نرگس نهان و فساد گسترده در نظام قبل
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ کد خبر: 169515 منبع: پرینت

نرگس نهان وزیر پیشین معادن افغانستان در دوران حکومت اشرف غنی می‌گوید که رییس جمهوری سابق از آزار جنسی زنان در ارگ خبر داشت؛ اما برای جلوگیری آن اقدام نکرد.
به گزارش جمهور؛ خانم نهان که در دوران وزارتش رابطه نزدیک با رییس و خانم رییس جمهور پیشین داشت در یک بحث در اسپیس تویتر آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ ریاست جمهوری دولت پیشین را تایید کرد.
به گفته او، اشرف غنی موضوع آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ را رد می‌کرد.

پس از این که حبیب الله احمدزی، مشاور سابق رییس جمهور افغانستان در یک مصاحبه در سال 2019، برخی از مقامات و مشاوران رییس جمهور را به ترویج فحشا در ارگ متهم کرد، کمیسیون حقوق بشر افغانستان در آن زمان اعلام داشت که کار مستندسازی آزار و اذیت جنسی زنان در حکومت را آغاز می‌کند.
این کمیسیون بعداً اعلام داشت که بررسی و مستند ساختن شکایت‌ها درباره آزار و اذیت جنسی زنارف ن در اداره‌های حکومتی، به خصوص ارگ ریاست جمهوری افغانستان را تکمیل کرده و آن را به لوی سارنوالی افغانستان تحویل می‌دهد.

خانم نهان در این بحث با شماری از کاربران تویتر گفت که موضوع آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ ریاست جمهوری را در حضور شماری از زنان با رئیس جمهور پیشین افغانستان در میان گذاشت اما غنی در واکنش گفت که فساد اخلاقی در ارگ وجود ندارد.
خانم نهان مشخصا از یک مشاور ارشد 75 ساله رییس جمهور سابق نام گرفت که یک دختر کارمند در ارگ را به خاطر تقاضای رابطه جنسی تحت فشار قرار داده بود.
به گفته او، این کارمند پس از رد تقاضای مشاور ارشد از ارگ در آستانه اخراج به اتهام جاسوسی برای ایران، قرار گرفته بود.
ظاهرا، این کارمند بعدا با پا در میانی نرگس نهان در یک پُست دیگر تعیین شده است.

خانم نهان به خاطر رابطه نزدیکی با اشرف غنی داشت به عنوان نامزد وزیر وزارت معدن معرفی شد؛ اما با وجودی که از سوی مجلس رد صلاحیت شد، برای نزدیک به دو سال برخلاف قانون به عنوان سرپست این وزارت باقی ماند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نرگس نهان
فساد ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   Hasan Ali Adalat
وزرا و مأمورین بلندپایه ارگ یکی از پی دیگر فساد گسترده و فحشای لجام گسیخته در درون ارگ را افشاء می کنند !
امروز بانو نرگس نهان، وزیر پیشین معادن و یکی از افراد نزدیک با رولا غنی در یک برنامه سپیس تویتر به صورت زنده که از جانب مأمورین بلندپایه قبلی ارگ و سپیدار مدیریت می گردید رازهای آزار و اذیت جنسی ، سکس در بدل چوکی ، ترویج فساد و فحشا را افشا نموده و در مورد آزار و اذیت دختران توسط دوستان و مشاوران اشرف غنی احمدزی به صراحت اظهار نظر کرد ، به گفته نامبرده یک تعداد دختران جوان بطور سیستماتیک مورد آزار و اذیتهای جنسی قرار می‌گرفتند .
البته مأمورین بلندپایه ارگ و سپیدار یکی از پی دیگر در مورد فساد و فحشا اظهار نظر می کردند .
کاش آنها در زمان ماموریت خود چنین افشا کاری می کردند و اکنون هم بد نیست امیدوارم با ارائه اسناد و مدارک ادامه دهند و چه خوب است که دختران که وادار به سکس در بدل چوکی شده اند و یا مجبور به سکس با تهدید ترک وظیفه شده اند سکوت خود را بشکنند و همچنین وکلای پارلمان که در بدل سکس به عضویت پارلمان رسیده بودند برای عبرت آیندگان حقایق را بیان نمایند .

>>>   Mohammad Anwar Hedayat
نرگس نهان از دوران که اشرف غنی وزیر مالیه بود با او همکار و رابطه یی بسیار نزدیک داشت ( از نوعیت رابطه اش خدامیداند ؛ ما مدیون نباشیم ) و بعد که او رییس جمهور شد نرگس را وزیر معادن تعین کرد .

