استخبارات پاکستان اینبار با نام متخصص
همانگونه که تمامی اختیارات نظامی به پاکستانی ها داده شد، تا چندماه دیگر شاهد خواهید بود که در هر اداره دولتی و حکومتی، رییس و یا مشاور ارشد رییس، پاکستانی است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ کد خبر: 169508 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) ادامه معامله و امتیاز دهی آمریکا به پاکستان، تحویل امور اداری افغانستان به آن کشور است.
همچنانکه در طول سال های متمادی تمامی امتیازات افغانستان به پاکستان داده شده است، اینبار نیز طی هماهنگی های بعمل آمده با غربی ها و عرب ها، تمامی اختیارات و امتیازات اداری دولتی و حکومتی افغانستان مستقیما به افسران استخباراتی پاکستان واگذار می شود.

تا چندماه دیگر شاهد خواهید بود که در هر اداره دولتی و حکومتی، رییس و یا مشاور ارشد رییس، پاکستانی است.
همانگونه که تمامی اختیارات نظامی به پاکستانی ها داده شد و هزاران شهروند کوچی پشتون نشین پاکستان به افغانستان منتقل شدند و با نام هلمندی و... در نقاط مختلف کشور ساکن گردیدند، تمامی اختیارات ادارات دولتی و حکومتی و تصامیم اصلی رسما به پاکستانی ها واگذار می شود.
شاید سروصداهای رسانه ای و اجتماعی مدتی این پروسه را به تاخیر بیندازد اما مطرح کردن طرح آزمایشی و تست اجتماعی آن نیز می تواند زمینه ساز این حرکت شیطانی باشد.

با درنظرداشت ماموریت و تلاش های کرزی و غنی و... در این راستا در گذشته، این روزها سران امارت طالبان نیز رسما از پاکستانی ها خواسته اند تا نیروی متخصص به عنوان رییس یا مشاور به افغانستان بفرستند تا این پروسه بصورت رسما علنی گردد.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اولین هنگامه را در این زمینه بپا کرد و نوشت: امارت اسلامی با کمبود کارمندان حرفه‌ای و مسکلی روبرو است و شمار زیادی از مسوولان کنونی افغانستان کسانی هستند که مهارت‌های فنی مورد نیاز برای کار را ندارند. شمار زیادی از منصوب شدگان در امارت اسلامی، مولوی‌هایی هستند که در مدرسه حقانیه پاکستان آموزش دیده‌اند.
در گزارش آمده است: طالبان مشکلات کارمندی دارند، آنان در پاکستان به دنبال کمک هستند، پُست‌های دولتی به عنوان حمایت از سربازان پیشین و کسانی که با آرامی در پاکستان زندگی می‌کنند، داده می‌شود، اما همه آنان مهارت‌های فنی مورد نیاز برای کار را ندارند. بسیاری از مولوی‌های برگزیده شده، فارغان مدرسه دارالعلوم حقانیه، یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین حوزه‌های دینی پاکستان اند.

در تکمیل این پروسه، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به مقام‌های این کشور دستور داد تا نیروی بشری آموزش دیده و مسلکی به افغانستان بفرستد. دفتر عمران خان اعلام کرد که خان این اظهارات را در سومین نشست اپکس در باره افغانستان بیان کرده است. در این نشست، شاه محمود قریشی وزیر خارجه، وزیر استخبارات فواد حسین چودری، شیخ رشید احمد وزیر داخله، موید یوسف مشاور امنیت ملی و شماری دیگر از مقام‌های پاکستانی نیز حضور داشتند.
دفتر نخست‌وزیر پاکستان هدف از این کار را جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان گفته ‌است.
در صفحه تویتر دفتر عمران خان آمده است: نخست‌وزیر به مقام‌ها هدایت داده است برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان، نیروی بشری مسلکی و آموزش دیده در بخش‌های پزشکی، تکنالوژی معلوماتی، امور مالی و حسابداری به این کشور بفرستند. او همچنین به ارسال نیرو در بخش‌های راه آهن، معادن، دواسازی و رسانه‌ها برای افغانستان تاکید کرده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
متخصصان پاکستانی
مشاوران پاکستانی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   همسایۀ نامرد
هان! پاکستان وطن را سخت ویران می کند
بس دغـل بازی که ایـن ملا عمران می کند
خـانـه را هـمـسـایـۀ نـامــرد آتـش مـی زنـد
خـلق مظلـوم را میـان تـابـه بـریـان می کند
گرگ وکفتار را به جان آدمی انداخته است
سوی انسان ها نمایان چنگ ودندان می کند
بـر غلامان می دهـد دستورهـای بی شـمار
نه نهان بلکه تجاوز رُک و عـریان می کند
غــارت آب و مـعــادن را در ســر پـرورد
گرگ را چوپان و دزدان را دربان می کند
نخبگان و کارشناسان تا که تبعید می شـوند
جای شـان ارسال مزدور و اجیران می کند
هـرکجا سـرکوب می سـازد خلق خسـته را
تـیــغ طالـب را بــرای قـتــل بـرّان می کند
سـلطۀ پاکـسـتانی جـبـرِ تک قـومی شـدست
زیــر پـا حــق تمــام شــهـرونـــدان می کند
بـد تـر از فـاشیـزم قـومی غـنی آورده است
بـا دروغ و حـیـله اسـلام را عـنوان می کند
رحم و شفقت در دل سنگین اشغالگر نیست
کودک و پیروجوان را چشم گریان می کند
بهر افراطی هزاران مـدرسه بگشوده است
در وطـن بنگـر که تعطیل دبـسـتان می کند
ریـشـۀ عـلـم و تـمــدن را از بـیـخ می زنـد
مهد خورشید را به سان تاریکستان می کند
زن را قــانـــون پـاکـســــتـان آزادی دهــــد
لیک در افغان ستان محکوم زنـدان می کند
ترک وتاجیک و هزاره مشت واحد میشوند
ورنه هر یک را جدا از هـم پاشان می کند
گر ندانید نفـشـه هـای ایـن تجـاوز پیشه را
میهن اجـدادی را با خـاک یکـسان می کند

