چرا حقانی به قندهار رفته است؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۷    ۱۴۰۱/۱/۲ کد خبر: 169956 منبع: پرینت

سه تن از وزرای طالبان به شمول شهاب‌الدین دلاور وزیر معادن به درخواست سراج الدین حقانی از وظایف شان برکنار می شوند.
در همین راستا سراج الدین حقانی به قندهار رفته است تا با ملا هبت الله رهبر طالبان دیدار کرده و در رفع اختلافات به وجود آمده میان طالبان با وی مذاکره کند.

رهبر طالبان، ملا یعقوب مجاهد فرزند ارشد ملاعمر رهبر فقید طالبان که به سرپرستی وزارت داخله رسیده است، را نیز در جلسه حقانی با وی در قندهار احضار کرده است و وی که در هرات حضور داشت مستقیم عازم قندهار شده است.

عبدالحق‌ واثق، رییس استخبارات طالبان از جمله کسانی است که بتازگی با سراج الدین حقانی اختلاف پیدا کرده و به درخواست حقانی از سمت اش برکنار خواهد شد.


(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
حقانی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اللهم اشفل الظالمین با الظالمین

>>>   تمام رهبران ارشد درگیره جلسات مهمی هستند ، قرار است اتفاقات خوبی رخ دهد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   امین و ترکی به جان هم افتادند.

>>>   ملا یعقوب کشته میشود و حقانی ها با درخانی ها درگیر میشوند.
امسال سال نابودی طالب و طالب دوستان شیطان زی شان است.

>>>   امید است حقانی خیلا سرعقل بیایند و کاری نکنند که سبب رسوایی و انشعاب این گروپ. شود بلکه اگر واقعن مسلمان اند و تابع آوامر الهی اند با مردم افغانستان بیچاره روابط نیک و. حسنه داشته باشند و. در راه ارتقای وطن و. رفع مشکلات زیادی که در وطن است سعی وتلاش نمایند که به این خرمن مشکلات فایق آیند و. حاصل نیکه برای دنیا و اخرت خود. داشته باشند ،در آینده پشمانی سعودی برایشان نخواهد داشت .
عبدالله ریحان

>>>   ....(ط)بواسطه لاشه که ای اس ای پاکستان جلوشان انداخته به جان هم افتاده اندو لاشه ای خودی شان را با ولع فرو می دهند
وامید وارم که به همین زودیها مز محبل ونابود واز بین بروند که ملت ازاد وسر افراز م از قید ظلم جنایت وحشت وبربریت
شغالان پاکستان ازاد ورها شوند و یک نفس عمیق بکشند ....امین یا رب العالمین

>>>   نه چنین و چنان نیست . آن ها رفته اند تا با آی اس آی پاکستان در مورد کابینه فراگیر گفتگو نمایند . طالبان بدون اجازه آی اس آی قادر به تصمیم گیری نیستند .
ما چقدر ملت بدبختی هستیم . هم اکنون بیش از چهل سال است که سرنوشت مردم ما را پاکستان رقم می زند . گویا رهبر مردان افغانستان !!!!! مثل گلبدین کابل خور ، محقق ، خلیلی ، برادران مسعود و دیگر نیز نوکر دربار پاکستان بودند .
همین است که ترازیدی و نکبت همچنان در افغانستان ، روز تا روز گلیمش را هموار و هموارتر می کند .

