کارمندان شهرداری هرات توسط طالبان برکنار شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۹    ۱۴۰۰/۱۱/۱ کد خبر: 169538 منبع: پرینت

ادامۀ "پاکسازی‌"های طالبان: صدها کارمند شهرداری هرات توسط وابستگان رژیم جایگزین شدند.
طالبان نزدیک به ۳٠٠ کارمند شهرداری هرات در غرب افغانستان را برکنار کرده و به جای آنها افراد وابسته به خود را گماشته اند.

به گزارش رادیو فرانسه، مقام‌های طالبان در ولایت هرات در این مورد چیزی نمی‌گویند. روز پنج‌شنبه ۲٠ جنوری، منابع آگاه گزارش دادند که دولت طالبان معاون شهرداری هرات و آمران پانزده ناحیۀ این شهر را همراه با حدود ۳٠٠ کارمند برکنار کرده و به جای آنها افراد وابسته به خود را که تجربۀ لازم را ندارند، گماشته اند.

یک منبع معتبر در ولایت هرات به شرط افشا نشدن هویتش، به روزنامه «هشت صبح» گفته است که بیشتر افراد برکنار شده از شهرداری هرات در بست‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم این اداره از مدت‌ها به این سو کار می‌کردند و تجارب کافی داشتند، اما طالبان در نخستین روز‌های حکومت‌شان دراین ولایت دست به برکناری کارمندان باتجربه و جابه‌جایی افراد خود زده بودند.

این منبع تصریح کرد که علاوه بر معاون شهرداری هرات و آمران پانزده ناحیۀ شهر، رییسان داخلی شهرداری، مدیران و حتی اجیرانی (کارکنان موقت) که در این اداره کار می‌کردند، برکنار شده‌اند.
این منبع معتبر اظهار کرد: «طالبان در گماشتن افراد در سمت‌های بلند و پایین حکومتی به‌ویژه در شهرداری هرات به معیارهای تخصص، مسلک و تحصیل توجه نکرده‌اند، بلکه معیار انتخاب آنها عضویت در صفوف جنگی آنان بوده است.

از سوی دیگر، برخی از فعالان مدنی و شهروندان هرات در مورد این تصمیم دولت طالبان واکنش‌های شدید نشان داده می‌گویند چنین تصمیم طالبان باعث فاصله زیاد میان مردم و حکومت طالبان خواهد شد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کارمندان شهرداری
طالبان هرات
نظرات بینندگان:

>>>   راه حل
مقاومت ملی و راندن طالب و فکر طالبی از جغرافیای افغانستان.

>>>   بس شان است همین قدر جور در ۲۰سال کفایت میکند

>>>   محترم صاحب محمود منجم زاده خبری که توسط شما نشر شده کاملا اشتباه است لطفا در اگاهی رسانی دقت کنید ، 40 تن از کارکنان اداری هرات که شامل انان طالبان هم بوده اند به دلیل فساد اخراج شدند ، لطفا با انتشار مطالب دروغ اذعان عمومی را به تشویش نندازید ، تشکر ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   خوب کارمندان چرکستانی بنام متخصص میایند تا زمین هارا برای دالخوران پختونخواه تقسیم کنند. بی غم باش‌ و بخواب که این کار در همه ولایات شمال عملی میشود و عوض اش بما خواب آلود ها سند بهشت داده میشود!!!!!!
آتش خاوری

>>>   طالب در حدود چهل ملیون مردم افغانستان را اگر بتواند از افغانستان اخراج میکند چون طالب همان سی یا پنجاه هزار ملیشه پاکستانی و مزدور و قاتلان حرفوی بنام طالب را ضرورت دارد چهل ملیون باید کشته شود تا سی و پنجاه هرار قاتل و جنایتکار بزور سرنیزه حکومت کند.

>>>   همین چند روز پیش از طریق همین سایت نوشته شد که وضعیت نظافت شهر هرات خراب شده است و دکانداران و صاحبان خانه ها،کثافات خود را در دهن دکان ها و خانه هایشان و سرک ها می اندازند.
حالا از مسؤلین شاروالی هرات طرفداری میکنید.
اگر کار خوب میکردند،برطرف نمی شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است