>>>   اشغال افغانستان توسط پاکستان کم کم از یک مفهوم انتزاعی به یک واقعیت مبدل می‌شود. عمران خان گفته که تالبان با کمبود منابع بشری مواجه است و این کمبود توسط کادرهای پاکستانی پر خواهد شد.
دقت کنید، یک زمانی که کشور در اشغال روس‌ها و امریکایی‌ها بود، بخاطر چند تا مشاور روسی و امریکایی نظام‌های حاکم دست‌نشانده و مزدور خطاب می‌شد و جنگ علیه آن مقدس بود. حالا اما پاکستان پا فراتر نهاده و از حد اعزام مشاور به سطح اعزام کارمندان رسمی در ادارات دولتی افغانستان ارتقا کرده است.
جالب است که تالبان تحت چنین شرایطی مدعی استرداد استقلال کشور هستند و مردم نیز از جهاد علیه طالب و پاکستان سخن نمی‌گویند. در کنار سایر تفاسیر، یک تفسیر این پدیده چنین است که مردم افغانستان را زیر نام دین هر آسیبی برسد، به روی خود نمی‌آرند. این همان فلسفه جامعه‌شناختانه‌ای است که مبتنی بر آن حرکتی بنام تالبان توسط پاکستان و مشاور ارشد آن(انگلیس) طراحی و به افغانستان اعزام شد.
پشتون‌ها که استقرار نظام تالبی را به معنای تحقق آمال سیاسی خود می‌دانند و روشن‌فکرنماهای این قوم حتا از اروپا در وصف حاکمیت تالبی مقاله می‌نویسند، روشن نیست که با کدام چشم و دیده این رسوایی و بی‌عزتی را توجیه خواهند کرد؟
پشتون‌ها/تالب‌ها ده‌ها هزار کادر متخصص را از کشور فرار داده و از حق کار محروم کرده و حبس خانگی دادند، اکنون شاید با افتخار در کنار آمرین پاکستانی کار کنند و خوش باشند از این‌که کشور دوست همسایه حمایت شان می‌کند. اما در نگاه ما این کار افزون بر این‌که به معنای تجاوز آشکار و عریان پاکستان بر کشور ما تلقی می‌گردد و قابل بخشش نیست، به معنای ننگ بزرگ تاریخی بر جبین پشتون‌ها نیز است که مصداق"خود کشی و بیگانه‌پروری" است و در حافظه تاریخی ما با خط درشت حک می‌گردد.
رستم روشنگر

>>>   Soraya Baha
شیوۀ های نو و خطرناک مستعمره سازی پاکستان در افغانستان !
دروازه های علم ودانش را به روی مردم افغانستان بستند، چون مردم جاهل و بیسواد را به سادگی می توانند کنترول کنند!
" عمران خان، نخست وزیر پاکستان از مسئولان این کشور خواسته است که نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده به ویژه در زمینه‌های پزشکی، فناوری اطلاعات، مالی و حسابداری به افغانستان فرستاده شود تا "از بروز بحران انسانی" در این کشور جلوگیری کنند."
این شیوه نو استعمار پاکستانی در نخست تمام نهادهاو بنیادهای علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی افغانستان را به وسیلۀ ربات های مدارس اسلامی خود نابود کرد و سپس ربات های اسلامی خود را فرستاد به افغانستان و ریموت کنترول آنها را در دست گرفت و به ربات فرمان داد تا تمام دروازه های علم و دانش را برروی مردم و به ویژه زنان و دختران بببندند به فرمان « امر به معروف و نهی از منکر « مردم و سرمایه های مغزی و متخصصان و اموزش دیده های کشور را به فرار واداشتندو کشور را تهی کردند از سرمایه های ملی و آنچه باقی ماند، خانه نشین، منزوی، بیکار و درحاشیه رانده شدند، جوانان در اعتراضات خیابانی داد می زنند از بیکاری و فقر. اکنون که پاکستان به عمق استراتیژیک خود رسیده است به بهانۀ کمک انسانی نیروهای استعماری خود را وارد کشور مستعمرۀ خودمی کند تا از یک سو کشور وفرهنگ ما را پاکستانیزه کند و از سوی دیگر با داشتن نفوس ۲۳۰ ملیون از بحران مسکن و کاریابی در پاکستان جلو گیری کنند، با کوچ دادن های اجباری باشندگان اصلی و بومی این مناطق، ناقلین پاکستانی را در شهر ها و روستا های خوش آب و هوای افغانستان جاگزین کنند، به عنوان ایالت پنجم پاکستان .

