کودک اوکراینی، مانور سیاسی بایدن
همه‌ جنگ‌سالاران، مافیای زور و زر در گذشته فرزندان ناتنی شما بودند. از سفارت شما در کابل دستور می‌گرفتند، از سی‌آی‌ای شما پول می‌گرفتند و از پنتاگون رهبری می‌شدند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۴۰۱/۱/۱۰ کد خبر: 169991 منبع: پرینت

آقای رییس‌جمهور بایدن!
از این‌که در مرز اوکراین و پولند رفته و از پناهجویان دلجویی کرده و یک‌جا با اروپا به آنان، مسکن، کار و زندگی فراهم می‌کنید خیلی عالی‌است. اما این شما هستید که می‌گویید جنگ اوکراین جنگ روسیه است. پس چرا شما این‌قدر به پیامد های جنگ توجه دارید. در حالی‌که پیامد های اصلی جنگ خود تان، بلی جنگ امریکا در افغانستان را به عهده نمی‌‌گیرید.

آیا شدت فقری که مادران، کودکان خود را در کشور من می‌فروشند، کمتر از جنگ اوکراین است؟
آیا حاکمیت تحجّر، استکبار، تحقیر، اهانت و ترورِ کرامت انسان که در افغانستان مستولی است کم‌تر از وضعیت سیاسی پولند، رومانیا و ملداویا است؟
بروید مسوولیت جنگ خود را که در ۲۰ سال بر فقیرترین کشور جهان بخاطر اهداف استراتژیک خود راه اندازی کردید، بگیرید.

برای بازماندگان جنگ اوکراین اروپا کافی است. همین حالا اتحادیه‌ی اروپا به همه‌ دولت‌های عضو خود هدایت داده تا نازدانه‌ترین پناهجویان جهان را در آغوش کشند و آنان را بدون هیچ محدودیت، خانه، پول، بیمه، کار و آسایش فراهم کنند.
شما بروید به بازماندگان طولانی‌ترین جنگ تاریخ تان در افغانستان بپردازید.
آنجا زنان، انسان شمرده نمی‌شوند.
کودکان حق آموزش ندارند.
آزادی بی‌معنا شده است.
مردم گرده های خود را برای التیام زخم‌های خونین که شما به‌جا گذاشته اید به فاسدین حکومت تحت اداره‌ شما می‌فروشند.

شما به‌جای این‌که به حمدالله محب جلال و مکان فراهم کنید، به قربانیان جنگ تان بپردازید.
آیا می‌دانید هم‌میهنان من در کمپ‌های پناهندگی همه روانی شده اند. آنان دهان خود را می‌دوزند. خودسوزی و خودکشی می‌کنند، در جنگل‌های باز با کودکان خود می‌خوابند، حتی خیمه برای سرپناه و غذا برای خوراک به مشکل نصیب شان می‌شود.
بلی، این دروغ و مبالغه نیست. آنان همه بازماندگان جنگ امریکا در افغانستان هستند.

پیلوت‌های نظامی شما از فراز کابل یک خانواده‌ فقیر را با سه کودک و دو زن، به نام داعش بمبارد و نابود کردند و سپس سخنگوی پنتاگون با خونسردی گفت این اشتباه و تخطی نبوده است و پیگرد حقوقی نمی‌طلبد. آیا این خانواده حق انسان‌بودن نداشت؟ حق زندگی نداشت؟ همه را شما از آن گرفتید. حالا شما می‌روید و کودک اوکراینی را در مرز پولند در آغوش می‌کشید. آن را بگذارید به رهبران همپیمانان اروپایی تان. میکرون، شولتس و جانسون به آنان می‌رسند و رسیده اند. شما بهتر است بروید گزارشات وضعیت فقر را در جهان مرور کنید و ببینید که چه بلایی بر سر یک ملت آورده اید.

وجدان شما کجا است؟
لیبرالیسم دموکراتیک شما که از آزادی و حقوق بشر سخن می‌گوید کجا است؟ قانون اساسی شما که از کرامت و انسانیت در جهان سخن می‌گوید کجا است، رئالیسم سیاست خارجی شما کجا تشریف دارد؟
من فکر می‌کنم که یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ اگر از یکسو کار استخبارات و تروریزم بود از سوی دیگر ناشی از سیاست‌های ناعادلانه غرب در قبال جهان فقیر و به ویژه مسلمان بود.

