"افغانیت" در "گورستان امپراطوری ها" ناممکن است؟
بایدن هشدار داد؛ بجای پافشاری تحمیل پروژه خانمانسوز "لوی افغانیت" از طریق وحشت باید خطر فروپاشی و نابودی افغانستان را جدی بگیرند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۰    ۱۴۰۰/۱۱/۱ کد خبر: 169542 منبع: پرینت

چرا بیش از این چرخاندن ماشین وحشت "افغانیت" در "گورستان امپراطوری ها" ناممکن شده است؟
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پس از ۲۰ سال تلفات سنگین جانی و مالی با صراحت اعتراف می کند که بیش از این چرخاندن ماشین وحشت "افغانیت" در سر زمینی معروف به "گورستان امپراطوری ها" نا ممکن است.

به باور آقای بایدن ماشین وحشت "افغانیت" استعداد و ظرفیت ملت شدن، متمدن شدن و امن شدن را در سده بیستم و یکم ندارد. تنها هزینه هفته وار چرخاندن ماشین فساد پروژه "افغانیت" یک میلیارد دالر همراه با تلفات انسانی بود.
به باور بایدن حتی امریکا ده ها سال دیگر هم در "گورستان امپراطوری ها" می ماند، باز هم نمی توانست پروژه ناکام "افغانیت" را کامیاب بسازد. از این رو از خروج سربازانش پشیمان نیست.

اما جو بایدن پروژه خانمانسوز "افغانیت" را در یک معامله ننگین به پاکستانی ها مطابق به سناریوی خلیلزاد تسلیم نموده و خود از گورستان امپراطوری ها فرار نمود.
بیش از ۵ ماه میشود که پاکستانی ها مسوولیت چرخاندن ماشین وحشت "افغانیت" را زیر نام امارت طالبی و با شعار "اسلامیت" به عهده گرفته اند.
واقعیت این است که آمریکا با تمام امکانات و متحدین بین المللی خود بیشتر از بیست سال نتوانستند چرخ فساد، تقلب و وحشت پروژه "افغانیت" را بچرخانند، ولی پاکستانی ها می خواهند آنرا از طریق باج گیری از امریکا در چهارچوب صوبه پنجم خود بچرخانند.

در صحبت های جو بایدن می توان ۴ پیام روشن را دید:
۱) بیش از این چرخاندن پروژه وحشت "افغانیت" نا ممکن است. زیرا پروژه "اوغان سازی"، میراث کهن استعمار بریتانیا در قرن ۱۹ در بازی بزرگ است و در سده بیست و یکم عملا نمی شود با وحشت، جهالت و نسل کشی آنرا به پیش برد و هیچ کشوری بر سر این پروژه بی حاصل سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

۲) بایدن به پاکستانی ها توصیه نمود، که از طریق باج گیری از امریکا نمی توانند پروژه "پاکستانیت" را زیر نام امارت طالبی بچرخانند.

۳) بایدن تلویحا به چینی ها هشدار داد که افغانستان "گورستان امپراطوری ها" است، اگر بخواهند مسوولیت پروژه ناکام "افغانیت" را بدوش بگیرند، بهای سنگینی خواهند پرداخت همانگونه که شوروی ها، انگلیس ها و آمریکایی ها پرداختند.

۴) پیام چهارم بایدن هشدار به پشتونیست های هوا خواه پروژه ناکام "لوی افغانیت" است، که بجای پافشاری تحمیل پروژه خانمانسوز "لوی افغانیت" از طریق وحشت باید خطر فروپاشی و نابودی افغانستان را جدی بگیرند. دیگر هیچ کشوری در جهان حاضر نیست خون فرزندان و سرمایه و وقت شانرا قربانی پروژه ناکام "لوی افغانیت" کنند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانیت
اسلامیت
نظرات بینندگان:

>>>   موضع ایران این است که هر دولتی که در افغانستان تشکیل میشود در اول با این دولت روابط حسنه برقرار میکند و بعداً موقعیت را دیده بالای این دولت تاخت و تاز میکند و در خفا در افغانستان از گروپ های شیعه خود پشتیبانی میکند.
زمانی که کرزی قوای امریکا را گرفته به افغانستان آمد،احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران در سفرش به کابل،چنان کرزی را در بغل گرفته فشر و از بغل های رویش ماچ کرد،مثلی که امام مهدی را یافته باشد.
بعد ازین که امریکا شروع به خروج قوای خود از افغانستان کرد، ظریف وزیر خارجه وقت ایران از طالبان دعوت کرد که به ایران بیایند و در دیدار با آنها مستقیماً به آنها گفت که ما از جهاد شما در مقابل قوای خارجی پشتیبانی میکنیم.
ایرانی ها تنها در عصر حاضر اهل معامله نبودند،بلکه در طول تاریخ چنین بودند.
با اسکندر مقدونی خویشی کردند و دربار او پر ار خانم های هخامنشی ها بود.
بعد از حمله اعراب به ساسانیان،یزدگرد گرد سوم دختر اش را به عقد امام حسین درآورد.
زمانی که هوتکیان افغان به دولت صفوی ها جمله کرد، شاه حسین صفوی دختر خود را به عقد محمود افغان در آورد.
بنأ شما نباید بالای ایرانی ها باور کنید.
بعد ازین که شما با قوای خود به افغانستان حمله کردید، در آن زمان خمینی در پاریس بود.
جیمی کارتر به پاریس آمد و با رییس جمهور فرانسه و صدراعظم انگلستان و صدر اعظم آلمان جلسه کردند و گفتند که بعد از افغانستان، نوبت ایران است. شوروی توسط حزب توده در ایران نیز انقلاب میکند و ایران را نیز تصرف میکند.
باید یک چاره بیندیشیم. پیش ازین که توده یی ها قدرت را بگیرند،باید ما .....
......
مثلی که اشرف غنی را نیز چنین کردند.
حالا ازین گپ جدید خبر دارید؟
جو بایدن در بیانیه اخیر خود گفت که چون مردم افغانستان باهم اتحادندارند،بنأ افغانستان قبرستان امپراطوری ها است.
وقت پیش خود پلان سنجیده است که اگر کدام کشور دیگر.چین باشد و یا کدام کشور دیگر،دعوی ابرقدرتی در جهان کند،پای او را به افغانستان بکشد و باز یک ابر قدرت دیگر را در افغانستان شکست بدهد.

>>>   نظر دهنده اول
این شما هستید که اهل معامله هستید.الان هم که دارید دخترانتان را برای غذا می فروشید.قبل از آن هم در مناطقی از کشورت زنان و دخترانتان را به پاکستانیها برای پول معامله می کردید.چنان چه در پایگاههای آمریکایی هم ناموستان را کرایه می دادید می رقصیدند و حتی فرماندهان نظامی و ثروتمندانتان با خانواده های فقیر معامله می کردند تا پسر بچه ها را برای روزی دو دلار کرایه کنند آن هم برای بچه بازی حتی در مراسم عروسی.از شما معامله گر تر در دنیا نیست.پول ندهی برای کشورتان نمی جنگید ولی پول بدهی برای بشار اسد هم می جنگید

>>>   خطاب به نظر اول
انقدر فکرت درگیر ایران است که حتی خبر را هم نخواندی که هیچ اشاره ای به نام ایران نشده هست
البته ذکر نام بزرگان بر زبان حقیران است

>>>   (به نام او که مهربان است و زیبا)
****
فقط خدا میداند که در پس سخنان جوبایدن چه پلان هایی جورشده و اساسا چرا ناگهان پرزیدنت لافوک آمریکا دست به خودزنی زده است؟! چرا باید ایشان مطالبی عنوان کند که بخشی از سیاست چهل ساله استعمار نو دراین دیار است؟!
در کل میتوان از حرفهای این سیاستمدار غرب به گمانه زنی هایی رسید:

** امریکا در پیله ای که برای نابودی واسارت نهایی افغانستان و مردمان آزاداندیش تنیده بود سخت گرفتار شده و درصدد است تا خود را پاک و بیگناه نشان بدهد؛ به ویژه آنکه از سوی کلگی مردم جهان به دلیل فرار بد فرجام و مسئولیت ناپذیری آشکارش درقبال مردمی که در میانه کارزار رها شده اند سخت مورد انتقاد و نکوهش قرار گرفته است.
** برای شکست کامل سیاست های آمریکا و غرب در افغانستان به دنبال بهانه ودلایل اجتناب ناپذیر است.بناّ چند صباحی با استفاده از عوامل مزدور خود، علت اصلی فرار از افغانستان را دخالت قدرتهای منطقه به ویژه ایران قلمداد کرد؛ اما این اتهام آنقدر مضحک و خام بود و سبب فروریزی هیمنه این ابرقدرت می شد که هرگز تثبیت نشد و در مقابل تلاش می شد تا دخالت های ویرانگر و ضدانسانی "آی‌اس‌آی پاکستان" از چشم عوام پوشیده بماند اما حوادث بعدی و حضور بی پروا و گستاخانه عوامل نظامی و استخباراتی همسایه شرقی درسرکوب قیام پنجشیر، افشاگر این دسیسه بودو از آنجا که ارباب همواره نیاز به غلام وفادار دارد؛ هرگز ازنقش مخرب و ناجوانمردانه این کشور جعلی سخنی به میان نیامد.