>>>   هرملت شایسته رهبری است که انراانتخاب میکند.
ملیت افغان،رهبر ملا هیبت اله.
واه واه یک چک چک .دوکان مرگ موش فروشی کجاست؟
عاقل

>>>   نامه‌ی پیشنهادی من به شورای امنیت ملل متحد، اتحادیه اروپا، کنفراس اسلامی و سازمان های حقوق بشری!
با تقدیم سلام احتراماً مینگارم که امروز افغانستان به یک زندان و شکنجه گاه بزرگ در این کرهء خاکی جهان مبدل گشته است و از این امر همه‌ی جهان آگاهی دارد نیاز به وضاحت بیشتر نیست.
با تأسف حدود چهل هزار تا / لب مسلح با یک معامله پنهانی چهل میلیون نفوس افغانستان را اسیر وگروگان گرفته است به ظلم تبعید، غصب خانه و زمین، محاکمه صحرایی، نقص حقوق بشری، اعمال تعصب قوم گرایی وکشتار بی رحمانه ادامه میدهد و نمونه ای بارز آنرا عملاً مشاهده میکنیم!
جهان امروزی و همسایه‌گان افغانستان برای نجات انسانهای مظلوم، کودکان معصوم و خانم های اسیر سکوت نکرده تلاش نماید تا یک جزیره امن یا زون سبز را داخل خاک افغانستان ایجاد نموده از فاجعه انسانی نجات دهید.
نیروهای حافظ صلح ملل متحد در آن مستقر گردد! تا از خون ریزی بیشتر، نسل کشی، مهاجرت، فقر و گرسنگی و بیکاری جلو گیری بوجود آید. و نگذارید دموکراسی، آزادی‌ بیان و حقوق زنان برای همیشه درین کشور بمیرد.
مشکلات ذکر شده در تمام خاک کشور افغانستان وجود دارد و اما امروز در شمال بیشتر ظلم و استبداد زیر نام دین وشریعت ادامه دارد که قلم از نوشتنش عاجز است.
شورای امنیت، ملل متحد خوب میداند که برای حفاظت انسانهای گیر مانده بهترین گزینه شهر مزار شریف مرکز تمام ولایات شمال زادگاه حضرت مولانا، مرقد خلیفه چهارم اسلام با امتیازات ویژه مثل قدامت تاریخی وفرهنگی آن به عنوان مرکز بلخ بامی که میراث مشترک همه اقوام ساکن شمرده میشود جای مناسب برای زون سبز است. که تسهیلات لازم مانند میدان هوایی بین المللی وخط ریل تجارتی ، راه زمینی از طریق کشور اوزبکستان با جهان دارد .
هزینه انتقال میلیونها انسان مجبور به فرار از افغانستان صدها برابر بیشتر از هزینه زون سبز تحت حفاظت نیروهای حافظ صلح ملل متحد است .
بناء جنگ ، برادر کشی ، تعصب قومی ، تبعیض نژادی ، ظلم واستبداد ، زور گویی را درشریعت اسلامی حرام دانسته بخاطر حل معقول چالش های بوجود آمده پیشنهادات ذیل را تقدیم می نمایم .
۱- شهر مزار شریف در شعاع یکصد کیلومتری به یک شهر امن ، غیر نظامی یا زون سبز حفاظت شده وبیطرف اعلان گردد .
نیروهای حافظ صلح ملل متحد متشکل از نیرو ی کشور های اسلامی وغیر اسلامی در اطراف کمر بندی شهر مستقر گردیده و از انسانهای بی دفاع ومظلوم که درین شهر میخواهند زنده گی بکند زمینه را فراهم نموده حفاظت نمایند .
۲- برای تامین امنیت داخل شهر مزار شریف توسط ملل متحد پولیس بیطرف شهری تشکیل گردیده از کرامت والای انسانی با در نظرداشت حقوق زنان ، ازادی بیان ، حق تحصیل ، وحقوق شهروندی دفاع نماید .
خبره گان و تحصیلکرده های بیطرف کشور از اقوام مختلف ساکن افغانستان با همکاری ملل متحد وشورای امنیت موقتاً برای مدتی تا تشکیل حکومت غیر متمرکز ، این شهر غیر نظامی را اداره ومدیریت نمایند .
۳- نیرو های نظامی ، وقومی مخالف رژیم تا / لب در شهر مزار شریف مسلح وارد نگردیده در پروسه ایجاد صلح و حکومت غیر متمرکز با حفظ تمامیت ارضی افغانستان از طریق گفتگو با امارت اسلامی وجهان متمدن امروزی کمک وهمکاری نماید .
۴- شهر مزار شریف به عنوان یک جغرافیه کوچک بیطرف وزمینه ساز گفتگو ها ی بین الافغانی ، داخل خاک افغانستان از طریق جامعه جهانی ونیرو های درگیر جنگ ، قبول شود تا فضای تفاهم بین همه اتباع کشور برای تامین عدالت وایجاد اعتماد بوجود آید .
امیدوارم شورای امنیت ملل متحد وکشور های همسایه درین راستا عطف توجه نموده ملت گیر مانده افغانستان را کمک ویاری رساند.
بااحترام
جنرال عبدالملک رهبر حزب آزادی افغانستان

