روسیه در برابر کنش غرب واکنش نشان داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۴۰۰/۱۲/۷ کد خبر: 169799 منبع: پرینت

من بر‌خلاف سایر تحلیلگران فکر می‌کنم که روسیه در واکنش به کنش غربی‌ها با دل نا‌خواسته مجبورساخته شد تا به اوکراین حمله‌ور شود.
ببینید؛ مقامات سیاسی‌ نظامی و امنیتی روسیه بار ها حتی در این روزهای اخیر، غرب را به پاسخ قاطعانه در مقابل اقدامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده مبنی بر عضویت اوکراین به ناتو و اتحادیه اروپا هوشدار داده‌ بودند و روشن بیان داشتند که؛ گر چند اوکراین یک کشور مستقل است اما برای کشور ما اهمیت استراتژیک دارد و ما این را در جنگ دوم جهانی و از هجوم ناپلیون آموخته‌ایم.چون پیوستن اوکراین به ناتو به این معنی‌است که ما در مرز‌های خود‌مان میزبان موشک ها و نیروهای شما باشیم که این یک خواب بیش نخواهد بود.

من فکر می‌کنم که غربی روی سه هدف علاقمند بودند تا پای روسیه را به اوکراین کشانده و به اهداف زیر نایل آیند!
۱- در بعد داخلی؛ محبوبیت اکثریت رهبران حاکم در کشور های غربی به‌شمول امریکا، بریتانیا، آلمان و پس از خروج شتابان شان از افغان‌ستان، مورد انتقاد شدید قرار گرفتند و حال می‌خواهند به‌خاطر ابقای خود در این دور انتخابات اذهان عامه و رسانه ها را منحرف و به موضوع جنگ اوکراین سوق دهند.
۲- غربی ها و در کل ذهن کپیتالیستی با افروختن جنگ‌ می‌تواند صد‌ها ملیارد دالر از فروش سلاح و مهمات به دست آورد.
۳- امریکایی ها و انگلیسی‌ها با این عمل می‌خواهند تا از یک سو اتحاد کشور های اروپایی را که در این آواخر از سیاست‌ های کژ‌دار و مریز امریکا به‌ستوه آمده‌اند حفظ نموده و از جانبی با ترسناندن شان از هجوم روسیه، وابستگی شان را به‌خود بیشتر سازد.

در اخیر این‌که؛ چرا همه رسانه‌ها دست را به هم داده و در برابر پوتین و روسیه موضع یکسان را انتخاب کرده‌اند پاسخش یک کلمه که چون همه رسانه‌ها در دست غربی هااست و با تبلیغات شان چشم ما را نا‌بینا و ذهن مان را هک کرده است.

محمدکاظم همایون


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
اوکراین
پوتین
نظرات بینندگان:

>>>   فاطمه سجادی
حاکم احمق، اگر این شخص توازن در سیاست خارجی میان امریکا، ناتو و روسیه را در نظر میگرفت اوضاع کشورش به این حالت منجر نمیشد.

>>>   Angelica Babak
مردم اوکراین فکر کرده بودند اگر یک کمدین فرستاده امریکا را انتخاب کنند برای شان خنده و دموکراسی امریکایی به ارمغان می آورد .

>>>   یک کمدین
بسیاری از تحلیل گران هموطن پیشه زیلنسکی را به مسخره میگیرند. هنرمند بودن و کمیدین بودن خرکار بودن ظرف شوی و پاودو حمام بودن ، شرم نیست . پیشه است و کسب روزی هلال. انهاییکه در بیست سال اخیر در افغانستان داکتر و پروفیسور اقتصاد و علوم سیاسی بودند ، آخر امر چه کردند؟؟وطن را به ملا و مولوی گذاشتند کاش ملا و مولوی هم انسان‌های با درک و روشن میبردند دردی نمیداشت اما فرار را بر قرار ترجیح دادند. به این خاطر از دوستان خواهش من اینست تا روی پیشه کسب و کار اشخاص بحث نکنند و آنهم توهین آمیز ...
اوکراین یک کشور مستقل است. این بهتر میبود اگر شمولیت اوکراین در پیمان ناتو را به ریفراندم و اراده مردم میگذاشتند نه به اراده رهبران فتنه گر اروپا و امریکا از یکسو و مشتی از نشنلیست های فاشیست اوکراین که جو سیاسی کشور را بدست دارند. طرح منویی میکرون رییس جمهور فرانسه طرح نسبتا معقول بود.شش کشور عضو اتحادیه اروپا موضع بیطرفی خود را حفظ کرده و شامل پیمان ناتو نیستند: استریا، قبرس فنلاند ایرلند ، مالتا و سویدن.سویس که در حلقه کشور های اروپایی قرار دارد هم عضو اتحادیه نیست و هم بیطرفی دایمی دارد....بحث طولانی است.
روسیه که روی بیطرفی اوکراین پافشاری داشت ، همزمان با آن مخالف عضویت اوکراین به اتحادیه اروپا بود و است....
صف بندی کشور های غربی علیه روسیه بر اثر پافشاری امریکا است. در آغاز این کشور ها قضیه حمله بر اوکراین را جدی نمیگرفتند ولی با آغاز تهاجم روسیه بر اوکراین موقف آنها به خصوص جرمنی به نفع اوکراین تغییر کرد. رسانه ها ی غربی همه یک اواز شده و به نفع ناتو اخبار پخش میکنند
زوایای زیاد در این بحران باید مورد بحث قرار گیرد که در نوشته نمگنجد،ما مخالف هر نوع تصادم نظامی استیم زیرا جنگ جز سوختن و نابود کردن تمدن و وجود انسان چیز دگر به ارمغان نمی آورد.،اما جای تاسف در این است که
کشور های غربی و امریکا جاییکه باید از روی وجدان و شرافت انسانی عمل کنند برعکس منافع منطقوی و جهانی خود را مد نظر گرفته موضعگیری میکنند، به همین خاطر تا کنون قضیه فلسطین لاینحل باقیمانده ، جنگ یمن طولانی شده است.نقش منفی این کشور ها را در قبال حوادث افغانستان شاهد استیم.
با تایید گفته های نویسنده میخواهم عرض کنم که برای میانجیگری های داخلی نباید به بیگانگان بخصوص این امپریالیستها که ناف شان در منفعت جویی های گوناگون بریده شده است روی آورد. ما باید با هم به مذاکره بپردازیم اگر خلقی استیم ، پرچمی استیم ، عمارتی و جمعیتی و یا گلبدینی استیم باید با هم مذاکره کنیم و سعی نکنیم افکار خود را بر دگران تحمیل کنیم
به مردم گوش دهیم و به خواست مردم عمل کنیم این راه و روش نیاکان صلحلدوست ما است.
احترام
حنظله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است