اروپا 40 میلیارد دلار خرج فاشیسم در اوکراین کرد
آلمان پس از این می بایست سالانه 70 میلیارد یورو، یعنی دو درصد درآمد ناخالص ملی خود را به ناتو بدهد. این مبلغ 20 میلیارد یورو بیشتر از سهم همیشگی آلمان است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ کد خبر: 169880 منبع: پرینت

سخنرانی «سارا واگن کنشت» معاون اول فراکسیون حزب «چپ ها» در پارلمان آلمان:
اتحادیه اروپا 40 میلیارد دلار خرج فاشیسم در اوکراین کرده است!
آلمان پس از این می بایست سالانه 70 میلیارد یورو، یعنی دو درصد درآمد ناخالص ملی خود را به ناتو بدهد. این مبلغ 20 میلیارد یورو بیشتر از سهم همیشگی آلمان است. تازه مبلغ بزرگ 100 میلیارد یورو هم، به عنوان صندوق ذخیره، در نظر گرفته شده است.
پول هایی که باید صرف بهداشت، آموزش، رفاه و بازسازی اقتصاد گردد، اینک به بهانه بحران اوکراین برای نظامی گری هزینه می شود.

از طرف دیگر تحریم های روسیه، نه فقط به مردم عادی این کشور (نه اولیگارشی و مسوولین)، بلکه همچنین به مردم عادی آلمان که از تورم و افزایش قیمت های کنونی هم تحت فشار هستند، آسیب بیشتری می رساند. بمب پوتین به روی اوکراین بهانه ای شد تا طرح چنین مسایلی در آلمان ممنوع شود وگرنه به "نوکر پوتین" و "خاین به وطن" بودن متهم خواهی شد.

کسانی را که این چند ساله در آلمان خواهان بهبود رابطه با روسیه بودند، امروز "ساده لوح" می نامند و حتی آن ها را در حمله به اوکراین، مقصر معرفی می کنند. افرادی هم که برای حل بحران، راه مذاکره و گفتگو را پیشنهاد می کنند، مورد خشم این و آن قرار می گیرند.
می گویند که با متجاوز نباید مذاکره کرد. بلکه می بایست روسیه را ویران کرد. این عینا کلماتی است که "فون در لاین"، رییس اتحادیه اروپا و "بربوک"، وزیر خارجه آلمان به زبان آورده اند.
بدین ترتیب حمله روسیه به اوکرایین، سیاست های داخلی آلمان را هم تغییر داد.

روسیه هم زیر این فشارها، دیر یا زود اروپا را رها کرده به سمت اتحاد با چین و احتمالا هند می رود و دیگر مجبور نخواهد بود که گاز به اروپا صادر کند.
در حالی که کارشناسان نظامی شانسی برای پیروزی نظامی اوکراین بر روسیه نمی بینند، خیلی ها اینجا برای ارسال تجهیزات مدرن به اوکرایین هورا می کشند. بدین ترتیب با ارسال اسلحه بیشتر، بجای یافتن راه حل های سیاسی، به کشته شدن انسان های بیشتر و تداوم درگیری کمک می شود.
این سیاست زیرشعار "همبستگی با اوکراین"، در واقع به دنبال سود هرچه بیشتر برای سازندگان اسلحه است.

پس از جنگ سرد، آمریکا برای تحکیم هژمونی جهانی خود، تلاش کرد تا روسیه را از اروپا بیرون کند. آن ها علنا گفتند که نباید گذاشت تا تکنولوژی اروپایی به منابع روسی دسترسی داشته باشد. چنین اتفاقی همیشه برای آن ها یک تهدید اقتصادی و ژئوپلیتیک محسوب می شد.
من آرزو می کردم که در مقابل همه آن جنگ هایی که با دروغ آغاز شد، مانند جنگ عراق، افغانستان، لیبی، سوریه و حتی در همین وسط اروپا یعنی بمباران بلگراد، مانند این جنگ اوکرایین، شاهد اعتراض و واکنش می بودیم.