نکته: بایدن برای آنکه تمامی قصه پرغصه جنگ در افغانستان را برای همیشه ختم کندبا این جمله پوپولیستی تلاش کرد جوابی تاثیر گذار برای این سئوال عذاب دهنده بیابد که (چرا آمریکا از افغانستان رفت؟!)
بایدن گفت:"اگر کسی فکر می‌کند که توانایی متحد کردن افغانستان تحت یک دولت واحد را دارد، دست بلند کند!" و کسی نبود دست بلند کند و بپرسد:چگونه آمریکا بعد از بیست سال به این نتیجه رسید که توانایی متحد کردن افغانستان را ندارد؟!نمیشد زودتر به این نتیجه رسید و یا عوامل دیگری مانند؛ ظهوری دوباره در هیبت یک قهرمان وناجی، بهره برداری ازمنابع، دزدیدن بخش بزرگی از کمک های میلیاردی و مقابله نزدیکتر با ایران و حفظ هژمونی قدرت و کسب رضایت کشوری مسلح به بمب اتم (پاکستان) که همواره طالب قدردانی بیشتر از سوی ارباب خود است دخیل بود؟

واقعیت:این را بایستی بپذیریم که کشور آمریکا هرگز از گروه متوهم طالبان شکست نخورده است و این سیاست ۲۰ ساله در اتاق فکر پنتاگون و توسط تئوریسین های بزرگ و به یاری کنگره و سناتورهای ناسیونالیست شکل گرفت و مو به مو اجراشد.آمریکا نخست به بهانه انتقام گرفتن از متهم اصلی یازدهم سپتامبر۲۰۰۱ ومقابله با گروه القاعده و بعدها با ادعای بازسازی و سازندگی کشور، در نقش یک ناجی قدرتمند واردشد و پا را فراتر گذاشته در کنفرانس بن آلمان به شکلی علنی مهره های اصلی سیاست در افغانستان را چید و با ورود عناصری مشکوک همچون زلمی خلیلزاد که بعدها یکی ازپایه گذاران اصلی توافقنامه دوحه شد؛ تیرخلاص را برای همیشه در مغز مردمانی که دل در گرو عشق به وطن و سربلندی این دیار داشتند شلیک کرد.آنچه آمریکا هرگز پیش بینی نکرده بود، اعتراض جهانی مردم به فرار بیشرمانه از افغانستان بود!

کلام آخر؛ بایدن ادعا میکند در این۲۰ سال هر هفته یک میلیارد دالر به افغانستان کمک میشده است و ما در مجموع میتوانیم به عدد ۱۰۰۰میلیارد دالر در طول بیست سال برسیم که با ادعای قبلی تضاد دارد! لطفا حضرات برای ما معلوم سازند که کمک های جهانی ۲۰۰۰میلیارد دالر بوده یا۱۰۰۰میلیارد دالر؟...با کمال تاسف باید گفت: حتی اگر همان
هزارمیلیارد دالر مبنای اصلی کمک ها باشد تفاوت معناداری میان این مبلغ و کارهای انجام گرفته در کشور هویداست! و به جرئت میتوان ادعا کرد که ۹۹فیصد از دالرهای مفت و بی حساب به جیب آمریکا و متحدانش سرازیر شده است و باقی مصروف عیاشی ومال اندوزی فرصتطلبان داخلی! آمریکا هرگز در اندیشه ملت سازی در این خاک نبوده است؛ آمریکا هرگز به فکر مردمان نجیب، غریب کار و مهاجرین خانه به دوش این سرزمین نبوده؛ همانگونه که هیچ دولتی در سالیان اخیر به شمول طالبانِ عرب زده و متوهم که برای رسیدن به بهشت سرسبز، سبزی و طراوت را از مردمان می گیرند؛ به فکر پیشرفت و آبادانی و سربلندی افغانستان زیبا نبوده اند....
ابراهیم __________ مهاجر در ایران

