پوتین: وضعیت افغانستان نگران کننده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ کد خبر: 169527 منبع: پرینت

رییس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود گفت که وضعیت افغانستان نگران کننده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در دیدار با ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران گفت، وضعیت افغانستان نگران کننده است، می‌خواهیم درباره این موضوع گفتگو کنیم و موضع تهران را بدانیم.
رییس‌جمهور پوتین گفت: "در حال حاضر اوضاع افغانستان هم برای شما و هم برای ما نگران کننده است. ما قصد داریم درباره تمامی این مسائل با شما گفتگو کنیم و موضع شما را در خصوص این موضوع بدانیم".

ابراهیم رییسی رییس‌جمهور ایران برای سفری دو روزه به روسیه رفته است. آقای رییسی در سفر به مسکو که با دعوت رسمی رییس‌جمهور روسیه و با هدف گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور صورت گرفته، با ولادیمیر پوتین دیدار کرد. وی در نشست عمومی مجلس دوما سخنرانی خواهد داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پوتین
رییسی
نظرات بینندگان:

>>>   آنچه روسیه و ایران را روسیاه و بدنام خواهد ساخت همین حمایت جاهلانه یی شان از ملیشه هایی جاهل و دفاع از حق استعماری چرکستان است. باور کنید که این رویداد ها در پاورقی های سیاه تاریخ روسیه، چین و ایران ثبت خواهد شد!!!
آتش خاوری

>>>   موضع ایران این است که هر دولتی که در افغانستان تشکیل میشود در اول با این دولت روابط حسنه برقرار میکند و بعداً موقعیت را دیده بالای این دولت تاخت و تاز میکند و در خفا در افغانستان از گروپ های شیعه خود پشتیبانی میکند.
زمانی که کرزی قوای امریکا را گرفته به افغانستان آمد،احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران در سفرش به کابل،چنان کرزی را در بغل گرفته فشر و از بغل های رویش ماچ کرد،مثلی که امام مهدی را یافته باشد.
بعد ازین که امریکا شروع به خروج قوای خود از افغانستان کرد، ظریف وزیر خارجه وقت ایران از طالبان دعوت کرد که به ایران بیایند و در دیدار با آنها مستقیماً به آنها گفت که ما از جهاد شما در مقابل قوای خارجی پشتیبانی میکنیم.
ایرانی ها تنها در عصر حاضر اهل معامله نبودند،بلکه در طول تاریخ چنین بودند.
با اسکندر مقدونی خویشی کردند و دربار او پر ار خانم های هخامنشی ها بود.
بعد از حمله اعراب به ساسانیان،یزدگرد گرد سوم دختر اش را به عقد امام حسین درآورد.
زمانی که هوتکیان افغان به دولت صفوی ها جمله کرد، شاه حسین صفوی دختر خود را به عقد محمود افغان در آورد.
بنأ شما نباید بالای ایرانی ها باور کنید.
بعد ازین که شما با قوای خود به افغانستان حمله کردید، در آن زمان خمینی در پاریس بود.
جیمی کارتر به پاریس آمد و با رییس جمهور فرانسه و صدراعظم انگلستان و صدر اعظم آلمان جلسه کردند و گفتند که بعد از افغانستان، نوبت ایران است. شوروی توسط حزب توده در ایران نیز انقلاب میکند و ایران را نیز تصرف میکند.
باید یک چاره بیندیشیم. پیش ازین که توده یی ها قدرت را بگیرند،باید ما .....
......
مثلی که اشرف غنی را نیز چنین کردند.
حالا ازین گپ جدید خبر دارید؟
جو بایدن در بیانیه اخیر خود گفت که چون مردم افغانستان باهم اتحادندارند،بنأ افغانستان قبرستان امپراطوری ها است.
وقت پیش خود پلان سنجیده است که اگر کدام کشور دیگر.چین باشد و یا کدام کشور دیگر،دعوی ابرقدرتی در جهان کند،پای او را به افغانستان بکشد و باز یک ابر قدرت دیگر را در افغانستان شکست بدهد.

>>>   دومی
شما چیزی از تاریخ میدانید؟
اعراب ب ایران حمله کرده زنان و دختران را بردگی گرفتند و بین خود قسمت کردند. دختر یزدگرد ب حسین رسید، به عنوان برده. شما اینقد درک نداربد ک بفهمید با او مانند یک برده ربتار کردند؟شما اینقد درک ندارید ک بفهمید معنی خویشی کردن چیز دیگری است؟ شما تاریح را از کجا میخوانید؟ خواهر و مادر شما هم اینگونه خویشی میکنند؟ اول ایشان را به بردگی گرفته بعد در میان خود تقسیم میکنند؟ بعد از آن داماد با شما خویش است؟ شما اصلا فهم دارید جه میگویید؟
داستان اسکندر ک سراسر دروغ و تناقض است. شما بترسید ک ار اساس اسکندر ایرانی بوده باشد.
داستان ایران با افغانستان کجا طالب را ب رسمیت شناخت؟ مگر امریکا ک خدای اعراب و بنابرای خدای خدایان شما حساب میشود با طالب مذاکره نکرد؟ مگر روس نکرد؟ مگر دیگر کشورها نکردند؟ مگر گشور راغنی به طالب نداد؟ ایران پشت طالب بود و اگر نمیبود اردوی شما میجنگید؟ بس است اینقد جفنگ گفتن. بس است. هر کشوری که خانمان شما رو بسوزاند را مانند خدا نیپرستید و تنها ب ایران فحش میدهید؟ عربها را نپرستید؟ مزدور انگلیس نشدید؟ مزدور امریکا نشدید؟ مزدور روس نشدید؟ مزدور پاکستان نیستید؟ مزدور عربها نیستید؟ شوروی به هزار و یک دلیل سیاسی و اقتصاری فروپاشید میگویید ما نابود کردین. امریکا به هزار دلیل از کشور شما رفت میگویید شکست دادیم. چقدر باید با دروغ و تنفر زندگی کنید؟ حق ابه یک عرف بین الملل است همان را هم زیرپا گذاشتید. اگر ایران جنگی میشد و ایرانی ها به افغانستان پناه میاوردند چه جیکردید؟ الان کدام قوم است نه بتواند در شهر قوم دیگر به درستی زندگی کند؟ شما با پرستش بیگانه از عرب و امریکا و انگلیس و روس پشت پا زدید به فرهنگ مشترک. پشت پا زدید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است