>>>   Ali Mohajer
چرا در زمانی‌که خانم نرگس نهان بر چوکی وزارت تکیه زده بود، لب نگشود و افشاگری نکرد؟
چنین افشاگری‌های جای دقت و تامل دارد.

>>>   Muhammad Hasani
البته
زرای از موارد است افشا شد فساد اخلاقی در زمان غنی آحمد زی استخدام زنان دختران جوان خوش تیب در بدل چوکی شهره جهانی داشت

>>>   Ali Akbari
حالا که تمام شده هرطوریکه بوده که را و چه را به کجا میبری محاکمه میکنی هرکه بوده رازی بوده حتما از هردوطرف اگر خلی غیرت دارین به گرسنگان وطن برسین

>>>   Abdulaziz Akramzai
این اظهارات جنبه سیاسی داردفکرمیکنم که ازطرف یک ګروپ که موظف به شخصیت کوشی وبدنام ساختن طبقه اناث جوان کشور عزیزافغانستان درسطح جهان است واکرفرض کنیم واقعیت داشته ایاضرور است که این مسایل بدنام کننده درچنین شرایط نام برده ګان نی درسیاست ونی درقدرت شاید شما به خاطرعقده تان که داریدچنین وچنان بنوسید کدام وقت فکرکردی که این موضوعات به حیثیت وعزت یک مملکت برمیخورد ما طرفداری هیچ کدام نیستم مګرنمی حواهیم به خاطر چندنفربدنام دخترهای پاک دامن این سرزمین شهید پرور. تحقیرصورت بیګردوسلام

>>>   Karim Darbedar
ای دگه آزار و اذیت جنسی حساب نمیشه چرا که اگر اذیت و آزار بود باید در زمان جمهوریت افشا میشد. اما نشد و نکردند چونکه در برابر همخابی و سکس با مقامات دولتی یک دستمزد گزاف دریافت کردند. بنابراین هیچ آزار و اذیت جنسی نبوده فقط فحشا و معامله قدرت در برابر سکس بوده

>>>   Nasrat Hijran
چقدرساده لوح مردمی! شماتاحال خبرنبودین که چوکی دربدل پول هنگفت ویاهم ورابطه جنسی تبادله میگردد؟ خبرنبودین که دلالان جنسی و بی صلاحیت دور وبراشرف غنی وفضلی راپرکرده بود؟

>>>   Rafat Jaghori
متاسفم
اما خواهشمندم نکات منفی دیگری جستجو شود نه تنها سکس .
و اینکه چرا در این شرایط تنها به سکس توجه بیشتر صورت میگیرد متعجبم

>>>   Mark Brave
سکس یک چیزی عادی و معمول بود من چندین شب شاهد بودم و به چشم خود دیدم که مریم سما پیش فضلی رفت

>>>   من فرار کردم.
من از بی کاری و بی پولی و گرسنگی فرار کردم .
غم نانی که شما الان در موردش می‌نویسید من ماه هاست همرایش زندگی میکردم ولی عزتم و آبرویم را ندادم ، من برای معاونت ولایتی سمنگان پیش رفتم، برای خیلی کارها پیش رفتم برای خبرگزاری اقتصادی تلاش کردم و پیش رفتم ولی در مقابل ش و برای اجرایی شدنش عزتم را ندادم ، منِ فراری، از گرسنگی، از نشدن ها ، از وعده های رنگی که باید زیر خواب خیلی ناکس ها میشدم فرار کردم .
خوشحالم که فرار کردم
در حال این فرار با یکی از کارمندان دفتر بانو اول روبه رو شدم من از خود کشی یک قهرمان فوتسال گفتم ، من از خداحافظی برادرم (علیرضا) گفتم در مقابل از نرفتن به سفر و چکر های کارمندان دفتر بانو اول و بورس نشدن ها شنیدم ، من فرار کردم و خوشحال از این بند ، از این بی عزت شدن ، از این بی ابرو .
من فقط میتوانم بجایی تمام ملت افغانم از تک تک کارمندان دفتر بانوی اول که بورس نشدن که چکر و سفر خارج نشدن عذر خواهی کنم منِ فراری ...
مهسا قربانی

>>>   دریغ ودرد که وطن را نه بیگانه که همی دزدان ورشوت خواران و زن باره ها خراب کردند.وقتی عدد ۲۰۰۰میلیارد دالر خرج شده در کشور را به یاد میاورم میخواهم ازشدت غصه بمیرم.با این پول هنگفت میشد افغانستان را از نو ساخت در حد یک کشور اروپایی اما زنان ومردان در دولت عین وغین چی کردند؟ دزدی وانباشت پول در بانکهای خارجی ساختن بلندعمارتها در تورکیه و دوبی و قطر و حالی با این پولها درخارج با اولادها و فامیلشان خوش استند و مردم غریب این دیار به دنبال لقمه ای نان
ای کاش فقط ده فیصد از این پول کلان مصروف سازندگی کشور میشد.خداوند از شما نگذرد.

