شباهت برخورد آمریکا با زلنسکی و کرزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۴۰۱/۲/۳ کد خبر: 170157 منبع: پرینت

در سال ۲۰۰۱ که امریکا به افغانستان حمله کرد و بعد حکومت موقت بریاست حامد کرزی ساخته شد و قوای ناتو آمد، غربی ها حتی برای لباس کرزی سرود خوانی کردند و او را مرد شیک پوش گفتند.
در حالی که آن چپن و کلاه قره قلی کرزی با پیراهن تنبانش با معیار های خودشان شیک پوشی نبود. و حتی کلاه قره قلی نمادی از بی رحمی و حیوان آزاری است که بره های گوسفند قره قلی را هنگام تولد از مادرش می گیرند و بلافاصله می کشند تا پوستش را کلاه قره قل و یا چیز دیگری بسازند.

کرزی با چپن و کلاه قره قلی برای غربی ها شیک پوش بود نه با خاطر چپن و کلاهش، بلکه به خاطر نزدیکی، انقیاد و وابستگی اش به امریکا و غرب که در راس حکومت مورد حمایت شان قرار داده شد تا مجری برنامه ها و اهداف آنها باشد.
اما در سال های بعد که رابطه ی حامد کرزی با امریکا خراب شد و کرزی موضع انتقاد و اعتراض در برابر امریکا گرفت، امریکایی ها برادر و خانواده ی این مرد شیک پوش و محبوب خود را متهم به فساد، زورگویی، کشتار و تجارت مواد مخدر کردند و آهسته آهسته در مطبوعات خود او را آدم بد و فاسد خواندند.

حالا نیز این غربی ها برای زلنسکی کف می زنند، برایش مدال شجاعت می دهند اما وقتی جنگ اوکراین تمام شود و آنها باید ماهانه برای اوکراین هفت ملیارد دالر و بیشتر از آن بپردازند، آیا بازهم زلنسکی مرد محبوب و نازدانه ی آنها خواهد بود؟

محمداکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلنسکی
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   تا تاریخ نهم می یعنی روز پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم، مناطق شرقی و جنوبی اوکراین تحت تصرف روسیه در می آید.
اوکراین درخواستی عضویت برای اتحادیه اروپا را داده است.
طور نورمال شرایط برای عضویت در اتحادیه اروپا خیلی مشکل است،چه حاصل که یک کشور در حالت جنگ باشد و تمام زبر ساخت های اقتصادی آن از بین رفته باشد.
ترکیه از پنجاه سال بدینسو خواهان عضویت در اتحادیه اروپا است، اما اتحادیه اروپا هر چند سال بعد شرایط جدید را برای عضویت او در اتحادیه اروپا با پاراگراف های دور و دراز درنظر میگرفت و ترکیه کوشش میکرد این شرایط را آماده کند.باز شرایط جدید در نظر گرفته میشد.
با وجودی که ترکیه از شصت سال بدینسو عضو ناتو است، اما نتوانست عضو اتحادیه اروپا شود و بالاخره از عضویت در اتحادیه اروپا منصرف شد.
حالا اوکراین که در حالت جنگ قرار دارد و تمام زیر ساخت های اقتصادی اًن تحریب شده است،قانوناً عضویت آن در اتحادیه اروپا،خلاف نورم های عضویت اتحادیه اروپا است.
بهرصورت اتحادیه اروپا نمیتواند مسؤلیت تمام بازسازی اوکراین را بدوش بگیرد.
همانطوری که برای بازسازی افغانستان کمک های جهانی در نظر گرفته شده بود و هر چهارسال بعد تمیدید میشد.برای اوکراین نیز باید چنین صندوق کمک جهانی در نظر گرفته شود.
همچنان یک تضمین جهانی نیز در مورد عدم عضویت اوکراین در پیمان ناتو و عدم حمله دوباره روسیه به اوکراین نیز باید در نظر گرفته شود و جنگ ختم شود و در اوکراین انتخابات شود و دولت جدید و بیطرف روی کار بیاید.

>>>   اندیشمند صاحب !
در جهان غرب و سفید ها رواج است که هر سال از میان رهبران یک نفر را به نام مرد شیک پوش و یا عنوان دگر نام میبرند. Tom Ford طراح مشهور و مسوول بخش طرح و دیزاین کمپنی مشهور مود و فیشن ((Gucci)) در شهر میلان ایتالیا حامد کرزی را مرد شیک اعلام کردند، در این تصمیم گیری از کلاه قره قلی تا چپن ، پیراهن و تنبان ، نحوه دوخت و سایر جزییات لباس را در نظر میگیرند. در این بخش سیاست و یا توصیه قصر سفید نقشی ندارد. کمپنی Gucci تجارت می‌کند .
اما معیار های دگری وجود داشت که امریکا کرزی را انتخاب کرد همه انرا میدانند ، فامیل کرزی در حیف و میل دارایی های عامه بدون شک نقش داشتند ورنه داشتن باغ وحش در قندهار به سادگی ممکن نبود. آقای کرزی مرد قاطع ، تصمیم گیر و استیراتیژیست نبود. البته با داشتن اطرافیان مفسد پشتون و تاجیک و هزاره مشکل است که رهبر قاطع باشد.امریکا مهره های قاطع و بران خود را در طول تاریخ تا جاییکه امکان حفظ آنها وجود داشته از آنها حمایت کرده اند، مثلا :شاه ایران، آگوست پنوچت ، سوهارتو رهبر سابق اندونیزیا ، ضیاالحق ، امریکا زمانی احساس کند که شخص مورد حمایت وی منافع انکشور را در خطر میاندازد ، شخص بلا درنگ از صحنه خارج ساخته می‌شود ، واقعه تازه اخیر تعویض قدرت در پاکستان.
زیلینسکی فعلا تخته خیز برای پلانهای بعدی امریکا در اوکراین است، این شخص یا در جریان جنگ و یا بعد از ختم جنگ با ترتیب دوسیه ای و با نصب چند مدال روی سینه اش از قدرت برکنار خواهد شد. امریکا به اشخاصی زرنگ ، واقعا ستراتیژیست و مکار ضرورت دارد تا بتواند تحت پوشش وی به تحقق اهداف پنهانی و تخریبکارانه خود بپردازد.زلنسکی کاندیدای خوبی برای امریکا نیست.
امریکا به کمک غرب اوکراین را آباد می‌کند حتی زیباتر از آنچه بود ،اینها از تجارب در جنگ جهانی اول و دوم برخوردار اند، اما اوکراین نه مالک آب نه مالک خاک و نه مالک هوای خود خواهد بود....هر مرمی ایکه سرباز اوکراینی فیر می‌کند حساب می‌شود و پول آن با فیصدی سود باید توسط اوکراین پرداخته شود. ثقلت این همه بارهای سنگین بر دوش توده ها ی اوکراین و باقی کشور های امپریالیست خواهد بود. هم اکنون مردم عام در سراسر جهان با تورم و بلند رفتن سرسام آور مواد استهلاکی و خوراکی مواجه اند ، در این میان طبق معمول امیر امیر تر می‌شود و فقر در بین مردم عام عمیق تر می‌شود این است فورمول ساده امپریالیزم .
حنظله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است