>>>   تالب مزدور پاکستان است که افغانستان را به صوبه پنجم پاکستان تبدیل میکند برای تالبان فاشیست و نژادپرست افغانستان و وطن معنی ندارد آنها مزدور اند و معذور پشتونیزم خود را به پاکستان فروخته است و همه چیز خود را فر وخته اسنت حتی ناموس، خاک و آبور و اعتبار خود را.

>>>   همسایه بدتر ز پاکستان کسی ندید
آری کثیف تر ز چلستان کسی ندید
تخم حرام انگلیسی زشت و مرتد است
حرامزاده تر ز دغلستان کسی ندید

>>>   همه میدانند که ارتش ملی با همه تجهیزات شان وطیاره ها توسط کی به امرباداران شان نابود شد که این پروسه الی اکنون ادامه دارد وازهمین راه تحت چتراسلام صاحب بلند منزلها ودارائی ها شدند بناء آزموده را آزمودن خطاست

>>>   مجاهدین خیانت بزرگ را به مردم وکشور خود انجام داده و هنوز هم در اجرای ان هستند

>>>   از توهم گذشته رسمی مزدور هستند ،پاکستانی ها آنقدر از جهالت طالبان کمائی کردند که عربستان وایران از معادن نفت وگاز خود نگرفته اند وهنوز هم پاکستان از بابت جهالت طالبان ملیون ها دالر از امزیکا میگیرد
پاکستانی ها از سنگ روغن می کشند ، جهل طالب چقدر نزد پاکستانی ها ارزش دارد جنرال حمید گل و مشرف میدانند
ر

>>>   هـرکسی کودال دهد فرمان دهد
( جنرال حمید گل مشاور رئیس جمهور اسلامی افغانستان )

>>>   خداوند مولوی خالص و مولوی نبی را نه بخشد و به ....واصل کند که ملا را تبدیل به هیولا کردند که هم از کار ملایی باز ماندند و هم در خدمت پاکستان هیولا پرور قرار گرفتند.
حقانی مربوط حزب خالص و بانی تروریزم و حامی داعش بود.
محب و فامیل اش نیز از آخور حزب خالص تغزیه شده اند.

>>>   در پیشاور پاکستان بودم روزی سفرم به پکتیا شد با جناب جلال الدین مولوی کار داشتم از پیشاور تنها رخت سفر بتم رفتم میرانشاه وازانجا در جبهات مولوی صاحب مرا رهنمای کردند به فخری انجا قرار گاه مرکزی حضرت مولوی بود به ظاهر او معاون مولوی یونس خالص بود اما در واقع خود همه کاره بود ودر کارهایش هرگز با خالص مجلس ومشوره نداشت درفخری برایم گفتند که جلال الدین صاحب در روحانی با با در جهاد است یک هفته انجا ماندم با تور مولوی صاحب استاد مولوی جلال الدین معرفت حاصل نمودم وبا بعض محاسن سفید های فخری از جمله حاجی صاحب ایوب از متنفذین ان محل اشنا شدم بعضا با من راز میکردند ومیگفتند جلال الدی اصلا از منطقه ای ما نیست واز پاکستان امده اینجا درس خوانده ومواطن شده دران وقت ان مردم دسیسه های ای اس ای را بلد نبودندوحکومتها هم چندان در منطقه مسلط نبوده یکی از وزرای حزب دموکراتیک <وزیر سرحدات وقت >که از همان منطقه بوده به دیدن اقارب ویا کارهای سیاسی رفته بوده شیخ جلال الدین ویا ای اس ای اورا به قتل رسانیده که قبر وزیر را هم از نزدیک دیدم ومردم محل با او احساس همدردی وهمنوای میکردند واهل محل از قرار گاه وموجودیت جناب مولوی راضی نبودند یک هفته گذشت از امیر جبه خبری نشد رفتم روحانی بابا در سنگر درانجا یک میجر پاکستانی را دیدم که ظاهرا میجر رشید نام داشت در همه جنگ ها اشتراک ودر واقع جنگ های مولوی صاحب را رهبری مینمودراستش خود مولوی هم در یک کیلومتری سنگرها قرار داشت گاهی جت ها وهلیکوبتر های روسها وخلقی ها می امد یک نفر از بالای کوه صدا میکرد جازونه راغی همه در سنگر ها میرفتند ر قرار گاه فخری یک ریش سفید بنام کوند حاجی صاحب بالای زیگویک ودهشکه می نشست وبی حساب مرمی هارا هوای وبدون نشان فیر میکرد در جبه روزانه دو وقت غذا میخوردند چای صبح را ساعتهای یازده بجه ویک غذای دیگر که معمولا شوربا بود از طرف عصر با مولوی دیدم وبا هم صحبت کردیم از اوضاع واحوال جبهات شمال پرسیدند وظاهرا به کاری که داشتم موافقه نکردند ووعده دادند که دو سه ماه بعد درخواست شما اجرا میشود که اتفاقا هشت ماه طول کشید تا به وعده ای شان وفا کردند وهنگام باز گشت مبلغ ۵۰۰ کلدار پاکستانی جیب خرچ برایم دادند با تشکر پذیرفتم واز راهی که امده بودم دوباره رفتم وباز پس از شش سال مولوی صاحب را در کابل دیدمومن الله التوفیق
بیسواد از ولایت سرپل