هیچ جنگی روی جنگ های دیگر را نمی تواند سفید کند. پس نباید فریب کسانی را خورد که مانند بایدن در هریک از این جنگ ها به نوعی نقش داشته و حالا خود را خیرخواه ما جا می زنند.
روسیه بارها در مورد پیوستن اوکرایین به ناتو هشدار داد و خواهان توقف نزدیکی و ادغام نیروی نظامی آن درناتو شد.
اوکراین هرچند رسما به ناتو نپیوسته بود، ولی ادغام نیروهایش در این پیمان صورت می گرفت. این کشور چندین مانور نظامی مشترک با ناتو برگزار کرد و بیش از دوهزار نظامی آمریکا در آنجا بودند. روسیه مدام در این مورد اعتراض می کرد.
غرب اگر واقعا به دنبال بحران نبود، این روند را متوقف می کرد.

امروز صحبت از مردم اوکراین و یافتن راه حل هایی برای جلوگیری از قربانی شدن آن ها است.
صحبت بر سر وظایف ما برای جلوگیری از تقابل احتمالی ناتو و روسیه و فاجعه ای بزرگتر است.
اعتراف می کنم که هیچگاه به اندازه امروز از خطر بروز جنگ نمی ترسیدم.
باید بجای احساسات از عقلمان استفاده کنیم و اجازه ندهیم که از ما برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.
باید بپرسیم که این اوضاع به سود کیست و چه کسی و به چه منظوری آن را بوجود آورده و چگونه می توانیم از این وضعیت بسیار خطرناک خارج شویم"؟

ثریا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
اوکراین
نظرات بینندگان:

>>>   وضعیت اوکراین مثل افغانستان رمان تزار روسیه و انگلیس ها و افغانستان رمان اتحاد شوروی و امریکا است.
اگر مثل افغانستان دوران ظاهرشاه یک سیاست بیطرفی را اختیار کند و با یک لقمه نان بخور و نمیر خود بسازد،خوب.
در غیر آنصورت نزدیکی آن به روسیه و یا غرب،باعث ایجاد تشنج در اوکراین خواهد شد.
چنانچه ما این شرایط را در افغانستان در طی اضافه تر از چهل سال گذشته در افغانستان شاهد بودیم که با انقلاب ثور باعث لشکر کشی شوروی در افغانستان شدیم که بعداً با ورود مجاهدین به افغانستان،جنگ های داخلی شروع شد و باعث ورود طالبان و القاعده و حادثه یازدهم سپتامبر و لشکر کشی امریکا و ناتو و باعث آمدن دوباره طالبان شد.

>>>   ۳۰ سال بود ژاپن و اروپا خرج نیروهای آمریکایی را نمی دادند. الان مجبور هستند پول خرج کنند و همین طور گاز و انرژی را از آمریکا بخرند. بنابراین پیروز واقعی جنگ آمریکا بود.

>>>   در دنیا هرجا مصیبتی و خباثتی یا جنگی است از آدرس مثلث ....(امریکا_انگلیس_اسرائیل) است.

>>>   صفرمحمد مظفری
طوری گپ می‌زنند، که گویا دیگران هیچ مغزی در درون "کادو"ی شان نداشته باشند. مردکه اکنون همه می‌دانند که شما یک کارت بازی تان حمایت از اسلام سیاسی است و بنیادگرایی را شما تقویت و تغذیه می‌کنید. شما هم اکنون از آفریقا تا آسیا بنیادگرایی را به صحنه آورده اید تا اهداف شوم تان را پیاده کنید. ما اکنون خوب می‌دانیم که همه چیز از جمله حقوق بشر و دموکراسی ابزارهای است که شما در دست گرفته اید و با آن سخت فریب کارانه با ملت‌های محروم بازی می‌کنید. تالبان بسیار نبود که داعش را هم وارد این کشور فقیر کردید و می‌کنید؟

>>>   هارون ساغری
امریکا با گروه تالب صلح کرد، دست گرفته مملکته تسلیمش کد خلاص !
حالا کاکا آمریکا از کدام تروریستای دیگه گپ میزنه که هنوز کتی شان پروژه و .‌‌... حساب و کتاب داره.....😉

>>>   جنگ در اوکراین و جنگ در افغانستان هر دو یک ریشه دارند و آن هم زبان است. منتها درافغانستان قومگرایی خودش را در پوشش مذهب مخفی کرده و در اوکراین خودش را پوشش پیوستن به ناتو

