ولنتاین چیست و چگونه به وجود آمد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۹    ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ کد خبر: 169715 منبع: پرینت

تاریخچه و حقیقت ولنتاین:
گویند که روز عاشقی امروز است
چه خطایی، عاشقی هر روز است
در روز ولنتاین کسانی که یکدیگر را دوست دارند، با دادن هدیه و گفتن جملات محبت‌آمیز به یکدیگر آن را جشن می‌گیرند. ولنتاین با وجود اصالت غربی آن، در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. افراد با شنیدن نام ولنتاین، معمولا در ذهنشان رابطه‌هایی عاشقانه و یک شب رویایی و خاص تداعی می‌شود. روزی که آن را با خرس‌های قرمز رنگ بزرگ، شکلات، سورپرایز‌ها و کادوهای خاصش می‌شناسند. البته روز ولنتاین صرفا مربوط به زوج‌های عاشق نمی‌شود و شما در روز ولنتاین می‌توانید به هر‌کسی که دوستش دارید، مانند پدر، مادر، همسر، استاد و... هدیه بدهید و این روز را به او تبریک بگویید.

برای تاریخچه پیدایش ولنتاین افسانه مشهوری وجود دارد. طبق این افسانه، امپراتور روم معتقد بود که مرد‌های جنگجوی مجرد، به‌دلیل عدم وابستگی به همسر و فرزند، عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد و به‌این‌ترتیب ازدواج را برای آن‌ها ممنوع اعلام کرد. در ‌این ‌بین کشیشی به نام «والنتین» به‌صورت مخفیانه این پسران جنگجو را به عقد دختران محبوبشان در‌می‌آورد.

امپراتور روم از این ماجرا با‌خبر می‌شود. ولنتاین را به زندان می‌اندازد و سپس در روز ۱۴ فوریه او را اعدام می‌کند. البته برخی منابع نیز می‌گویند که این کشیش در زندان نیز با دختر نابینای زندان‌بان آشنا می‌شود و به‌خاطر عشق سرشار والنتین به او، بینایی دختر بر‌می‌گردد.

پس از اعدام والنتین در روز ۱۴ فوریه، او به‌عنوان نماد عشق شناخته شد. مردم دنیا هر سال در ۱۴ فوریه، روز عشق یا ولنتاین را محترم می‌شمارند. در این روز کسانی که یکدیگر را دوست دارند، با دادن هدیه‌های مختلف و گفتن جملات محبت آمیز به‌یکدیگر این روز مقدس را گرامی می‌دارند و بار‌ دیگر عشق و علاقه خود را به یکدیگر یاد‌آور می‌شوند.
از این فاصله حتی
بوی دوست داشتنت
عشق را به تماشا کشید
آنقدر بی‌ حساب و کتاب دوست دارمت
ترسم از این است که عشق قدغن شود
مگر می‌‌شود دوست داشتنت را پنهان کرد؟!
ولنتاین مبارک

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولنتاین
عاشقی
نظرات بینندگان:

>>>   اصلاً مراسم ازدواج در طول تاریخ بشریت از هزاران سال پیش، در عقاید و باور عای بومی که بعداً به ادیان تبدیل شدند و بعداً به فلسفه و قانون،به اشکال مختلف وجود داشتند.
والنتاین نیز عبارت از مراسم عقد و ازدواج میان دونفر بود که در کلیسا که آغاز پیدایش دین مسیحیت در امپراطوری روم بود،ایجاد شد.
در اسلام این مراسم بنام مراسم نکاه یاد میشود.
در اروپا این مراسم بطور رسمی نیز در ادارات دولتی ثبت میشوند.
در کشور های اسلامی نیز علاوه بر عقد نکاه توسط یک ملا و یا مولوی،در محکمه نیز عقد صورت میگیرد و ثبت و راجستر میشود.
در دیگر ادیان نیز بشمول یهودیت و بودایی و هندوییزم و غیره ادیان و باور ها ودعقایذ بومی وجود دارد.
پس تاریخچه والنتاین اساساً برمیگردد بر پیدایش دین مسیحیت و تشکیل کلیسا و تدویر مراسم عقد ازدواج میان زوج ها.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است