>>>   Soheila Kamili
تمنا زریاب پریانی، ۲۵ ساله قهرمان ورزش بدنسازی و برنده دو مدال طلای افغانستان است. او از نخستین روزهای ورود طالبان به کابل در اعتراض به کشتار و وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه طالبان با شعار «نان، کار، آزادی» وارد خیابان شد و یکی از چهره‌های فعال اعتراضات زنان افغانستان علیه طالبان بود.
بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق حقوق مدنی و سیاسی هر انسانی حق دارد در تجمعات مسالمت‌آمیز شرکت کند و مطالباتش را مطرح کند. تمنا با استفاده از حق قانونی‌اش به دادخواهی برای انسان افغانستان پرداخته است.
شب چهارشنبه، ۲٩ جدی افراد مسلح به خانه تمنا زریاب پریانی یورش بردند و با شکستن دروازه خانه، او و سه خواهرش زرمینه، شفیقه و‌کریمه را ربودند.
پس از اینکه تلاش‌های مستمر پدر تمنا برای یافتن چهار دخترش به نتیجه نرسید، با وضعیت ناگوار صحی مواجه شد و اکنون در حال کما در یکی از شفاخانه‌های کابل بستری است. وضعیت صحی مادر تمنا نیز ناگوار است. اپارتمان تمنا و خانه پدرش تحت محاصره طالبان است و وضعیت شدیدا استخباراتی - نظامی در آن حاکم است. خانواده او زیر فشار شدید طالبان هستند.
طالبان با اعمال خشونت دست به «ناپدیدسازی قهری» این خانواده زده است. ناپدیدسازی قهری بر اساس معاهده رم که اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی است مصداق صریح جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
نگذارید این خانواده تنها بماند. اجازه ندهید طالبان یکی‌یکی و خانواده خانواده شما را به نابودی بکشاند. در کنار این خانواده بایستید. آنها به حمایت مردم نیاز دارند.

