افغانستان برای اولین بار با عربستان همراه نشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۴۰۱/۲/۱۱ کد خبر: 170207 منبع: پرینت

افغانستان برای اولین بار در اعلام عید سعید فطر با عربستان همراه نشد.
دادگاه عالی طالبان یکشنبه را اول عید اعلام کردند، درحالیکه عربستان سعودی یکشنبه را آخرین روز ماه مبارک رمضان و دوشنبه را اول ماه شوال و عید اعلام کرده است.

این نخستین بار است که بر خلاف گذشته، افغانستان همزمان با عربستان سعودی عید را تجلیل نمی‌کند.
سعودی و بسیاری از کشور‌های اسلامی، فردا (۱۲ ثور) را روز اول عید فطر اعلام کرده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عید
عربستان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   سؤ تفاهم صورت گرفته است.
مهتاب که کارمند وزارت امور زنان بود، حالا وزارت زنان از بین رفته است و مشغول کار های خانه است.
او در همسایه گی یک ملا زندگی میکند که دولت طالبان او را مسؤل دیدن جلال مهتاب برای اعلان اول ماه شوال یعنی روز عید ،مقرر کرده است.
زمانی که این ملا بر سر بام بالا میشود تا ماه نو را ببیند، چشمش به مهتاب، کارمند سابق وزارت امور زنان میخورد که در روی بام خانه شان،کالا هموار میکند تا خشک شود.
وقتی که ملا از بام پایین میشود،به مسؤلین دولت طالبان میگوید که من مهتاب را دیدم.امروز عید است.

>>>   بخاطریکه اسلام بودن اینها از دیگران فرق دارد خدای اینها پاکستان و پیغمبر اینها ملای های پاکستان است و خود شان هم پدر و مادر خود را نمی شناسند

>>>   بلی هم وطن شیطان وها بی با نوکری خود
طالبان شیاطین همرا شد میرود جهنم انشا الله

>>>   اگر طالبان ماه را دیده اند فلم و تصویر آن کجاست؟؟؟؟؟?

>>>   مهتاب و قبله نیز چون سیاست مقطعی شده است!
حالا که مهتاب طالبان از مسیر ریاض به مسیر اسلام آباد انتقال یافته٬ نمازگزاردن طلبای کرام نیز از قبله کعبه باید به قبله اسلام آباد دور بخورد.

>>>   کشورها با همدیگر اختلاف افق دارند و دلیلی ندارد لزوما اول شوال در یک روز اتفاق بیفتد. هلال اول ماه در هر گوشه از زمین در یک زمان رویت میشود.

>>>   سعودی ها امسال علیه طالبان یک جنگ رسانه ای به راه انداختند که نتیجه‌ی سیاست های اطلاح طلبانه‌ی محمد‌ بن سلمان است. سعودی در حال تغییر از وهابیت به سمت صهیونیسم است و به دوستان سابقش پشت کرده. یکی از مهم ترین وجه افتراق سعودی و طالبان مسئله‌ی زنان است. طالبان از خانه‌دار شدن و پوشش زنان حمایت می کند و سعودی از برهنگی زنان و حضور نیروی کار زن در جامعه. در حال حاضر هم سعودی و هم طالبان یک حکومت مطلقه هستند در حالی که سعودی پادشاهی و طالبان غیر پادشاهی است.

>>>   فقه اسلامی در آسیای میانه و جزیره‌العرب با هم متفاوت هست در حالی که فقه هر دو با آفریقا هم متفاوت است. آسیای میانه از فقه حنفی و جزیره العرب از فقه حنبلی تبعیت می کند. هر کدام از این ها مربوط به یک دوره‌ی تاریخی هستند. خلافت بنی عباس در یک دوره‌ی تاریخی از فقه حنفی تبعیت می کرد و به دنبال آن آسیای میانه هم از فقه حنفی تبعیت کرد. اندکی بعد در زمان متوکل عباسی فقه رسمی خلافت عباسی به حنبلی تغییر پیدا کرد. در آن زمان حکومت طاهریان و سامانیان خودمختار و نیمه مستقل بودند و از تبعیت مستقیم از خلاف بغداد سرباز زدند و بر همان فقه حنفی ماندند در حالی که جزیره العرب که زیر نفوذ بغداد بود از فقه حنبلی تبعیت کرد. به همین جهت امروز سعودی ها از فقه حنبلی و طالبان از فقه حنفی پیروی می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است