>>>   نسرین نهان در دورانی که در وزارت معدن وزیر بود،حامله دار شده بود. یک دفعه باید خون طفل معاینه شود که کدام قرابت خونی با اشرف غنی نداشته باشد؟
بعضی افراد یگان تخلص ها بالای خود میگذارند،اما به آن عمل نمی کنند.
نهان به معنی پنهان و رازدار است.
این بدان معنی نیست که وقتی برای تو قدرت داده شد،رازدار باشی،اما زمانی که از قدرت برطرف شدی،تمام راز ها را فاش کنی.
حالا نسرین نهان نیز که دیگر در قدرت نیست،تمام راز های اشرف غنی را فاش میکند.

>>>   خانم نهان خود از شمار آن عده افرادی است که همین شبکه جنست فروشی را در ارگ ، راه اندازی کردند .
نرگس نهان از شمار آن عده دزدان مافیایی است که با پول های دزدی شده ، چندین رستورانت زنجیره یی را در کانادا و دوبی راه اندازی و برای افتتاح آن ها به تورنتو آمد و بعد دوبی رفت .
نرگس نهان از آن شمار زنان پروژه یی است که زمانی در تورنتوی کانادا در جلس انجمن زنان افغان برای دیدار با خانم های مقیم تورنتو دعوت شد . این زن از غرور زیاد حتی حاضر نبود با کسی حرف بزند . بوی چوکی وزارت ، خیلی بینی و کله اش را پر و پیمان و چاق کرده بود . از موضع قدرت با زنان حرف می زد و به سختی جواب پرسش ها را می داد . وی چون نی خواست بی دانشی و بی سوادی اش افشا شود ، کمتر به پاسخ سوال ها می پرداخت و بدتر از این که با او مرد جوانی همراه بود که چون غلامان از دنبالش راه می رفت و دستکولش را با خود حمل می کرد . دیدن این صحنه برایم تکان دهنده و ضمنا مسخره آمیز بود . این زنان پروژه یی که در فساد حکومتی ، دست کم تری از مردان نداشتند وهر جا می رفتند دموکراسی قلابی را با خود یدک می کردند ، چرا در موجودیت مرد جوانی که دستکولش را با خود حمل می کرد ، به دیگران فخر می فروخت . زمانی که هزاران انسان مظلوم افغانستان از اثر از هم پاشی نظام پوشالی جمهوریت دچار فقر و سرگردانی در جاده های بیکسی شدند ، این زنان کجا بودند و حالا کجا هستند ؟ حتما مثل مار های کفچه هر کدام در گوشه یی از جهان بالای ثروت باد آورده خود خسپیده اند و گهه گاهی که از سر سیری آروغ می زنند ناگهان به یاد شان می آید که منهم کسی بوده ام ، بگذار صدای خود را بلند کنم و آنگاه کلماتی را که از معده ترش کرده اش بیرون می شوند به خورد دیگران می دهند تا بار دیگر خود را سر زبان ها بیاندازند .

>>>   نرگس نهان خودش هم با استفاده جنسي به مدارج عالي رسيده بود، وگرنه زنان زياد با سويه و دانش نمي توانست شامل وظائف ساده شوند.
.....

>>>   راست گفته در زمان اشرف غنی این رقم عیش و فحشا بود که چه بگویمت

>>>   مهسا جان خداوند خودت را به مراد برساند تا همراه با همسر زندگی ات با برنامه و پلان باقی زندگی را سپری کنی.

>>>   نرگس نهان به خاطر وزیر شدن از شوهر گرفتن ماند و حال نه آن شد و نه این.
پس بهتر است تا در قدم اول ایمان اش را تکمیل کند و با یک مسلمان نکاح کند تا باقی کار ها را خداوند سر به راه کند.