من واژه های این نامه را به دقت انتخاب کرده ام. شما به خوبی می‌دانید که چه می‌گویم. پس از جنگ سرد هیژمونی لیبرالیسم غربی چه به سر خاور میانه آورد؟
عراق، سوریه، لیبیا، یمن، سودان، ایران و مصر را به خاطر آورید. کفاره‌ی همه‌ی این ستم تاریخ نوین و هیژمونی آن‌را مردم فقیر من می‌کشند و می‌پردازند. شما ملت مرا نابود کردید. شما دولت مرا نابود کردید. شما انسان مرا نابود کردید. اما حالا اجساد این سه پیکر نابود شده را پیش کرگسان و لاش‌خوران رها کرده اید تا بو بگیرند و رسانه های دروغگوی شما از آن فیلم‌های مستند تهیه کنند.

شما یک ماه قبل از فرار رییس‌جمهور فریب‌کار افغانستان با او ملاقات کردید. شما غنی را مرد دانا، توانا و هدفمند خواندید. هم‌زمان نماینده‌ منفور شما به نام خلیلزاد میهن را به پسرخواندگان رونالد ریگان معامله می‌کرد.
آیا تصور می‌کنید ما همه گوسفند هستم و نمی‌دانیم چه بلایی بر سر ما آمد؟
حالا شما مسوولیت خون ۹۰ هزار فرزند جوان ما را که در ارتش، امنیت و پولیس ملی در حمایت از ارزش‌های آزادی و انسانیت، ریخته شد، نمی‌گیرید.

در کجای اخلاق سیاسی و فرهنگ مدیریتی آمده است که وزرا، رؤسا، جنرالان و وکلا حق زندگی دارند و سربازان، مامورین و بازماندگانِ فقیر نظام، جبر تحمل و انزوا را بکشند؟ شما همه دزدان آن رژیم را نجات دادید. چون هم‌دستِ پیمان‌کاران شما بودند. اما هر بلایی که بر سر مردم آمد، به بلای آقای خلیل‌زاد و یاران قطری اش سپرده شد!
بگذارید به یاد تان بیاورم که همه‌ی جنگ‌سالاران، مافیای زور و زر در بیست‌سال گذشته فرزندان ناتنی شما بودند. از سفارت شما در کابل دستور می‌گرفتند، از سی‌آی‌ای شما پول می‌گرفتند و از پنتاگون رهبری می‌شدند. همه‌ این آغازادگان در غرب و یا دولت‌های حامی غربی با آسایش زندگی می‌کنند. این تنها فقیرترین‌ها هستند که قربانی جنگ شما در افغانستان شدند.

در همین مرزی که شما کودکان و زنان اوکراینی را در آغوش گرفته اید، هزاران پناهجوی هم‌میهن من از جنگی که شما راه‌اندازی کردید، سرگردان هستند. چرا شما کودکی از آنان را در آغوش نمی‌گیرید؟ رییس‌جمهور نه، وزیر نه، جنرال نه حتی یک افسر شما و یا دولت‌های اروپایی از شرایط دشوار انسان‌های سرگردان و پناهجویان افغانستان در مرزهای پاکستان، ایران، ترکیه، بالکان و اروپا بازدید نکرده و کودکی را در آغوش نگرفته است؟ این‌را به خوبی می‌دانم که آن کودک اوکراینی در آغوش شما یک مانور سیاسی است و سه تصویر را نشان می‌دهد. نخست، شما تصوری انتقام‌جویانه به روسیه داده اید. دوم شما تصویر حمایت به ناتو داده اید و سوم شما تصویر تبعیض در رفتار تان با انسانیت به نمایش گذاشته اید.

بخواهید یا نخواهید این تبیعض، بی‌عدالتی و بی‌انصافی روزی پاسخ بدی به شما تحویل خواهد داد.
شما خود با این رویکرد ها، زمین و زمینه را برای تندروی، هراس‌افگنی و کشتار فراهم می‌سازید.
شما خود به کودکان فقیر من جنگ را معنا می‌بخشید.
شما خود جوان بی‌کار و فقیر مرا به جبهه نبرد می‌فرستید.
شما خود با تبعیض در برخورد با پناهجویان تنفر و انزوا را در میان مهاجرین، پناهجویان وخارجی‌ها به صورت آشکار در غرب دامن می‌زنید.
شما خود دامن تبعیض را در میان سیاست و سیاست‌مداران در غرب پهن می‌سازید.
شما خود احزاب ملی‌گرا و راستی را آب و خوراک می‌بخشید و شما خود نرخ جنایات توسط خارجی‌ها را در غرب گسترش می‌بخشید و بالاخره شما خود به ترویج تنفر میان خارجی و شهروند بومی در اروپا و امریکا مرز سرخ ترسیم می‌کنید.