>>>   آقای هارون امیر زاده!!!
جناب شما همیشه وقایع تاریخی را با عینکهای دودی تان میبینید.جوبایدن هرچه گفته است ادامه همان تبصره های تعصب آمیز استعمار در مورد انسان‌های کشور های عقب مانده جهان است. استعمار بیش‌تر از دوصد سال آفریقا را در بند بردگی بست خون سیاهان را مکیدند ، بعد از دوصد سال آنها را در عالم بیسوادی ، فقر رها کردند و گفتند که سیاهان مردم تنبل و بیکاره استند آیا این نوع قضاوت درست است؟؟؟
دوصد سال هندی ها را خر سوار شدند و در اخیر گفتند که هندی ها مردمان سست و بی اراده استند؟؟؟سالها با قدرتهای ....ایران معامله کردند و بعدا گفتند که :”هر ایرانی اگر در روز یک بار دروغ نگوید خود را سرزنش می‌کند.”
در مورد افغان ها هم قضیه چنین است. چون انگلیسها سه شکست تاریخی از مردم این سرزمین خورده بودند قضاوت شان در مورد مردم این کشور چنین بود:”افغان‌ها مردمان خشن کینه دل و عبوس استند”
اگر استعمار گران در فشانی های شانرا در مورد طبقات حاکم و سازش کار و معامله گر افغانستان ایران آفریقا و هند میکردند و بکنند شاید به حقیقت نزدیکتر باشد ....
مردم افغانستان در مجموع خواهان همبستگی پیشرفت و وحدت کشور بوده اند. در هر لحظه تاریخی زمانیکه زمینه برای پیشرفت مساعد گردیده است ، آنجا استعمار انگلیس پای پیش کرد و از ترس گسترش روحیه آزادی خواهی در هند مترقی ترین نظام وقت را ((شاه اما ن الله )) به بهانه های مختلف از بین برد.انگلیس در این پروژه جاسوس شناخته شده خویش
((Peter O’Toole))مشهور به T.E Lawrence of Arabia را به مناطق جنوبی افغانستان و قبایل دیسانت کرد. این شخص همراه با جاسوسان محلی به پخش فوتو های ملکه ثریا که در ضیافتها در اروپا گرفته شده بود پرداخت و با تو طیف و خریداری چند ملا و مولوی شورشها آغاز گردید و پای حبیب الله کلکانی کشانده شد.
مرحله دوم حاکمیت جمهوری دموکراتیک افغانستان بود ، این دوره هم توسط امریکا و غرب بنام جنگ علیه اشغال افغانستان توسط شوروی و دفاع از اسلام با مصرف بیش‌تر از 6بلیون دالر سال‌های 1978-1992 به شکست مواجه شد.
آقای هارون !!فراموش نکنید که بسیاری از مخالفین حزبی ها با گذشت حوادث سی سال اخیر متوجه شده اند که بزرگ‌ترین فرصت از دست داده شد. بلی در همین سال‌های دهه هشتاد قرن بیست افغانستان بعد از قرنها تبعیض زبانی ملیتی ، مذهبی ، قدم به سوی ملیت سازی و ملت سازی گذاشته بود...که متاسفانه به نام کمونیست و غیره آن مرحله به ناکامی آنجامید.انگلیس و امریکا باید برای اجرای نقشه هایشان یک موضوع را در میان بگذارند و طی یک قرن بدینسو موضوع کمونیزم برای آنها مساله حاد بود که به این بهانه جنگ‌های نیابتی را دامن بزنند ، اکنو ن دین اسلام را مورد استفاده قرار می‌دهند.
جوبایدن و رهبران پیشین امریکا و جهان غرب در هر کشور پا میگذارند ، سیستم حاکم دولتی آنجا را بر هم میزنند ، بی ثباتی و جنگ‌های داخلی را تمویل میکنند اختلافات مذهبی و قومی را دامن میزنند ،بعد از آنکه همه چیز بر هم خورد ، دستان خود را شسته و تمام گناه را بگردن باشندگان و عقب ماندگی جامعه میاندازند متاسفانه دوستان بعضی از آگاهان سیاسی هم با این استعمار گران هم اواز میشوند و وقوع تمام بدبختی ها و جنگ و عقب ماندگی را بدوش توده های ستمکار میاندازند و میگویند که این مردم وحشی استند.
حرفهای جو بایدن در حقیقت توهین به مردم افغانستان است.مردم افغانستان نمیتواند بار سنگین خیانت‌های اخیر عده ای از پنجشیری ها پکتیاوالها هزاره و زی ها که خود را نماینده مردم جا زده بودند ولی در حقیقت عملا در خدمت استعمار بودند تا این ملت را از پا در آورند ،به عهده بگیرند.
برادران نظرات امپریالیستها هر چه باشد می‌تواند در مورد مشتی از دزدان و معامله گران سیاسی و سرمایداران دلال و زمینداران بزرگ که در حقیقت مستخدمین استعمار بودند صدق کند ولی در مورد مردم افغانستان صدق نمی کند. نه اکثریت مطلق پشتون و نه اکثریت تاجیک و هزاره جنگ و فساد میخواهند ، مردم افغانستان وحدت و همبستگی را دوست دارند. استعمار تاریخ افغانستان را خوانده اند ولی سرچپه.
افغانستان مهد و افریدگار بزرگ‌ترین تمدن‌ها بود ه است و در آینده هم خواهد بود ،این مردم استعداد هضم تمدن‌های خارج را درخود داشته است ، هم از تمدن دگران متاثر شده و هم از خود آنچه داشته بدگران داده است.
دوستان ضرور نیست به گفته های یک رییس جمهور که خودش از شرکت کنند گان جنگ های ویتنام است و با کشتار های ویتکنگها افتخار می‌کند ، صحه گذاشت.چنین قضاوت نا مطلوب در مورد افغانستان منصفانه نیست.
بلی امروز ما در بحران قرار داریم ولی روزی از بحران پیروز مندانه سر برون خواهیم آورد.
در برابر سوالی که بایدن طرح کرده است که آیا کسی می‌تواند افغانستان را متحد کند باید گفت که اگر آنها مداخله نکنند و اوضاع درون کشور را با استخدام تمویل و تسلیح عناصر خرابکار بر هم نزنند ، بلی ما افغانستانی ها دگر چیزی برای اختلافات نداریم ، ما زبان‌ها ی یکدگر فرهنگ یکدگر را دوست داریم و با آن احترام میگذاریم.
حنظله

>>>   Wahid Payman
همین اکنون میان وزیر و معین وزارت تجارت درگیری لفظی شده و وضعیت در داخل وزارت تجارت حالت نظامی به خود گرفته است.
معین وزارت ده‌ها فرد مسلح را اکنون با خود به وزارت آورده است.

>>>   ایرانی ها اهل معامله هستند یا آنهایی که آنسوی دیورند را فروختند ؟؟!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است