>>>   Ali:
دوستان عزیز چرا از عملی شکایت دارید که خود تان عامل ان استید وبه رضا ورغبت خود انراانجام دادید، قضاون کنید کسانیکه دختر ویا خواهر خودرا پتلون چسپ میپوشاند و او را هر صبح ارایش کرده ومعطر پیش لندغران ارگ و دفتر های دیگر وزارتخانه ها روان میکند غیر ازینکه مورد تجاوز جنسی قرار بیگیر کدام اپشن وانتخاب دیگر هم موجوداست ویا خیر، فیشن کردن زن بری شوهرش جایز است نه وقتیکه پیش افراد نا محرم به دوایر دولتی میرود، ایا این ممکن است که یک دختر نازک ومقبول پتلون چسپ بپوشد وخوب فیشن کند وعطر بزند وبدون کدام تشویش که از طرف مقامات بالا مورد نظر باشد در یک شعبه به یک کارمند جوان بنشیند واو مورد تجاوز وازار واذیت قرار نگیرد ان هم در شرایط که غرب ۲۰ سال با تمام قدرت بالای فحاشی سرمایه گذاری کرده است و شرط عمده بالا رفتن به رتب بالا تنفروشی وفحاشی باشد. وهمین خانم ودیگر خانم های که به پستهای بلند رسیدند از برکت فحاشی و تنفروشی بوده در غیر ان چه کمال داشتند ایا یورانیم را غنی میکرد. تا نسوزد شمع پروانه کی شیدا میشود،
باعرض حرمت

>>>   اصلاٌ ارگ مرکز فساد اخلاقی و مالی بزرگ در کشور در زمان حکومت غنی بود چون غنی به دین اعتقاد نداشت و خود را نزد امریکایی ها سکولار معرفی کرده بود در موارد اتفاقات فساد اخلاقی واکنش نشان نمیداد .
بعد از افشاگری های جنرال احمد زی تلویزیون فارس بی بی سی مستند فساد اخلاقی یک وزیر بر حال غنی را یک هفته بعد نشر کرد همه دیدن اما غنی هیچگونه واکنش در مقابل همان وزیر که مردم وی را بچه خوانده بی بی گل می نامیدن از خود نشان نداد. غنی و بی بی گل خود عمر شان را در فساد سپری کرده بود و از همان لحاظ جایزه فاسد ترین ریس جمهوران را نصیب شد.

>>>   البته که موجودیت فشار و سوء استفاده از مقام برای استفاده جنسی از خانمها یک پدیده شوم و غیر قابل قبول در هر دفتر حکومتی و غیر حکومتی میباشد مگر اینکه بعد از آنکه حکومتی فروبپاشد و چند نفری صدا بلند کنند بسیار قابل اعتبار نبوده و ممکن دلائل دیگری برای طرح چنین موضوعات وجود داشته باشد. برایتان فقط همینقدر گفته میتوانم که هیچ مردی نمیتواند از زنی سوء استفاده جنسی کند اگر آن زن با آن کار موافقت کامل نداشته باشد. برای جلوگیری از جنین بی انصافی ها در یک حکومت باید سازو کاری موجود باشد تا از این ناهنجاری ها جلوگیری کند.طرح چنین ادعا ها در موقعیتی که طالب در تلاش جلوگیری از کار و تحصیل برای خانمها و دختران هستند آب در آسیاب دشمن ریخته و مشکلات را برای خانمهای افغان بیشتر خواهند ساخت‌.
نوابی

>>>   نرگس واقعیت را بیان می کند چرا شما مردم چشم پوشی می کند من خودم به چشمان خود عیش کنش را در ارگ ودیگر ارگان ها دیدم