>>>   اينها همه جاسوسان شناخته شده و سر سپرده ي پاكستان هستند. يك تعداد شان از اخواني هاي اوغايتها كه از بركت آي آس آي به نان و نوا و شهرت رسيده اند. يك تعداد هم از خلقي هاي سرخ بگيل هستند كه بخاطر امتياز گيري از سرخ قرمز به سياه تاريك تبديل شده اند. اما همه ي شان در طبل فاشيزم قبيله ميكوبند و در اين نقطه باهم اتحاد و اتفاق نظر دارند. گروپ سومي هم دزد هاي گردنه و خاينين ملي هستند كه ميخواهند ازيك طرف در لشكر فاشيزم قبيله شامل باشند و از طرفي هم از دزدي هاي مليوني خود حفاظت كرده باشند.

>>>   این مردم عمر خود را به جاسوسی و پابوسی آی ای آی گذشتانده اند و با بردگی عادت کرده اند از ملاعمر تا کرزی و اشرف غنی و ملا برادر و حقانی و همه شان

>>>   وقتی برای استخبارات چیان امریکائی که هزاران میل دور از ما هستند چیز پیش میکردند چی میشود اگرجند فردی با مامورین کشور همسایه تماس یا دیداری داشته باشند چون دشمنی با همسایه ها ه9رگز بهد نفع افغانستان نیست وتوان دشمنی را ندارد
غ

>>>   تازمانی که ملت افغانستان تجدید نظر در قرأت دینی ومذهبی شان نکنند؛ پاکستانی ها ماهی مراد شان را از این دریاچه بسیار به سادگی به دست می آورند. جهل وبی خبری برادران پشتون ما موجب تداوم اقتدار پاکستانی ها میشود.

>>>   خوشا بحال مردم پاکستان که چنین رهبران سیاسی با دانش دارند که همیشه همه چیز رابه نفع پاکستان تغیر میدهند درهند وافغانستان آتشی را روشن کرده اند که هیچ خاموش نمیشود رهبران پاکستان دزدی واختلاس وغصب نمیکنند جنرالانم پاکستانی پول گوشت ونان سرباز شان را نمی دزدند وزارت داخله پاکستان قلب فساد نیست وزیر دفاع پاکستان زمانیکه اوضاع بد شد وطن ومردمش را ترک نمکرده درخارج تماشا چی نمیشود وزمانیکه دید چوکی اش درخطر است برگردد سازمان استخبارات پاکستان همه کشور خو.درا تحت کنترول دارد ومانند افغانستان یک کمپنی یا شرکت سهامی پنشیر وردک نمیباشد که همیشه مانند چوپان دروغگو مکتوب بفرستدکه شما درخطر هستید ومسئولیت خودرا به همین دروغ ختم شده بپندارد وزیر دفاع پاکستان سلاح امریکائی رابه پاکستان ساخت دره تبدیل نمیکند وزیر دفاع پاکستان پول کمک شده خارجی هارا که برای دوا وداروی اردو داده شود نمیدزدد مولاناهای پاکستان به ریش مردم غرض ندارند برای آنها منافع نملی پاکستان مهمتر از چند تار ریش است آنها اینگونه فکر نمیکنند که تمام اسلام فقط ریش است،سفارت خانه های پاکستان همه دزد نیبستند که بعد از ختم وظیفه پناهنده شوند پارلمان پاکستتان کمیشن کاراان یا تاجران تیل فروش نیستند وزرای مالیه ومشاورین رئیس جمهور پاکستان یکجابا اعضای پارلمان پاکستان روزانه هشت ملیون دتالر پول گمرک خودرا دزدی نمیکنند ، مردم پاکستان علم پرور هستند ونمیگویند که ما شهید پرور هستیم
استخبارات پاکستان مخالفین حکومت پاکستان را درهرجائی باشند نابود میسازند مانند ملا فضل ومانند سه مخالف بلوچ که درقندهار ترور شدند برعکش استخبارات ناکام افغانستان در طول چهل سشال ییییییک مراتبه نشد که یک سردستک اشرار طالب را یا داغش جنایتکار را درپتاکستان نابود سازد
کشور پاکستان درجهان ودربین کشورهای بزرگ اسلامی وغیر اسلامی از اعتبار کلان برخوردار است مانند امریکا چین روسیه عربستان ترکیه مصر انگلستان فراننسه جرمنی امارات قطر ودیگران برعکس افغانستان یک کشور دوست ندارد که بالای آن حساب کند
( ما افتخار میکنیم که افغان هستیم!!)