>>>   اوکراینیها اگر عقل داشتند به یک کمدین رای نمیدادند

>>>   جنگ اوکراین جنگ امریکاست
جنگ فاشیزم نو نازیهاست
امریکا عامل چنین جنگ است
از برای ترور روس هاست

>>>   امریکا خاورمیانه را تخریب کرد بنام بهار عربی اروپا و سازمان ملل از امریکا نپرسید که بهار عربی تخریب و کشتار مردم و ملیونها مهاجر است و آن را دیموکراسی گفتند
در جنگ اوکراین که روسیه برای امنیت مرزهای خود از نفوذ تروریستان امریکایی از روی مجبوری وارد جنگ شده است آن را بخطر افتادن دیموکراسی در اروپا میدانند. امریکا در جنگهای خاور و میانه و افغانستان ملینها غیرنظامی را کشتار کردند رسانه های امریکا و غرب صدای شان نبرامد و دهان شان را بستند لیکن چند نفر یا بیشتر که در اوکراین کشته شدند جهان پر شده است. این یک جنگ تبلیغاتی غرب علیه شرق است که هدف سیاسی و دروغ دارد. عامل تمام جنگهای بعد از جنگ سرد در جهان امریکا میباشد و عامل اصلی جنگ در اوکراین امریکا میباشد که فاشیستها و گروه نازی آزوف را برضد روسیه تجهیز و تمویل کرده است تا روسیه را تخریب کند.

>>>   جنگ اوکراین نتیجه دخالت های آمریکا و انگلیس در امور داخلی اوکراین بود که باعث شد در سال 2014 دولت قانونی این کشور سقوط کند و دولت های دست نشانده آمریکا با کودتاهای مخملی زمامدار اوکراین شود و همین امر باعث جنگ‌داخلی و قومیتی در اوکراین شد زیرا اوکراین کشوری قومیتی هست و شرق این کشور روس تبار هستند و بشدت به روسیه گرایش دارند و دست آخر وقتی یک کمدین طنز تلویزیون بدون هیچ سواد سیاسی و درک از سیاست میشود رئیس جمهور یک کشور اوضاع اون کشور هم تبدیل به طنز تلخ میشود آیا تا بحال کسی سوال کرده چرا باید یک یهودی بشود رئیس جمهور یک‌ کشور مسیحی و این نشان از دخالت آمریکا در به قدرت رساندن این فرد دلقک شده است با توجه به اینکه ۳۸ آزمایشگاه تحقیقات بیولوژیک توسط آمریکا در اوکراین بصورت مخفیانه تاسیس و فعال شده بود و اما در مورد تحریم های روسیه توسط غرب باید توجه داشته باشید روسیه یک‌قدرت اقتصادی در جهان هست و رتبه نهم اقتصاد در دنیا را دارد و از لحاظ نفت و گاز جایگاه ویژه ای در جهان دارد و بزرگترین تولید کننده گندم و جو در دنیاست و نقش زیادی در تامین مواد غذایی در دنیا و اقتصاد دارد و تحریم روسیه باعث تورم و مشکلات اقتصادی برای خود شهروندان اروپا و امریکا خواهد شد و در آینده این جریان کاملا مشهود میشود زیرا همین الان هر گالن بنزین در آمریکا به نرخ ۵ دلار رسیده که تاثیر زیادی روی اقتصاد آمریکا خواهد گذاشت و اما کشورهای اروپایی از خودشون اختیار و استقلالی ندارند و برده آمریکا هستند ، متاسفانه باید گفت قانون جنگل بر دنیا حاکم شده است و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری و رسانه های جریان غربی همه نسبت به حق مشروع روسیه اعتراض میکنند که البته برای روسیه اهمیتی ندارد ولی جالب هست هیچ یک از این رسانه ها و سازمان های حقوق بشری هیچ اشاره ای به مردم مظلوم و بی دفاع یمن که زیر بمباران تسلیحات آمریکایی و اروپایی در حال جان دادن هستند اشاره ای هم‌نمیکند - ان شا الله خداوند عادل، خشم و غضب و عذاب الهی را بر سر آمریکا و انگلیس و متحدان و نوکرانش در عراق ، سوریه ، لیبی، یمن، افغانستان که اینهمه جنایت را مرتکب شده‌اند نازل بفرمائید - الهی آمین
چنگیز - کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است