غمنامه ما
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۴۰۱/۱/۲۷ کد خبر: 170100 منبع: پرینت

خواهر در آسترالیا، برادر در آلبانیا، پدر و مادر در سایبریا، فرزندان در اسپانیا... و باقی فامیل و اقارب در افغانستان شده رها، این قیامت نیست پس چیست؟
برادر از برادر و دختر از مادر گریزان، پدران در سوزِ جدایی اقارب و دوستان، بیاد وطن همیشه گریان و از آمدن بخارج پشیمان، مادران در غمِ یک لقمه نان و در انتظار فرزندان، این قیامت نیست پس چیست؟
هزاران در قطر در تبعیدگاه، هزاران بی سرنوشت در ایران و ترکیه و در سرحد رومانیا، هزاران دیگر زیر مشت و لگدِ پنجابی ها، میلیونهای دیگر بیکار و مایوس در وطن فقط به امید خدا، این قیامت نیست پس چیست؟
یکی فریاد میزند از کالیفرنیا ، دیگری از نیویارک و ورجینیا، چندتای دیگر از تورنتو و آلبرتای کانادا، چندی دیگر از لندن و برلین و بلجیم و سلواکیا، چند پیر و زهیر به امید دیدارِ کابل و کابلی ها، این قیامت نیست پس چیست؟
یکی علت این شرایط را دشمنی بایدن و پوتین میداند، چندتای دیگر علت را ظهورِ چین میداند، چند تا دیگر علت را مداخلۀ جانسون لعین میداند، هزاران دیگر علت را در جهان نبودِ عدالت و آیین میداند، این قیامت نیست پس چیست؟
خدایا!
سی و پنج میلیون افغان در دنیا مسافر و سرگردان شد، کسی در راهِ آزادی قربان و کسی بنام کافر زنده به گورستان شد، چندی بنام تخلف از دین راهی زندان شد، چند بیچاره از بالِ طیاره اویزان شد، تعداد زیادی بنام قوم تیرباران شد، آخر چرا کُشتن اینقدر آسان شد؟ این قیامت نیست پس چیست؟
خدایا!
این ملت را دیگر نجات دِه، مژدۀ بیداری از خواب دِه، گناه ما ببخش و ثواب دِه، به قلبهای مان گرمی آفتاب دِه، بجای تفنگ بدست مان کتاب دِه، زندگی را دوباره رونق و تاب دِه، برای ما دوباره یک کشور آرام، زیبا و شاداب دِه، از دربارت چه کم میشود برای هر افغان چاشت پلو و شب کباب دِه و برای هاشمی هم یک پیک شراب دِه.

هاشمی
15 اپریل 2022 تورنتو - کانادا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غمنامه
مهاجرت
نظرات بینندگان:

>>>   همه اینها از خود ماست که متحد نمی شویم کشورهای دنیا وضعیت اقتصادی خوبی ندارند بل باید به مردم خود فکر کنند

>>>   ۳۵ ملیون بی عقل در یک ویرانه یی به نام اوغانستان جمع شده اند و ادعا دارند که از همه مردم دنیا بهتر اند و حال برای یک لقمه نان به هر دری دست گدایی دراز میکنند ، پس چه بهتر که همه شان در دنیا پراگنده شوند و به ازدحام بی عقل ها در یک نقطه پایان دهند شاید مردم با عقلی بیایند و از این جغرافیا کشوری آبرو مند با مردم خوشبخت بسازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است