عربستان سعودی ۸۱ مرد را در یک روز اعدام کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ کد خبر: 169901 منبع: پرینت

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که عربستان سعودی روز شنبه، ۱۲ مارچ، ۸۱ مرد را به اتهام اعمال تروریستی و سایر جرایم از جمله داشتن «باورهای انحرافی» در این کشور اعدام کرده است. این بزرگ‌ترین اعدام دستجعمی در چند دهه اخیر در عربستان خوانده شده است.
به گفته رویترز، در میان اعدام شدگان هفت شهروند یمنی و یک سوری نیز شامل‌اند.

وزارت داخله عربستان در بیانیه‌ای دلیل اعدام این افراد را قتل مردان، زنان و کودکان عنوان کرده است. افزون بر این، در بیانیه وزارت داخله این کشور تصریح شده است که جنایات مرتکب شده توسط این افراد هم‌چنین شامل بیعت با سازمان‌های تروریستی خارجی مانند داعش، القاعده و حوثی‌ها بوده است.
در بیانیه آمده است که برخی برای پیوستن به «سازمان‌های تروریستی» به مناطق درگیری سفر کرده‌اند.

با این حال وزارت داخله عربستان در مورد نحوه اجرای اعدام اشاره نکرده است.
این وزارت اما یادآوری کرده است که ۳۷ تن از اعدام شدگان شهروندان سعودی بوده که در یک مورد به اتهام تلاش برای ترور افسران امنیتی و هدف قرار دادن ایستگاه‌های پولیس و کاروان‌ها مجرم شناخته شده‌اند. گفته شده است که نیمی از اعدام شده ها افراد شیعی مذهب بوده اند.

این در حالی است که پیش از نیز عربستان سعودی اعدام دستجمعی افراد را در کارنامه خود دارد. طبق گزارش‌‎ها، این کشور در سال ۱۹۸۰ میلادی ۶۳ نفر و در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۷ نفر از جمله یک روحانی برجسته شیعه را در یک روز اعدام کرده‌ است.
گروه‌های حقوق بشر عربستان سعودی را به اجرای قوانین محدودکننده در بیان سیاسی و مذهبی متهم کرده و از آن کشور به دلیل استفاده از مجازات اعدام، از جمله برای متهمانی که در سنین خردسالی بازداشت شده‌اند، انتقاد کرده‌اند.
عربستان سعودی اما اتهامات نقض حقوق بشر را رد می‌کند و می‌گوید که طبق قوانین خود از امنیت ملی‌اش محافظت می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان سعودی
اعدام
نظرات بینندگان:

>>>   سعودی ها دروغ میگویند.

>>>   پدرخوانده‌ی تروریسم به دنبال مبارزه با تروریسم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است