آمریکا در موقعیتی نیست که از اوکراین دفاع کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۴    ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ کد خبر: 169616 منبع: پرینت

امریکا و متحدین غربی این کشور در یک رویکرد تبلیغاتی جنگ روسیه با اوکراین را قریب‌الوقوع جلوه می‌دهند و طوری وانمود می‌کنند که آماده دفاع از اوکراین هستند.
باید گفت که امریکا در هر دو مورد (قریب‌الوقوع بودن جنگ روسیه و اوکراین و دفاع امریکا از اوکراین) صادق نیست و اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

روسیه شناسان معتقدند که روسیه به اوکراین حمله نمی‌کند و دلیلی برای این کار ندارد. حتی اگر روسیه به اوکراین حمله کند، امریکا در موقعیتی نیست که بخواهد یا بتواند از اوکراین در برابر روسیه دفاع کند.

خروج فضیحت‌بار امریکا از افغانستان، عدم التزام این کشور به تعهداتی که در قبال افغانستان داشت و بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا امریکا را در وضعیت دشواری قرار داده و اعتبار این کشور را نزد متحدینش کاهش داده است.
گفته می‌شود که میزان محبوبیت بایدن در افکار عمومی، به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده و اگر اداره بایدن نتواند در افکار عامه محبوبیت خود را بالا ببرد، احتمال برنده شدن بایدن در انتخابات آینده ناممکن می‌شود.

بنابراین امریکایی‌ها با بزرگ‌نمایی خطر حمله روسیه به اوکراین و ادعای ایستادگی در کنار اوکراین، می‌خواهند وجهه خود را در افکار جهانی بهبود بخشند.
دستکم برای ما افغانستانی‌ها ثابت شده که امریکا چقدر در گریز از تعهداتش بی‌حیا است و چقدر در ایستادن کنار "مظلومین" بی‌پروا! امریکا اگر واقعا نگران مظلوم واقع شدن یک ملت در آسیا و اروپا باشد/می‌بود، بهترین جای افغانستان بود که امریکا نشان می‌داد، متعهد به دفاع و ایستادن کنار مظلومان است!

نورالله ولیزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
اوکراین
نظرات بینندگان:

>>>   همه چیز بر اساس منافع آمریکاست منافع آمریکا درشرقمیانه به خطوط انتقال انرژی می باشد نه خود کالای نفت آمریکا خود نفت دارد که قیمت سوخت را در داخل ایالات متحده ثابت نگهدارد که باعث نابودی سوریه یمن لیبی عراق و محاصره لبنان بشود در صورتیکه می توانست با پرداخت یارانه سوختی این امکان را جبران و هزینه کمتری بپردازد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است