سناتور امریکایی: افغانستان با فاجعه مواجه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ کد خبر: 169528 منبع: پرینت

برنی سندرز؛ سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر نسبت به اوضاع بحرانی در افغانستان هشدار داده و خواستار پول‌های مسدودشده این کشور شده‌است.
به گزارش شفقنا، سندرز در این پیام توییتری نوشت: «افغانستان با فاجعه بشری مواجه است. من از دولت بایدن می‌خواهم که فورا میلیاردها دلار بلوکه شدن دولت افغانستان را آزادسازی کند تا به جلوگیری از این بحران کمک شود و از مرگ میلیون‌ها انسان در این کشور جلوگیری شود».

قطع کمک‌های خارجی و مسدودشدن دارایی‌های افغانستان در پی روی کارآمدن طالبان، منجر به بحران انسانی در افغانستان شده‌است.
به تازگی کمیته بین‌المللی نجات در گزارشی گفته است که ناامنی غذایی احتمالًا در سال ۲۰۲۲ عمیق تر خواهد شد؛ زیرا افغانستان با کمبود مواد غذایی، افزایش سریع قیمت مواد اولیه و خشکسالی مداوم مواجه است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سناتور امریکایی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   مشکل افغانستان قطع کمک ها و مسدود شدن دارایی هایش نیست بلکه عدم فهم و درک و فقدان مدیریت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در طالبان است که مشکل ایجاد کرده.

>>>   شما صد در صد مطمئن باشید که اگر پول های بلوکه شده آزاد شود ، نه تنها فقز در افغانستان کاسته می شود بلکه طالبان مجموع این پول ها را به ساخت و ساز نظامی و تربیت هزاران انتحاری ، استخدام پاکستانی های بیکار برای شمولیت به اردوی طالبان و افزایش نیرو های ضربتی مصرف خواهد شد.

>>>   سندرز جان! رای نزن ما روزی رسان داریم و بدون این پول ها شکم مان سیر بوده و خواهد بود!!!!
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است