>>>   با پلان های مجاهدین،روس ها از افغانستان بیرون نمی شدند.زیرا پلان های آنها مختص به عملیات علیه قشون روس ها بود،نه مردم عادی.
زیرا در پهلوی قوای شوروی باید مردم عادی نیز ضرر میدیدند،تا برضد دولت قیام میکردند که امنیت آنها را گرفته نمیتوانند و یا مجبور به فرار به پاکستان و ایران میشدند،تا دولت ضعیف میشد و مخالفین دولت زیاد میشد و به جامعه جهانی نیز نشان داده میشد که در افغانستان چی حال است؟
ما دور نمیرویم،در همین دوران اشرف غنی که عملیات انتحاری طالبان زیاد شد،آیا شما طالبان را زیاد ملامت قرار میدادید و یا دولت اشرف غنی را؟
در همین سایت افغان پیپر به ده ها و صد ها مرتبه بالای اشرف غنی اعنراض نکردید که بیادر،امنیت را که گرفته نمیتوانی،چوکی را ایلا کو و برو.
بالاخره چوکی را ایلا کرد و رفت و شما را تحویل طالبان کرد.

>>>   ای نعلت بر چرکستان
کدام دادگاهی نیست که حرف ودرد ما را بشنود؟ وبه این همسایه جنایتکار اخطار بدهد که حق دخالت در امور سیاسی کشوری غیر را نداری؟
دنیا شده جنگل حیوانات وما مشتی گوسپندان استیم؟

>>>   دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی!
خبر داری نداری برادر، افغانستان رفت پشت کارش، دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی.
غنی فرار نکرده است، غنی طبق یک برنامۀ قبلاً تنظیم شده توسط امریکا – انگلیس موقتاً بجای مصون بُرده شده است، مطمین باشید که با تغیرات در میدان بازی افغانستان، غنی با تعدادی از همکارانش دوباره به آغوش طالب باز گردانده میشود. دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی.
طالب نیامده، طالب آورده شده است، طالب در یک معاملۀ پنهانی میان امریکا- انگلیس، غنی و پاکستان برای اجرای نقش هیولا در تیاتر منطقه آورده شده است، هیاهوی تخلیه، رسمیت نشناختن و تحریم مالی همه نمایشی بیش نیست، دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی.
پاکستانیها با پوشش و رویکردهای زشت دینی ی طالب میخواهند، هویت افغانی، ارزشهای فرهنگی و سرمایۀ معنوی ما را مسخ و نابود کنند، آنها با ممنوعیت و محدویت کار، آموزش، موسیقی، مقام زن، طرز لباس شخصیت کُشی نموده میخواهند چهرۀ زشتِ دین را جاگزین هویت افغانی و ارزشهای فرهنگی نمایند، دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی.
به استثنای چند تن ملای فروخته شده که هویت و آدرس افغانی دارند ، بیشتر طالبان افغان نیستند اتباع پاکستان اند، ملکیت ها و خانه های طالبان با فامیلهای شان همه در پاکستان اند، مانند مولوی کبیر که از بنوی پاکستان اند همه شان اتباع پاکستان اند، دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی.
سیاست خارجی ما توسط پاکستان اداره میشود، قریشی و عمران خان در تمام منابع خارجی به نمایندگی افغانستان صحبت میکنند، اگر با دوکلیمۀ زبانِ دپلوماسی هم آشنایی داری افغانستان تحت الحمایۀ پاکستان شده است، دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی.
عمده ترین هدف پاکستان بدست گرفتن رهبری سه ارگان امنیتی افغانستان (دفاع، داخله و امنیت) است، که هم اکنون در اختیار دارد، آی اس آی بخشهای مختلف ادارات استخباراتی خود مرتبط به افغانستان را با پرسونل آن بشمول کابل به مراکز هشت ولایت بزرگ افغانستان انتقال داده است، دِلِت قبول میکنیی یا نمیکنی.
غنی افغانها را گروه گروه بدست طالب داد و کُشت، مگر طالب شما را یک یک نفر بدون سروصدا بطور پنهانی میکُشد، آیاکسی است نام بگیرد کدام جنرال و یا افسر عالیرتبۀ اردو، پولیس و یا امنیت دولتی فعلا در وظیفه حاضر باشد؟ پس آنها نخست کارمندان ارگانهای امنیتی را تثبیت و مخفیانه ترور میکنند، دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی.
استخبارات نظامی پاکستان قطعات نظامی جدیدی را با پرسونل پاکستانی مانند قطعاتِ بدری، منصوری در تشکیل وزارت دفاع تأسیس نموده است، برعلاوه برای هزاران جنگجوی پاکستانی تذکره های افغانی داده است، دِلِت قبول میکنی یا نمیکنی.
مه خو از اول گفته بودم برادر، به ته و‌ بالا گشتنِ چند تا ملای شکمبوی لنگی دار بازی نخورید، افغانستان رفته پشت کارش، مگر خودت قبول نمیکردی، حالا قبول میکینی یا نمیکنی؟
هاشمی
26 دسمبر 2021
تورنتو - کانادا