می‌دانم شما در سن و سالی قرار دارید که شاید پیامد این بی‌عدالتی را به چشم نبیند. اما مطمئنم روزی اشک مادر من استخوان‌های شما را به درد خواهد آورد.
من این نامه را می‌نویسم تا دست اندارکاران سیاست خارجی شما آن‌را ضبط کنند.
من این نامه را می‌نویسم تا هر خواننده آن روزی به خاطر بیاورد که یک پژوهشگر از افغانستان درد عمیق مردمش را به زبان آورده بود و در برابر بی‌انصافی جامعه‌ جهانی خاموش ننشست.

دکتور ملک ستیز پژوهشگر امور بین‌الملل
متن انگلیسی این نامه به ایمیل آدرس سخنگوی کاخ سفید فرستاده شده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودک اوکراینی
بایدن افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Monib Nazari
قلم تان پر رنگ باد و زبان تان فصیح جناب دوکتور!
واقعیت ها را گفتید امید است که سخنگوی کاخ سفید جرعت خواندن اش را بکند و بر رسانه های جهان انعکاس دهد

>>>   عبدالاحمد ودودیار
همیشه به دفاع از انسانیت ایستاده اید هموطن گرامی، اما کجاست گوش شنوا؟ کجاست حق و عدالت؟ امروز جهانخواران بزور میله های تفنگ شان برای دیگران تعین تکلیف میکنند! حق کسانیکه برحق هم باشند خیلی آسان لگدمال میشود،دنیای زنده جانان امروز امریکا،کانادا،استرالیا، جاپان و اروپای غرب است و بقیه ۸۰ فیصد مردم دنیا در جمع انسان حساب نمیشوند.

>>>   Nasir Ahmad
بزرگوار معزز
آمریکا ضربه خورده است زیرا هر کس در سر زمین مان تجاوز کرد به جزای اعمال خود رسید
اما امریکا فعلا درک نمیکند اما بعد از مدتی خواهی دید که بخاک مذلت افتاده است و به چند پارچه تقسیم شده است

>>>   Fraidoun Farid
درود بر شما ستیز گرانمایه، آرزومندم این پیام عالی و انسان دوستانه شما که قسمأ بخش کوچک از جنایات بشری آمریکا را در سرزمین دردمند مان افغانستان عزیز انعکاس میدهد، ضمیر و وجدان مریض این هیولای جنگی را بیدار بسازد.

>>>   Ghulam Haidar Rezayee
درود بر شما آقای ستیز.
شما با شریک ساختن جنایات غرب در کشور های اسلامی و خصوصا افغانستان در طول چند سال گذشته از طریق فضای مجازی مسولیت ایمانی و وجدانی تان را در قبال وطن و مردم ادا کردید. درد و بلای تان به سر وطن فروشان و معامله گران و فریب خوردگان بخورد.

>>>   Mohammad Nawin
در امان الله باشید آقای ستیز ، افتخار بر آن قلم صادق و آن مغذ روشن ات . دیری بود چنین حرف های حقیقت در باره جهان اول و خصوصا شیطان بزرگ (آمریکا ) از کسی نخوانده بودم .

>>>   Abdul Qadeer Ahmadi
در لحظه‌ای که این متن را خواندم احساس کردم که یتیم ویسیر نیستیم.

>>>   رهمنددوکتور عزیزاحمد
جناب محترم وعالیقدر ملک ستیز! تحلیل نهایت‌ علمی، منطقی و اکادمیک میباشد.موفقیت همیشه نصیب تان باد.

