افزایش شمار جمعیت با پیشینه مهاجرت در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۴    ۱۴۰۱/۱/۲۷ کد خبر: 170105 منبع: پرینت

شمار جمعیت با پیشینه مهاجرت در آلمان افزایش یافته است.
چنانچه اداره احصاییه آلمان فدرال در شهر ویسبادن به روز سه شنبه گزارش داده است، در سال ۲۰۲۱ در آلمان، ۲۲،۳ میلیون نفر که ۲۷،۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، پیشینه مهاجرت داشته اند.

این گروه جمعیت آلمان، شامل آنانی می‌شود که با تابعیت آلمان به‌ دنیا نیامده‌اند و یا دست کم یک بخش والدین آن‌ها خارجی بوده‌اند و بعد شهروندی آلمان را به دست آورده اند. مثلاً ازطریق فرزند خواندگی، یا آلمانی تبارانی که اخیراً از کشور های بلوک شرقی به آلمان فدرال آمده اند.

براساس داده‌های اداره احصاییه آلمان فدرال، در سال گذشته بیش از نیمی از جمعیت با پیشینه مهاجرت، تابعیت آلمانی داشته اند. حدود ۴۷ درصد آن‌ها یک پاسپورت خارجی داشته اند. شمار آلمانی های با پیشینه مهاجرت، یعنی آن‌هایی که پاسپورت آلمانی دارند، فقط ۴۳ درصد بوده است.
حدود یک سوم همه مردم با پیشینه مهاجرت در آلمان، از کشور های اروپایی اند. براساس این آمار، آسیا دومین منطقه مهم مبدا مهاجران در این کشور اند. حدود ۱،۱ میلیون جمعیت آلمان، ریشه افریقایی دارند.

عمده ترین کشور های زادگاه مهاجران درآلمان، ترکیه، پولند، فدراسیون روسیه، قزاقستان و سوریه اند. براساس گزارش اداره احصاییه آلمان فدرال، به دلیل موج مهاجرت ازاوکراین، ممکن است شمار افراد با پیش‌زمینه مهاجرت ازاین کشو، در آینده «آشکارا» افزایش یابد. از میان ۴۹ درصد جمعیت آلمان که پیشینه مهاجرت دارند، تقریباً نیمی از آن‌ها با چند زبان بزرگ می‌شوند و درخانه هم به آلمانی و هم دست کم به یک زبان دیگر حرف می زنند دویچه وله: آیا میدانید غیر از المان کدام کشور بزرگترین شمار خارجی ها را دارد؟

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت آلمان
تابعیت آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است