عملیات وسیع پلیس آلمان علیه راست‌گرایان افراطی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۴۰۱/۱/۱۸ کد خبر: 170042 منبع: پرینت

پلیس آلمان عملیات گسترده‌ای در ۱۱ ایالت این کشور علیه راست‌گرایان افراطی آغاز کرده است. اعضای یک گروه ورزشی رزمی از آیزناخ از مظنونین این عملیات هستند.
به گزارش خبرگزاری آلمان، بازرسان پلیس آلمان صبح روز چهارشنبه ۶ آوریل (۱۷ فروردین) عملیات گسترده‌ای را علیه راست‌گرایان افراطی در ۱۱ ایالت این کشور آغاز کردند. سخنگوی دفتر دادستانی فدرال در کارلسروهه آلمان صبح چهارشنبه از دستگیری ۴ مظنون که همه از اعضای یک گروه ورزش رزمی در شهر آیزناخ هستند خبر داد.

بررسی‌های پولیس این ظن را ایجاد کرده که عضویت در این گروه در واقع عضویت در یک همبستگی برای ارتکاب جنایت است. در این چارچوب در مجموع ۵۰ مظنون تحت تعقیب قرار دارند. اشپیگل و دیگر رسانه‌‌های آلمان پیش‌تر در این باره گزارش‌هایی را منتشر کرده بودند.
به گزارش دادستانی فدرال آلمان، پیش‌زمینه اولیه این عملیات تحقیقاتی است که در سال ۲۰۱۹ به‌ویژه درباره گروهی به نام "بخش سلاح‌های اتمی" (Atomwaffen Division) که شاخه آلمان یک گروه راست‌ افراطی در ایالات متحده آمریکا است، انجام شد.

گروه رزمی که در مرکز تحقیقات اخیر قرار دارد، "ناک‌اوت ۵۱" (Knockout 51) نام دارد و در شهر آیزناخ تورینگن فعالیت می‌کند. اتهامات طرح‌شده علیه اعضای این گروه بیشتر مربوط به صدمات بدنی به چپ‌ها است.
افراد این گروه از قرار در بخش‌های مختلف محله‌‌های شهر به شکل سرخود قصد "برقراری نظم" داشته‌اند. این افراد همچنین متهم به شرکت در اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی به منظور تحریک به خشونت هستند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، در جریان عملیات امروز ۶ آوریل، پلیس همچنین ساختمان "خانه مردمی یاس بنفش" (Flieder Volkshaus) در آیزناخ، مرکز ایالتی حزب راست‌گرای افراطی "ان‌پ‌د" (NPD) را نیز تفتیش کرده است. این ساختمان از قرار محل برگزاری جلسات تمرین گروه رزمی آیزناخ نیز بوده است.
در این عملیات، پولیس آلمان به سراغ گروه راست‌گرای افراطی "Combat 18" که فعالیت آن در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی ممنوع شده بود نیز رفته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راستگرایان افراطی
آلمان دستگیری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است