>>>   Ahw Wahab
غرب ثابت ساخت که ناقص حقوق بشر داشتن تبیض وتعصب بوده وخاصیت فاشیستی خودرا به اثبات رسانید ببینید یکماه جنگ دراوکراین رخ داده ملیونها اوکراینی مهاجر شده درمقابل شان چه رویه میشود افغانستان چهل سال درین جنگ باابرقدرت متجاوز شرق وغرب باملیونها کشته ومهاجر چه زجرها که نه کشیدند مهاجرشدند هستند کسانی که ده تا سیزده سال میشود دراروپا رفته زیر سن بوده اند بزگ شدند اماتاحال بدون سرنوشت و قبول نشده اند این خودوگانگی وتبیض ونقض حقوق بشراست. دراینجا ملیونها انسان درحالت گرسنگی زندگی میکند غرب سرمایه
این مردم رامنجمد میکند درایینجا امارات را تحریم کرده یامردم افغانستان را مردم نمیتوانند پول خودراازبانکها بگیرند این ظلم ونقض حقوق مردم نیست دموکراسی را شرماندید

>>>   Shafiqarif
انسان های هوشمند وباخرد مسلمان هیچ وقت فریب امر یکار ومتحدینش را نخورده وامر یکا هیچ وقت دوست مسلمان شده نمی شود اما افسوس بر ما مسلمان های نا مسلمان که بخاطر حفظ قدرت ومنافعمان کفار را دوست خود قرار داده وبر شان کار میکنیم ودر نتیجه رها وسوای عالم واز خدا میشویم صحبت ناجنس اگر جان بخشدت الفت میگیر آب را دیدی که ماهی را در دام افگند رفت امر یکا خودش یک ترروریست دهشت افگن است که در هر مکانیکه پای کثیفش رسیده آن جار ا بخاک خون تبدیل نموده قران می فرماید که واذا قیل لهم لا تفسدو ا فی الارض قالو ا انما نحن مصلحون وقیکه بر ایشان گفته شود فساد نکید در روی زمین در جواب میگن که ما بخا طر اصلاح وصلح آمدیم ما مردمهای مصلحین استم اگاه باشید که خودشان فسادکار اند اما شعور ندارند که بفهمند

>>>   M.A. Alamdar
درود بی پایان نثار تان جناب پروفیسور
واقعا از دل ما ملت حرف زدید و درد ما را بیان کردید.
قلم تان رسا باد محترم.
>>>   چهل سال پیش خمینی گفته بود آمریکا شیطان بزرگ است

>>>   امروز غرب در حال برپایی بزرگ ترین عشرکده‌ی تاریخ از زنان و کودکان اوکراینی است همان کاری که با نوامیس پناهندگان لهستانی در جنگ جهانی دوم کردند. بدون شک یک روز مردم اوکراین آگاه خواهند شد چه کسی کشورشان را خراب کرده و نگذاشته روی آرامش ببیند.

>>>   گنه کرد در بخ آهنگری --- به شوشتر زدند گردن مسگری.
اینکه آمریکا در گذشته اشتباهات زیادی کرده است در آن شکی نیست ولی آمریکا ستیزی طرفندی و بهانهً ایی برای سرپوش گذاشتن و دور زدن ضعف و جنایتها و خیانتهای حاکمان داخل است و عاقبت آن نیز برگشت طالبان شده است. اینگونه برخورد و حرکتها به غیر از ضرر و تشدید فقر و فلاکت مردم افغانستان محصول و نتیجهً دیگری نداشته و نخواهد داشت. با و جود طالبان و متحدان ضد آمریکایی آن مردم افغانستان دیگر نیازی به دشمن خارجی نداشته و ندارد. خدا نگهدار.
داوود از آلمان

>>>   ای برادر اگر پیش روی ما نمیگویند که شما سفید پوست نیستید دلیل این نیست که به ان اعتقاد ندارند
امیر از جرمنی

