای آزار و اذیت جنسی ، سکس در بدل چوکی ، ترویج فساد و فحشا را افشا نموده و در مورد آزار و اذیت دختران توسط دوستان و مشاوران اشرف غنی احمدزی به صراحت اظهار نظر کرد ، به گفته نامبرده یک تعداد دختران جوان بطور سیستماتیک مورد آزار و اذیتهای جنسی قرار می‌گرفتند .
البته مأمورین بلندپایه ارگ و سپیدار یکی از پی دیگر در مورد فساد و فحشا اظهار نظر می کردند .
کاش آنها در زمان ماموریت خود چنین افشا کاری می کردند و اکنون هم بد نیست امیدوارم با ارائه اسناد و مدارک ادامه دهند و چه خوب است که دختران که وادار به سکس در بدل چوکی شده اند و یا مجبور به سکس با تهدید ترک وظیفه شده اند سکوت خود را بشکنند و همچنین وکلای پارلمان که در بدل سکس به عضویت پارلمان رسیده بودند برای عبرت آیندگان حقایق را بیان نمایند .

>>>   Najla Ali
در صورتی که شخص ریس جمهور اشرف غنی مصروف معشوقه بازی با دختران جوان در ارگ بود پس چی گونه انتظار داشت تا در برابر فضلی، محب و غیره اقدام کند؟
حسنا جلیل، به قول خود خانم حسنا نازدانه ریس جمهور نمونه خوبی از معشوقه بازی های ریس جمهور با دختران جوان در ارگ است. حسنا جلیلی که بدون هیچ تجربه کاری به بست های کلیدی وزارت معدن می رسد و بعد از یک ملاقات با شخص ریس جمهور مستقیم معین پالیسی وزارت داخله می شود نمونه واضح نیست؟

>>>   دهمی بدون نام و نشان
"همین زنان و دختران که همه روزه در جاده های کابل به شکل بی حجاب می برایند و تظاهرات می کنند....."
۱- این زنان و دختران از تو شاه شجاع نامرد به مراتب غرور و مردانگی دارند، تو با حجاب ریش و لنگی ات در مقابل چرکستان کرنش‌میکنی!!!!
۲- بگو که در طول بیست سال چند تای آنها را بغل گرفتی و یا حتی جرات آنرا کرده یی که بدون سند تهمت میزنی. میدانی که (که هیچ نمیدانی) بدون چار شاهد نمیتوانی کس را به فحشا متهم کنی؟؟؟؟؟!!!!!
۳- از همان اندیوال های کور مغز دیگرت که در خارج (کاملأ بدون حجاب) زنده گی میکنند بپرس که چقدر جرات دارند تا به بانوان با چشم بد نگاه کنند. این بانوان مثل شما ریشو حجاب ها بیستند که خود و وطن شانرا بفروشند!!!
۴- تو پیش ازینکه سرنوشت زنان مردم را تعیین کنی اول چاره خودت را بکن که بازیچه دست پنجابی نشوی!!!!
آتش خاوری

>>>   جناب یوسفزی:
شما لطفاً سنگ وطنپرستی ووطن دوستی را به سینه نزنید،چون همه مردم ازسوابق وغلامی تان به پاکستان اگاه‌است،بناًنمک‌خورنک‌دان‌شکن‌نباشید،مردم‌فریب‌حرفهایتان را نمیخورد۔

>>>   این افراد تحت نام متخصص تحت امر و رهبری استخبارات آ اس آی کار خواهند کرد.
نجیم آریا

>>>   ای گرزی وطن فروش خودت مردم مظلوم افغانستان را بدست یک گروهک مزدور پاکستان و وحشی و چنایتکار بنام طالب دادی و سند تسلیم افغانستان را به پنجاب امضا کردی و امروز بدروع شعار بیهوده سر میدهی ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است