>>>   اقای یوسفزی
من به شما احترام میگذارم بخاطر انکه شاید شما یگانه مغز متفکر و روشنگر در میان طالبان باشید.امروز خبر دردناک که نه تنها مردم افغانستان بلکه جهان را تکان داد شنیدم و دیدم . مکاتب دختران صرف تا صنف ششم باز است و بس.طالبان به دختر که مادر میشود همسر میشود خواهر است و فرزند احترامی قایل نیست بیش از این نه باید فریب این متعصبین را خورد.
اقای یوسفزی
طالب یک دنده است طالب به اساسات دین اسلام پایند نیست . طالب در قید توهمات و توحشات عنعنوی و قبیلوی غرق است. من از طالب میپرسم که بفرمایند یک ایت متبرکه در مورد وضع قیودات بی بنیاد در مورد زنان بخصوص در قسمت تحصیلات شان باشد ارایه بدارند یک ایت متبرکه در قسمت منع موسیقی برای ما بیان کنند ...
اقای یوسفزی
طالبان بر مردم افغانستان منت گذاشته اند که گویا با امدن انها امنیت در سراسر کشور تامین شده است.قبول ولی ساده ترین فرد این خطه میداند که عامل جنگ طالب بود. طالب انتحاری میکرد طالب راهگیری میکرد طالب ادم ربایی میکرد طالب نسل کشی میکرد طالب اخاذی میکرد طالب نظم جامعه را برهم زده بود و همین بی نظمی باعث ایجاد فساد گسترده در دوران حاکمیت بی کفایت ترین رهبران افغانستان یعنی کرزی و اشرف غنی و شرکای تاجیک پشتون و هزاره شان گردیده بود.از نظر جامعه شناسی هر قدر در یک محیط
بی نظمی هرج و مرج حکمفرما باشد به همان اندازه زمینه برای فساد پیشگان اداری دولت مهیا میگردد.
اقای یوسفزی امروز صحبت دلخراش خانم سرسفید ما خانم سراج را در تلویزیون طلوع بخش فرا خبر دیدم اشک در چشمان هر انسان با احساس و با درد به جز رهبران سنگ دل و متعصب طالب جاری میگردد...حتی گرداننده فراخبر گلویش را بغض گرفت و اشک ریخت. این روز را میتوان ماتم ملی نامید. این روز سیاه ترین روز در تاریخ تعلیم و تربیه افغانستان است.
اقای یوسفزی
شما از این رهبران بپرسید که چرا نسبت به تحصیل دختران کینه بدل دارند؟؟ ایا این اندیشه را رهبران واقعی شان پاکستانی ها برای شان تلقین
کرده است یا خود شان از رو ی تعصبات ملیتی مرتکب این جنایت شده اند..
به هر حال ملت افغانستان نباید بیش از این بر جامعه فریبکار جهانی
و وعده های بی بنیاد رهبران طالبان اعتماد کنند.
مردم افغانستان دوباره به مقاومت و فعالیتهای سیاسی خویش چون دوران مشروعیت نخست و دوم قرن گذشته علیه حاکمیت گروه متحجران ادامه خواهند داد. یکقرن قبل قندهار زیبا یکی از مراکز عمده جنبش های مشروطیت بود ولی امروز سرتاسر کشور با هم یکجا شده محور جنبش ازادیخواهی و برابری را علیه طالب متحجر تشکیل داده اند . قربانی ها زندانی شدن ها و جان دادن ها جز این نبرد بی امان میباشد
پیروزی و بهروزی از ان خلق است و بس.
حنظله

>>>   ....خلیل زاد حتما روزی به جان هم میافتند

>>>   پرسش در اینجاست که آیا به قندهای رفته اند و یا به اسلام آباد؟ سراج الدین که خودرا خلیفه میداند، هیچوقت به هیبت الله (اگر موجودیت فیزیکی داشته باشد) سر خم نمیکند. فعلن همه کاره سراج الدین است که در این اواخر از چهره ی مبارکش پرده برداری شده است. در یک اقلیم دو پادشاه نمیتوانند فرمانروایی کنند.

>>>   تبصرهء شما عزيزان را خواندم
اصل قضيه:
اشخاص مهم دو گروه طالب به كندهار رفتند
ظاهرأ براي بحث كار ها با هيبت الله
ولي قرار به اين بود تا رئيس آي اي آي با ايشان صحبت كند
تغيرات أينده ء وزراء ، رفع مخالفت هاي داخلي (ط ) ها
پلانهاي كاري و وظائف جديد
جنگ قريب الوقوع أيندهء جبههء مقاومت
و چند موضوع ديگر
براي اينكه مانند گذشته أمدن رئيس آي اس آي خبر ساز نشود
كندهار را انتخاب كردند و بهانه مجلس در حضور رهبر ط
ملا هبيت الله را عنوان كردند ، رهبري كه موجوديت فزيكي ندارد
هر وقت هدايتي را از قول رهبر امارت شنيديد يعني هدايت را
>>>>>> مهاجر كابلي
از آي اس آي بدانيد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است