>>>   فساد اخلاقى در ارگ اقاى غنى را بخوانيد!
نرگس نهان وزیر پیشین معادن:
تنها یک مورد از فساد اخلاقی در ارگ را نقل می‌کنم.
یا حرفم را قبول کن یا به امنیت ملی می‌گویم که تو جاسوس ایران هستی!
زمانی که من وزیر معادن بودم، یک دختر با وضعیت بسیار بد نزد من مراجعه کرد و زمانی که به دفتر من رسید از شدت ترس و اضطراب از حال رفت، همکاران به صورت او آب ریختند تا اینکه سرحال شد.
این دختر سَند ماستری از ایران داشت و در ریاست جمهوری در دفتر " شاد محمد سرگند" مشاور خاص اشرف‌غنی کار میکرد.
متضرر داستان را چنین نقل کرده: مدتی می‌شود که در دفتر آقای سرگند کار می‌کنم، او از من تقاضای نامشروع دارد و من به او پاسخ رد داده ام، اول اینکه او به سن و سال پدر کلانم است دوم اینکه تن دادن به خواست این فاسد در شان من نیست، سرگند ماها است که عکس های رسمی من از جلسات را دریافت کرده و هر بار برایم می فرستد و می‌خواهد به خواست های او تن بدهم، من موضوع را به حمدالله محب و فضلی در جریان گذاشته ام اما از اینکه آقای سرگند صنفی اشرف‌غنی بود زور کسی به او نمی‌رسد.
آقای سرگند به من گفت: اگر احساس گناه میکنی بیا با من صیغه کن بیازو در مذهب شما حلال است فقط برای شش یا هفت ماه بعد از آن من می‌روم و تو آزاد هستی و این آخرین پیشنهاد من است در غیر آن میفهمی که چی می‌شود، از وظیفه منفک و زندانی میشی!
فردای آن روز آقای سرگند به دفتر شورای امنیت نامه می‌نویسد: دختر که در دفتر من کار میکند جاسوس سپاه پاسداران ایران است از او تحقیق واز کار اخراجش کنید.
از اینکه از داستان آقای سرگند و این دختر همه آگاه بودند کسی به نامه سرگند توجه نکرد همچنان همه می‌دانستند که پدر این دختر با پول مزدور کاری دختر خود را تا سطح ماستری رسانده است. خانم نرگس گفت: از او حمایت کردیم و در یک بخش دیگر ریاست جمهوری اما، بیرون از دفتر آقای سرگند به کار خود ادامه داد.
نرگس نهان می‌گوید: با ۲۵ زن فعال یکجا رفتیم و موضوع را به آقای غنی رساندیم و گفتیم که این موضوع عزت همه است اما آقای غنی به آن توجه نکرد.
مدتی بعد اشرف‌غنی ما را به افطاری در ماه رمضان دعوت کرد و در جریان سخنان خود به موضوع اخلاقی در ارگ نیز اشاره کردم اشرف‌غنی قهر شد، دستان خود را روی میز زد و هرچی به دهنش آمد گفت همه را توهین کرد و جلسه را ترک.
پس از چند دقیقه بی‌بی گل از شانه های اشرف‌غنی گرفته او را آورد و از من خواست که حرف خود را پس بگیریم اما گفتم من آنچه که در ارت مگذرد را با ثبوت به شما رساندم و بس.
شاداب‌بیگزاد

>>>   Sattar Saeedi
این اشک دیده من و خون دل شماست
پاسخ دیوه پتنگ به واکنش آدم‌های "سطح پایین" به انتشار ویدیوی پارتی کردن او، برادرانش و جنرال خوشحال در یکی از گران‌ترین کلاب‌های لندن:
انابل برای آدم‌های باکلاس و سلبریتی است.
من و خانواده‌ام اینجا غذا می‌خوریم.
شما هم امتحان کنید، حسود نباشید!
گفتنی است که پرداخت هزینه عضویت، غذا و شراب در انابل، یکی از گران‌قیمت‌ترین کلاب‌های لندن، برای خود اروپایی‌ها هم که درآمد متوسطی داشته باشند، مقدور نیست.
فقط هزینه عضویت این کلاب برای هر نفر، ۴۲۳۴ دالر (حدود نیم میلیون افغانی) در سال است.
این پول‌ها از کجا می‌آید؟ کاشکی همه مردم مثل پتنگ‌ها و خوشحال‌ها دست‌شان به کُد ۹۱ می‌رسید.

>>>   عجیب مردم استید از فساد جنسی ارگ صحبت میکنید. ایا اشغالگران صلیبی این رژیم را برای تطبیق شرع محمدی برا ما درست کرده بود ویا اینکه برای تحقق اهداف استعماری خود.باید بدانید که ترویج فحشاه رکن عمده دیموکراسی غربیست. تا که فحشاه عمومیت پیدا نکند انسانهای بیدین ووطنفروش چطور تشخیص شود تا به نفع اهداف استعماری خویش ازایشان استفاده کند، ایا بیرون از ارگ در تمام نقاط شهرها فحشاه عمومیت نداشت. به لحاظ خدا،شما از چیزی صحبت میکنید مثل که کسی بگوید من از بایدن بسیار گله دارم که یک روز او رادیدم در قصر سفید نماز نخواند و با یک دختر بی حجاب صحبت میکرد. های عالی جنابان از تعقل کار بگیرید در افغانستان در طول ۲۰ سال کارهای بزگتر از ترویج روابط جنسی صورت گرفته است. مجاهد نماهای ماوشما به خاطر کسب پول ومقام صلیبیون را به وطن دعوت دادند کل وطن را فروختند از ایمان تیر شدند، یک ملیون انسان را کشتند وشما مصروف بررسی رابطه جنسی ارگ استید، افسوس ازین ظاهر بینی ویاوه سرایی تان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است