اسرار طول عمر ملکه انگلیس فاش شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ کد خبر: 169525 منبع: پرینت

راز طول عمر الیزابت دوم؛ ملکه 95 ساله انگلیس از همه نخست با مصرف غذای ساده و فعالیت بدنی او مرتبط است.
به گزارش "اکسپرس" الیزابت دوم، ملکه انگلیس که سال‌خورده ترین فرد خانواده سلطنتی بریتانیا است هنوز هم تمام وظایف سلطنتی را بر عهده دارد. برخی اسراری موجود است که موجب شده او تا کنون فعال باقی بماند.

ملکه الیزابت دوم نه تنها پیرترین فرد در خانواده سلطنتی انگلیس بلکه سالخورده‌ترین مقام عالی رتبه دولتی است. او در سن 95 سالگی تقریبا یک دهه پا را از سن امید به زندگی زنان در انگلیس فراتر گذاشته است.
دانشمندان تصریح کرده اند که ملکه الیزابت غذای چاشت و شام بسیار ساده را ترجیح می دهد. به گفته دارن مک گریدی، سرآشپز سابق وی، ملکه انگلیس بیشتر غذاهای ماهی یا گوشتی همراه با سبزیجات می‌خورد.
الیزابت سعی می کند مواد کربوهیدراتی مانند کچالو و ماکارونی کمتر مصرف کند. او به خصوص شام در این مورد سختگیرتر است. غذای شام معمولی ملکه ماهی و سبزیجات است.

راز دیگر طول عمر ملکه الیزابت چهار وعده غذایی، صبحانه، چاشت، چای بعد از ظهر و شام است.
علاوه بر این، ملکه انگلیس به طور منظم ورزش می کند. علیرغم این واقعیت که الیزابت دوم هرگز عاشق ورزش های تناسب اندام نبوده است، اما ورزش های سبک همیشه در برنامه روزانه او وجود دارد.
کارشناسان Everynight.com قبلاً اعلام کرده بودند که الیزابت دوم همیشه سعی می‌‎کند در یک وقت به رختخواب برود. به عنوان یک قاعده، قبل از رفتن به رختخواب، او یک جام شامپاین می نوشد، سپس در رختخواب کمی مطالعه می کند و در ساعت 23:00 به خواب می رود. ملکه هشت ساعت و نیم می خوابد و ساعت 7:30 صبح بیدار می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملکه انگلیس
الیزابت
نظرات بینندگان:

>>>   علاوه بر پروگرام منطم غذایی و خواب منظم و یک اندازه سپورت،بسیار فکتور های دیگر نیز است که در طول عمر انسانها رول دارد.
از مسایل جنیتیکی گرفته تا فعالیت های جسمی و ذهنی به یک اندازه معین.سفر های تفریحی.در میان اجتماع،خصوصاً در میان اطفال و جوانان بودن و تبادله افکار با آنان.از وسایل و متود ها و سامان و آلات و دوا های مختلف پزشکی،عرض حفظ سلامت و باز سازی حجرات مختلف بدن استفاده نمودن.
حتی این که آوازه است و یا واقعیت،من درست نمیدانم.اما میگویند که بعضی افراد مسن،برای حفظ سلامت و تندرستی و جوانی خود،بعضی اوقات خون خود را توسط خون های خریده شده و یا احیا شده اطفال و جوانان،نیز تعویض میکنند و سال چند مرتبه غرض این کار به شفاخانه مراجعه میکنند و یا در خانه توسط دکتور های فامیلی خویش این کار را انجام میدهند.
بهر صورت درین جای شک نیست که پیشرفت علوم طبابت و تولید غذا های متنوع و پیشرفت راحت انسانها با پیشرفت جوامع مختلف در عرصه های مختلف،باعث بالا رفتن طول عمر انسانها خصوصاً در جوامع پیشرفته صنعتی شده است و طول متوسط عمر طی یک قرن گذشته تا بیست و یا بیست و پنج سال اضافه شده است.
اما چیزی که به حد اکثر عمر یک انسان میشود،افزایش نیافته است و به حدود یکصد و شانزده سال و یا کمتر و زیادتر باقی مانده است.
هرچند بعضی ها ادعا میکنند که بالای یکصد و بیست سال عمر دارند. اما اسناد معتبر و شناسنامه های دقیق و قابل اعتبار،درین رمینه ندارند.
زیرا وجود انسان از حجرات ساخته شده است و این حجرات در طول زندگی انسانها انقسام پیدا میکنند و خود را تجدید میکنند و هرمرتبه که انقسام پیدا میکنند و خود را تجدید میکنند،اندازه کروموزوم ها کوتاه میشود و بالاخره دیگر انقسام نمی کنند و تجدید نمیشوند و در نتیجه چه انسان و چه حیوان و چه نباتات و چه قارچ ها پیر میشوند و ازبین میروند.
یک موجودرنده مواد غذایی اخذ میکند و رشد و نمو میکند و تولید مثل میکند و در مقابل جراحت از خود عکس العمل نشان میدهد،پیر میشود و دوباره به مواد اولیه خویش که عبارت از منرال ها است تجزیه میشود و داده های ثبت شده در آن نیز از بین میروند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است