>>>   استراتیژی پاکستان نابودی فرهنگ، آزادی، استقلال، غیرت، هویت و همه چیز مردم افغانستان است.
شاعر افغانستانی (رسول پویان) نتیجه بیش از چهل سال جنگ و اشغالهای سه گانه شوروی، امریکا و پاکستان را این طور گفته است: بعد از چهل سال ویرانی و جنگ و تجاوز در وطن ++ خلق را کردند اسیر یک گروه نابکار
خوب است که ادامه شعر را نیز مطالعه کنید:

جیغ آزادی و پایداری
سال نـو آمد ولی دل ها پـریشان و فگار
در سر مردم نیابی صبر و آرام و قـرار
زیـر سنگ آسـیاب طالبان جـان می‏دهند
از بـرای لـقـمۀ نانی بـه هـرســو انتظار
خانـۀ بی آب و نـان مردم از گرمی تهی
از دم شمـشیـر استبداد می ریـزد شـرار
نه امید مهـربـانی نـه دلی سـوزد به کس
چشم احساس ودل خون عواطف اشکبار
جشن سـال نـو شـده ماتمسرا بـر خلق ما
تا که بربستند بزم خنده و چنگ و دوتار
مردم از میهـن گریزان اند با دسـت تهی
یا چوزندانی گروگان اند در شهر و دیار
دست وپای مردم بیچاره زنجیرپیچ گشت
بـر سـر آنان فـرو افـتاده کـوه های فشار
هرطـرف گرگان وصیادان دام افکنده اند
تیغ ها در دست و می گردند دنبال شکار
می کُشند، زندان اندازند و تبعید می کنند
خلق مظلوم بـاچه موجودات گردیده دچار
زیر نـام امـربالمعروف تـوهین می شوند
زیـر پـای جهـل افـتـادسـت آبـرو و وقـار
سـلطۀ قـومی بـه نـام دیـن حاکم کـرده اند
پاسـخ حـق و حـقـوق خـلق می باشـد متار
بـا زبـان دانـش و فـرهـنگ ما بیگانـه انـد
کـور و لال و کـر چه می نداند شهد گفتار
کارشان تخریب فرهنگ وتمدن بوده است
چـون که دردل نیست حبِّ کشورِ با اقتدار
رهـبـری خـلق را بیگانگان بگـرفـتــه انـد
نـوکـران بی خرد از خـود نـدارنـد اختیار
بعد از ویرانی و جنگ و تجاوز در وطن
خلق را کـردنـد اسـیـر یک گـروه نـابکار
حـامی افـراطیون جهـل و تاریکی شـدنـد
نزد خلق عـالـم و یـزدان دانـا شـرمـسـار
قـول امریکا و پـاکـسـتان سـرتا پـا دروغ
بس که پیمان‏ها شده گردِ جهان بی اعتبار
ضد تعلـیم و تعلم خـصم فـرهنگ و تمدن
هان! عمرانخان شده بازیگرتاریک شعار
چشم می پوشد ز تاریخ و تمدن با غرض
نیست درکردار و گفتارش میزان و عیار
زن در تاریخ ما شـاهنشه و گُرد یل است
شاعر و دانشور و فرخنده فال و شهریار
سـلطه و اشـغال پاکستان بحرانزا شدست
فـقر و استبداد آوردسـت جـای کار و بـار
دم به دم بحران میهن می شود تند ووخیم
میرود درکام نابودی به سرعت این قطار
مرز و بـوم ما شـده میدان بـازی بـزرگ
چشم عبرت برگشا و پرده ها را برشمار
جهـل افـراطی نـدارد از کـرونـا بـرتـری
میکَشد منصورها برحلقه های تنگ دارد
یک طرف بال وپر آریان را بگشوده اند
سـوی دیگر تیغ طالب را کـردند مرگبار
گـر نگـردد جـیغ اسـتـقـلال و آزادی بلند
می رود بـربـاد عـزّ و آبــرو و افـتـخـار
پـایـداری و تـقـلّا گـوهــر راز بـقـاســت
پشتِ سـرمای زمستان باز می آیـد بهـار