>>>   افکار بیشتر در مورد رژیم زلنسکی:
بی شک این یک جنگ شناختی است
1. مردم اطراف زلنسکی هر روز بیشتر و بیشتر افراط گرا می شوند، زیرا با شکست ناتو در پیوستن به این جنگ و همچنین اتفاقی که در ماریوپل رخ داده این افراط گرایان می دانند که هیچ حامی را ندارند که برای نجات آنها بیاید و هیچ راهی برای نجات آنها وجود ندارد.تنها را «مرگ یا اسیر شدن توسط روس ها»
2. بنابراین، افراط گرایان اطراف زلنسکی در نهایت خودکشی می کنند - بنابراین آنها حاضرند به همان اندازه که برای زنده ماندن به مدتی طولانی تری نیاز دارند، جان بی گناه اوکراینی را قربانی افکار رادیکال خود کنند.
3. هر ژنرالی که با تلفات بی مورد مخالفت کند (اگر خوش شانس باشد) اخراج و رانده می شود. اگر او خوش شانس نباشد، در محل مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و جان خودش را ازدست می دهد و سپس اعلام می شود در جبهه جنگ بدست روس ها کشته شده است.
4. به همین دلیل است که جهان در شرف نابودی کامل کل نیروهای مسلح اوکراین هست؛ حداقل 50000 مرد و احتمالاً 75000 مرد بدون هیچ دلیلی در شرف مرگ هستند که شیوه از بین رفتن آنها بایستی شبیه به صحنه یک جنگ خشونت بار باشد.
5. اگر زلنسکی سعی کند جلوی این کشتار بی‌معنا را بگیرد - با تسلیم شدن، که تنها راه نجات در این مرحله است - او علنا مرده است. وی گروگان تندروهای اطرافش است و آنها فقط او را در اطراف خود نگه داشته اند و او را زنده نگه می خواهند؛ زیرا نقش چنین شخصی در بازی روابط عمومی با غرب به قدری خوب بوده است که آنها به او مانند وینستون چرچیل روزهای آخر نگاه می کنند.
حال اگر او ناگهان ناپدید می شد یا به طور کامل کشته می شد، کل رژیم اوکراین سقوط می کرد و این به معنای از بین رفتن سیاست های افراطی غربی هاست.
6. روس ها زلنسکی را زنده می خواهند زیرا پس از جنگ به او نیاز دارند تا به تجزیه اوکراین مشروعیت ببخشد و دیگر مناطق نیز به یک خود مختاری قطعی برسند.
7. هر چه جنگ بیشتر ادامه یابد، روس ها سرزمین هایی را که مجبور به جنگیدن بودند، جذب خود کرده و این یک واقعیت بزرگ اجتماعی است.کل ساحل دریای سیاه در شرق کریمه بخشی از روسیه خواهد شد و این مسئله اجتناب ناپذیر است و اگر مقاومت در خارکف، دنپروپتروفسک و کیف ادامه یابد، آن‌گاه آن شهرها نیز بخشی از فدراسیون روسیه خواهند شد.
8. بنابراین هر چه زودتر آنها تسلیم شوند، اوکراین سرزمین بیشتری را در اختیار خواهد داشت. اما از آنجایی که افراط‌گرایان می‌دانند که نمی‌توانند تسلیم شوند، اوکراینی که در پایان این جنگ باق ‌والای می‌ماند، یک کشور کوچک خواهد بود که پایتخت آن لویو است.
و این همان چیزی است که در این زمان قابل تصور هست ! حال شما چه فکر می کنید.

>>>   این هموطن و نظر دهندهً آخری از ترس تجاوزات پوتین فاشیست به خرگوش دایی خرس می گوید. همه مثل جنابعالی نیستند که کشور و آزادی خود را تسلیم طالبان کنند، بالاخره یا ترس و تسلیم ننگین و یا مقاومت و مبارزه شرافتمندانه در مقابل تجاوزات دیکتاتور پوتین. حالا شما ترس و تسلیم را بجای مردم مقاوم و مبارز اکرائن و رئیس جمهورش انتخاب کرده اید؟ نوش جنانتان ولی بجای مردم و رئیس جمهور اکرائن تصمیم گیری نکنید،دست آوردهای صلح و آرامش جهان فعلی محصول و نتیجهً آدمهای ترسو و بزدل نیست ، برعکس صلح و آرامش و امنیت جهان امروز مدیون انسانهای شجاع و مبارز و صلح و ترقی خواه بوده و می باشد و لذا صلح و آزادی واقعی از جنگ آزادیبخش می گذرد و نه از ترس و تسلیم و بزدلی و وارفتگی. مبارزه و مرگ قهرمانانه در دفاع از آزادی و حیثیت و حاکمیت ملی بهتر از زندگی ننگین با ترس و نگرانی و تسلیم است.
داوود آلمان

>>>   محمد صادق امینیان از وین اتریش
بنده خدنگ وار به فرمان حاجی محمد حسین کمک هایی به یکی از دوستانی که از اوکراین به سمت وین آمده بود کردم. یک سیم کارت ثبت شده خدمتشون دادم.

>>>   باسلام. بنده محمدصادق امینیان واقعی هستم. اینها دشمنان من هستند که برای تخریب وجهه متین من کامنت گذاری میکنند. بنده اعلام وفاداری خود را به ولایت اعلام میدارم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است