روسیه: در تجهیز درگیریها در افغانستان مشارکتی نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ کد خبر: 169519 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که این کشور در تجهیز طرف‌های درگیر در افغانستان مشارکت ندارد و چنین اقدامی به ثبات افغانستان کمک نمی‌کند.
به گزارش تسنیم، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعای کارشناسان آمریکایی مبنی بر تجهیز جبهه پنجشیر توسط مسکو را روسیه هراسی خواند و آن را تکذیب کرد.

زاخارووا گفت: ما به اظهار نظر برخی از کارشناسان روس هراس آمریکایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، در مورد ادعای تجهیز جبهه مقاومت ملی افغانستان توسط روسیه در ولایت پنجشیر توجه کردیم. روسیه به عنوان کشور تولید کننده این سلاح‌ها معرفی شده است، ما قاطعانه چنین ادعاهایی را رد می‌کنیم.

به گزارش «تاس»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: با پیش‌بینی اخبار جعلی احتمالی بعدی در این زمینه، لازم می‌دانیم موارد زیر را بیان کنیم: روسیه به هیچ وجه در تسلیح طرف‌های متخاصم افغانستان مشارکت نداشته و نخواهد داشت.

وی تاکید کرد که ارسال تسلیحات به طرف‌های درگیر در افغانستان کمکی به تثبیت اوضاع این کشور نخواهد کرد و برعکس، اختلافات بین‌الافغانی «دامن زدن به جنگ داخلی مبتنی بر درگیری‌های قومی» را تشدید خواهد کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
درگیریهای افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر هم بکند به امریکایی چه غرض که خودرا مگس هر دوغ‌میسازد، ....ها!!!!
آتش خاوری

>>>   شک وجود ندارد چون روسیه علیه حکومت شهید داکتر نجیب نیز مجاهدین را تجهیز میگرد.

>>>   به ای میگن تبلیغات سر چپه .
آغای گل نوشته گر قلمچر در وطن درگیری ها به سطح فیسبوک است و بس ، شما مگر آنقدر انشتین و همزمان ساده لوح هستید که متوجه نمیشوید که دشمنان ملت افعان از هر صندقچه مداری استفاده میکنند تا بین ملت ما آتش جنگ را فروزان نگهدارند .
یک روز پاکستان پرسونل فنی برای دولت پیشنهاد میکند و روز دیگر خرماشرین پیشنهاد حلقه امنیتی در سرحدات افغانستان میکند و حال کچک های پوتین قصه مفت اسلحه به مقاومتگران فیسبوک را سر زبانها آورده و گذشته از آن چهارتا بیکفایتی که در طول 20 سال گذشته از ندافی به جنرالی رسیده اند به طبل بی اتفاقی میکوبند اینهمه دسیسه سه پطه بازان است

>>>   کد نویس خلفه ؛
جبهه مقاومت مولی فیسبوکی اگر مرام شان مقاومت بود با اسلحه که در پنجشیر ذخیره کرده بودند میتوانستند لااقل 5 سلا بدون کمک نظامی بجنگند اما ایشان انتظار کمک ب52 را داشتند که قهرامانی ولد قهرامانی دیگر بوجود بیاورند که چنین نشد بدین ترتیب فرار را بر قرار ترجیع داده و به دامان خرماشرین دوتا نمودند .

>>>   تمام امکانات در جبهات مقاومت از بازار آزاد تهیه میشود و یا هم از طالبان غنیمت گرفته میشود و یا هم از داخل گروه طالب انتقال پیدا میکند.
مهم ترین سلاح اراده ملت است که با قاطعیت برای نابودی طالب کمر بسته اند.

>>>   مشارکت نداشته و نخواهد داشت ههههههههه

>>>   Ali:
عدم حمایت روسهااز مقاومت فیسبوکی به خاطر غمخوری افغانها نیست ونی کدام تقوای سیاسی در نظر است بلکه بنا به دلایل ذیل از مقاومت مجازی گریخته گیهای خودفروش ودینفروش حمایت نظامی ومالی نمی کند.
۱-حمایت روسها از به اصتلاح مقاومت به نفع روسها نیست به خاطریکه بی ثباتی درافغانستان باعث میشودکه گروههای تندرو و مجاهدازکل کشورهای اسلامی جمع شود واز طریق افغانستان بی ثبات داخل اسیای میانه شود وان کشورها را بی ثبات سازد که این ارزو وهدف عمده امریکای جنایتکار میباشد
۲-امریکا مقاومتگران را در طول ۴۰سال گذشته خوب ازمایش نموده است که انها کدام فکر وهدف عالی ندارد ودنبال پول استند واگر غربیها برایش پول بیشتر بدهد نوکری روسها را ترک کرده نوکری غرب را که میکند زیراعلفچر اش سبزتراست ، پدر مقاومتگر در سال ۳۱۵۹ با روسها معاهده غلامی ووطنفروشی را امضاء کرد ولی بعد ازمدتی در عین وقت تعهدات غلامی ووطنفروشی را باامریکا ،انگلیس ،فرانسه،ایران وپاکستان نیز امضاء کردوبلندترین معاش رااز امریکا بعد از جنرال رحیم دریافت میکرد.
۳- مهمتراینکه برای روسهازور و ایمانداری افغانهای مومن معلوم شده است وباز غلطی دشمنی با افغانستان را تکرار نخواهد کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است