>>>   به هر نام ونشانی که پاکستانی ها در وطن بیایند مربوط میشود به نیت خوب وبد شان اما خوشبختانه مردم مسلمان افغانستان چهره هایشان را از زمانه های دور میشناسند و خوشبختانه طالبان افغانستان هم برایشان کدام وقعی نگزاشتند اما هستن وطنفروشان که مملکت را به چپ و راست فروخت اما امروز متاسفانه اولاده هایشان بر ضد دولت افغانستان که همه مردمان نیک و احساسی هستند تیر دشمنی را بالایشان نشان گرفته و تبلیغات زراگین راه انداخته اند اما امارات اسلامی جوانان نیک وبا ایمان را از نخبگان علم و دانش در امور دولتی بگمارند تا باشد کار وطن رونق گیرد.
عبدالله ریحان

>>>   آفرین به هوش و استعداد این شاعر ملی و مردمی و صلح دوست افغانستان که فرمودند:
گـر نگـردد جـیغ اسـتـقـلال و آزادی بلند
می رود بـربـاد عـزّ و آبــرو و افـتـخـار
پـایـداری و تـقـلّا گـوهــر راز بـقـاســت
پشتِ سـرمای زمستان باز می آیـد بهـار
درود بر شما و قلم و استعداد شما هموطن ازاده و شریف.

>>>   آقای عمران خان!
در ۲۰ سال پسین هزاران متخصص جوان و مستعد در عرصه‌های علوم اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از ده‌ها دانش‌گاه داخلی و بیش‌تر از چهل دانش‌گاه معتبر جهانی فارغ شده و آماده‌ی استفاده هستند.
جناب!
مشکل در کم‌بود ظرفیت تخصصی نیست. مشکل در رژیم و فرهنگ سیاسی‌ت که شما بر افغانستان تحمیل کرده اید.
از این‌پس هر سخن‌رانی که در باب افغانستان دارید، حد اقل با مزدوران خود مشوره‌ی کوتاه کنید.
ملک ستیز

>>>   سی سال پیش این چند سطر را از یک نویسندهً ملی و مردمی افغانی خواندم و هنوز هم آن نشریه را نگه داشته ام.می فرمایند: وقتی و یا هرگاه یک رژیم و حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را اصلاح کرده و با دموکراسی منطبق سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، خودبخود تبدیل به عمله و آلت دست بیگانگان و فرصت طلبان و سوجویان داخل و خارج گشته و منافع آنان را تاًمین می کند. چرا که دموکراسی تنها ضامن آزادی و حق حاکمیت ملی و صلح و ثبات سیاسی داخلی و بدنبال آن منافع ملی و عدالت اجتماعی کشور است.

>>>   به آن هموطن اولی باید بگویم که در همهً موارد با شما موافقم بجز در اینکه، موضوع اتحاد مردم افغانستان به بایدن وصل و ربط ندارد، تشدید کشاکهای قومی و مذهبی و نژادی داخل از طرف همسایگان بر مردم افغانستان تحمیل می شود و مردم را متفرق نگه می دارد، خود آمریکا و بایدن هم در این مورد آچمز و شده و به بن بست رسید، زیرا با تاًسف فراوان هیچ گروه و حزب و ارگانی در داخل به حاکمیت ملی و منافع ملی در متحد کردن مردم تکیه نکرده و لذا به موفقیت نرسیده است چونکه گرداننده گان آن مدعیان اکثراً بدنبال منافع شخصی و یا حزبی و گروهی و مذهبی و قومی خود بوده و یا وابسته به بیگانه و بخصوص به همسایه گان فتنه انگیز هست. . با تشکر فراوان از دقت و توجه شما .

>>>   چطور به جو بایدن ....ربط ندارد؟ در طول این۲۰ سال هدف اصلی آمریکاجلوگیری از اتحادملی بود و الحق که با پلان های قومی خاص فاتحه وحدت و اتفاق میان مردم راخواندند هزاره را باتاجیک دشمن ساخته وتاجیک را باهزاره و ازبیک و ترکمن کلگی را با پشتون ها دشمن کرده واین دشمنی ها راچنان ریشه دارکردند که کدام سیاست مردمی نخواهد توانست جلوی این کینه توزی و جنگ وجدال مابین اقوام را بگیرد.حال هم همین بایدن گوزوک هنوزدرتلاش است تا آمریکا را بیگناه نشان داده زهرشان را به مردم افغانستان بریزند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است