طالبان: کارمند دولتی ریش بگذارند و لنگی بزنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ کد خبر: 169517 منبع: پرینت

مقام‌های محلی طالبان برای ولایت ارزگان از کارمندان دولتی در این ولایت خواسته‌اند که ظاهرشان را با اصول اسلامی برابر کنند، لنگی بزنند و ریش بگذارند.
به گزارش شفقنا، مولوی طالب، نماینده والی طالبان برای این ولایت، روز یک‌شنبه، ۲۶ جدی، هنگام سخنرانی در هفته جمع‌آوری مالیات در مستوفیت ولایت ارزگان گفته است، کارمندان دولتی باید خود را با اصول اسلامی برابر کنند، ظاهرشان را تغییر دهند، لنگی بگذارند و ریش‌های‌شان را نتراشند.

این مسوول محلی طالبان از رییسان اداره‌های دولتی تحت کنترل طالبان، خواسته است که کارمندان‌شان را با اصول اسلامی عیار سازند.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان پیش از این به سلمانی‌ها دستور داده است که ریش‌های مشتریان‌شان را نتراشند و اکنون اکثریت سلمانی‌ها در شهرهای افغانستان از اصلاح موی مشتریان به سبک غربی خودداری می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ارزگان
نظرات بینندگان:

>>>   ریش بگذارید و لنگی هم به سر کنید اما در پیشبرد امور اداری با طالب همکاری نکنید.

>>>   یعنی همه گی مثل خودشان موی کشال و ریش کشال باشند تا لانه هایی نو برای شپش هایشان پیدا کنند
آتش خاوری

>>>   وقتی که طالبان در دوره اول به کابل آمدند، گفتند که ریش سنت پیغمبر است و باید همه ریش بگذارند.
اکثریت از ترس طالبان مجبور شدند ریش بگذارند.
بعد از حادثه یازدهم سپتامبر و فروپاشی دولت طالبان،همه به طرف سلمانی ها سرازیر شدند تا ریش های خود را بتراشند و دریشی و لباس های زنانه و سامان آرایش از سراسر جهان به افغانستان سرازیر شد و زن و مرد و خورد و کلان فیشتی شدند. البته در شهر ها.در قریه جات افغانستان یک متل است که میگویند:دنیا را آب بگیرد،مرغابی را تا زانو.
یعنی در قریه جات افغانستان نه امان الله خان توانست دموکراسی بیاورد و نه نادرشاه و ظاهر شاه و داودخان و نه هم خلق و پرچم و کرزی و اشرف غنی.
مجاهدین اصلی و طالبان معلومدار همراه دموکراسی جوت هستند.
این مجاهدین دوره کرزی و اشرف غنی،مجاهدین تقلبی بودند که خود را به دموکراسی عیار ساخته بودند.
بهرصورت:
در اثر دموکراسی ریاد،در غرب قانون هم جنس گرایی برپا شد که مردان میتوانند با مردان عروسی کنند و زنان با زنان.
ناگفته نباید گذاشت که یک تعداد افغانهای بچه باز، بعد از آمدن دولت خلقی و پرچمی و قوای روس ها به افغانستان، حیات بچه بازی خود را در خطر دیدند و رفتند مجاهد شدند و یک تعداد شان تحت نام مجاهدین افغانستان به غرب پناهنده شدند و بچه بازی را در اروپا و امریکا رواج دادند که بالاخره باعث تصویب قانون هم جنس گرایی درین کشور ها شد.
بهرصورت:
زمانی که در غرب قانون هم جنس گرایی پاس شد،یک تعداد بخاطر آن که خود را مردانه نشان دهند،شروع کردند به ریش ماندن. اما نه مثل ریش طالبان،بلکه ریش اصلاح شده و معطر و جیل زده.
در اروپا نیز بعضی این ریش های جدید را انتقاد میکردند و میگفتند که مردان ریشدار قرون وسطی یی اروپا که تبر در دست شان بود،به کارفرمایشان که فابریکه کشتی سازی داشتند، در جنگل میگفتند که اول کدام درخت را با تبر قطع کنم.
حالا ریش داران قرن بیست و یکم اروپا میگویند که به ریش خود کدام از کدام نوع جیل یا کریم استفاده کنم.
بهرصورت:
این ریش گذاشتن مودکی اروپا و امریکا در افغانستان نیز مودشد.
حالا که طالبان دوباره به قدرت رسیدند،دوباره همان سنت اصلی پیغمبر یعنی گذاشتن ریش الزامی شده است و اصلاح کردن آن ممنوع است و از یک قبضه کم نباشد و رنگ کردن آن منع نیست.
اما در پکتیا که از زمان حمله انگلیس ها به افغانستان، یک تعداد ملا ها و مردم ریش خود را با خینه ررد رنگ میکردند و یا رنگ زرد میکردند و حالا جزو گروپ جقانی طالبان هستند،معلوم نیست که بازهم ریش های خود را خینه و رنگ زرد میکنند و یا طالبان قندهاری آنها را مجبور میکنند که ریش های خود را سیاه رنگ کنند.
ناگفته نباید گذاشت که اگر مسلمانان موفق میشدند که در دوره عرب ها و یا عثمانی ها،تمام قاره اروپا را فتح میکردند،درینصورت مردمان موی زرد و چشم آبی را کافر نمی گفتند.
اما آینده را خدا میداند که وقتی که جای انسان ها را روبات ها و هوش مصنوعی بگیرد و یا با تغیرات دی،ان،آ انسانها و القاخ مصنوعی، چه موجوداتی با چه قواره ها و بافت و سازها و امکانات فزیکی و ذهنی در جهان بوجود خواهد آمد و در رور قیامت به آنها چه جزا ها و پاداش ها در نظر خواهد گرفت.

