مارشال دوستم در استخدام انگلیسی ها
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۴۰۱/۱/۲۴ کد خبر: 170085 منبع: پرینت

سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (MI۶) با همکاری مارشال دوستم برای ناامن سازی شمال افغانستان تلاش می‌کند.
«آنتونی کردزمن» تحلیلگر ارشد آمریکایی به «ایندیپندنت» گفت که سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (MI6) حدود 250 میلیون دلار کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار مارشال «عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان قرار داده است.

کردزمن افزود که با توجه به نفوذ مارشال دوستم در مناطق شمالی افغانستان، قرار است تا از این طریق ناامنی‌ها در این کشور کلید زده شود.
به گفته این کارشناس آمریکایی، سازمان اطلاعات مخفی انگلیس و دوستم طی 6 ماه گذشته دیدارهایی با هم داشته‌اند تا هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.
وی افزود که با این حال بعید به نظر می‌رسد که دولت طالبان از این طریق سقوط کند اما در ناکارآمدی این دولت و یا تغییر الگوی دلخواه، اجرای چنین طرحی از سوی انگلیس تاثیرگذار است.
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مارشال دوستم
انگلیسی ها
نظرات بینندگان:

>>>   قبل ازین که پوتین بالای اوکراین حمله کند،عمران خان رییس جمهور پاکستان را به ماسکو دعوت کرد تا از سرحدات آسیای میانه در امان باشد.
امریکا زلمی خلیل راد را به پاکستان فرستاد تا با قمر باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان ملاقات کند ،تا زمینه برطرف ساختن عمران خان را فراهم کند.
عمران خان برطرف شد، اما صدر اعظم جدید پاکستان شهباز شریف که برادر نواز شریف است، در سیاست خارجی خود خواهان توازن میان شرق و غرب،یعنی میان چین و روسیه از یکطرف و امریکا از طرف دیگر است.
امریکا در قرن بیستم از روی مجبوریت، یگان کشور بیطرف مورد قبول اش بود،چنانچه بلوک کشور های عدم انسلاک موجود بود و آنها نه به بلوک شرق شوروی ارتباط داشتند و نه هم به بلوک غرب امریکا.
اما حالا امریکا که در قرن بیست و یکم خود را یکه تاز میدان میبیند،بیطرف را منحیث بی شرف میداند و میگوید که یا با ما باشید و یا با دشمن ما.
یک والی خلقی در هرات نیز چنین بود. او در جلسه یی در تالار ولایت به مردم گفت که بی طرف بی شرف است.یا حزبی باشید و یا اشرار.
بنأ انگلستان که خودش یک وقت سردمدار جهان بود و امریکا منحیث مستعمره اش بود، حالا خودش مستعمره امریکا شده است و بخاطر خوش خدمتی به امریکا، کوشش دارد که اگر امکانات اش باشد،از طرف شمال در مقابل طالبان رخنه کند ، از یکطرف نا امنی را در آسیای میانه بیندازد و از طرف دیگر ،کشت مواد مخدره را که طالبان منع کرده است،دوباره در شمال افغانستان رونق بدهد تا تجارت صد ها ملیارد دلاری باند های قاچاق مواد مخدره جهانی که انگلیس نیز جزو آنها است،چنانچه جنگ تریاک اش در مقابل چین و رونق کشت کوکنار اش در هنگام موجودیت قوای انگلیس در هلمند ،نشاندهنده دست داشتن انگلستان در قاچاق مواد مخدره جهانی است.

>>>   برای دوستم گلیم جم دالر به است . او وجدان ندارد . هرکه دالر ، پوند و یورو بدهد نوکرش می شود . خاصیت جنایتکار همین است . مردم شریف ازبیک باید متوجه باشند . این انسان نامرد و واقعن جنایتکار به هیچ کس وفادار نمی شود .

>>>   قطعا و یقینا که دروغ است؛
اینقدر که طالبان به انگلیس نزدیک است، مارشال دوستم نیست، بخصوص این که مارشال دوستم سر دوستی با نظام ازبکستان در حوزۀ نفوذ روسیه دارد، هیچگاه انگلیس این پول را در اختیار دوستم قرار نمی دهد
این پول خیلی رقم بالا است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است