در پاکستان منافع ملی سیستم تعریف شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۴۰۱/۱/۱۵ کد خبر: 170023 منبع: پرینت

در پاکستان موضوع قدرت، قصه حضور فرد در چوکی صدارت نیست، بلکه منافع ملی یک سیستم تعریف شده ای است که افراد می آیند و در همان زنجیره قدرت نقش آفرینی می کنند و زمانیکه رفتار حکومت بر منفعت ملی شان استوار نبود، شمشیر تیز فوج (ارتش) بر گلوی شان گذاشته می شود و مدتی وضعیت حالت فوق العاده را به خود می گیرد و دوباره همه چیز به جای اصلیش برگشتانده می شود!

خوب است برای رفتن و یا ماندن عمران بخاطر سیاست های مداخله گرایانه پاکستان در قبال افغانستان، جو گیر نباشیم!

همه ی دنیا تعریف و باز تعریفی از منافع ملی خود دارند و به دنبال نقش آفرینی خود در بستر سیاست های منطقه ای و جهانی هستند، چنانچه دیدید، همینکه معادله جنگ در اوکراین به نفع دنیای غرب تغییر کرد، مساله تیرگی روابط بین پاکستان و امریکا، با خلع قدرت عمران خان، منجر به ایجاد نزدیکی مجدد پاکستان و غرب و فاصله گرفتن دوباره این کشور از روسیه خواهد شد تا پاکستان همچنان کمک های بیشتر جهانی را به عنوان شریک استراتژیک دنیای غرب در منطقه، تصاحب کند.

این سیاست مداران و دولت مردان ما بودند که از تحولات منطقه یی و جهانی نیاموختند و همیشه ملت ماندیم که دست ما در زیر سنگ دیگران باشد.

سید اشرف سادات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
منافع ملی
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما منافع ملی کشور را فدای ایدئولوژی ارتجاعی واحمقانه جمعی افراطی نکرده است.
دنیا با سرعت نور به سمت پیشرفت در دانش وفرهنگ و ما تکبیرگویان به دنبال مشتی متوهم وشبه دیوانه روان استیم. دنیا به پیش و ما عقبگرد به سالها و قرنهای پیش از پارینه سنگی!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است