>>>   کار خوب است خداوند توفیق بدهد طالبان را تا شریعت اسلامی جاری را جاری سازد

>>>   تراشیدن ریش در اسلام حرام است. ریش موجب ابهت مرد است. ریش موجب زیبایی مرد است. مردی که ریش نداشته باشد کسی گوش به حرفش نمی دهد و به مرض لواط دچار خواهد شد

>>>   گپ نیک است ریش سنت است

>>>   اندیوال چراخفه استی ایاتطبیق فعل وعمل گرانبهای پیامبر بزرگ اسلام(ص) بالای مسلمانان جرم است، ایا اکثریت مردم بادیانت کشور و ملا صاحب های افغانستان ، پاکستان وایران لنگی سر نمیکند وریش نگذاشته است،ایا این کار عیب طالب است ویا اینکه شرع محمدی را تطبیق نموده است، فکر میکنم اغای نویسنده با اسلام چندان اشنایی ندارد ویا هم زیر تاثیر تبلیغات اسلام دشمنانه غربیهاامده است،اقای نویسنده ایا کدام روز از پوشیدن پطلون های چسپ دختران کابل وغیره شهرهای افغانستان که مطلق خلاف شرع وکلتور افغانهاست از خودنگرانی نشان داده ای، مردم باکلتور ایاکسانی هستند که کلتور ضد ااسلامی غرب را پیاده میکند ویاهم کسانی که رسم ورواج ملی واسلامی خودراکه اجداد انها عملی کرده است عملی میکند.
ایا بی حجابی وفهاشی فرهنگ افغانهاست ویا هم ریش گذاشتن، لنگی سر کردن وغیره کارهای دیانت ودینداری،فکر میکنم دیگر وقت پیروی از فرهنگ مبتذل غرب گذشته است و برابر بیست سال ازان پیروی شدو نتیجه اش جز بی دینی،فحشا، تنفروشی، وطنفروشی، فقر،لندغری، ذلت،خواری و نفاق ملی چیزی دیگر نپوده.واکنون کوشش کنید خودرا با فرهنگ سوچه افغانی واسلامی عادت کنید واخرت خویش را گل وگلزار کنید.

>>>   تنها طالبان محترم مسلمان اند یا یک
ملیارد و هشت صد ملیون مسلمانان دیگر
در اقصای دنیا با لباس ها و کرکتر های
متنوع مسلمان اند.
حاجی عبدالحی

>>>   کار خوب است سنت معکت را مراعات نمایند

>>>   در چه بی خبری!!!!!!
۱- "کار خوب است خداوند توفیق بدهد طالبان را تا شریعت اسلامی جاری را جاری سازد" یعنی شریعت همه ریش‌است ولنگی و پروا ندارد اگر دین (وهابی شوی!!)، وطن و ناموس تا هم برباد رود و آنهم به دالخور؟؟؟؟
۲- "تراشیدن ریش در اسلام حرام است......" در یک دکان نوشته شده بود که پیاز و کچالوی حلال!!!!
۳- "گپ نیک است ریش سنت است" من هم همین را شنیده بودم پس کل شریعت را در بر نمیگیرد.
۴- " اندیوال چراخفه استی ایاتطبیق فعل وعمل گرانبهای پیامبر بزرگ اسلام(ص) بالای مسلمانان جرم است..." بلی! و بدون شک زیرا پیامبر هیچگاه دین را جبری نگفته است و تنها در دین ارشاد مجاز است نه جبر. هر عمل خلاف هدایت الهی و پیامبرش گناه است و مهم نیست که کی جبرکرده و کی جبر میکند. پیامبر تنها دعوتنامه میفرستاد!!!!!
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است