امریکا ۱۶ چرخبال افغانستان را به اوکراین می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۴    ۱۴۰۱/۲/۱۶ کد خبر: 170244 منبع: پرینت

آمریکا شانزده چرخبال نظامی که برای اردوی افغانستان خریداری کرده بود، به اوکراین تحویل می‌دهد.
به گزارش صدای امریکا، این چرخبال‌ها، نوع می-۱۷ بوده و به دلیل اینکه خلبان‌های قوای هوایی پیشین افغانستان با کاربرد آن آشنایی خوب داشتند، امریکا آن را از روسیه خریداری کرده بود.

ادارهٔ سرمفتش ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش ربع‌وار خود که در هفتهٔ جاری به کانگرس ایالات متحده ارایه کرد، گزارش داده است که «اوکراین به تاریخ ۱۱ مارچ این تجهیزات دفاعی را پذیرفت».
وزارت دفاع ایالات متحده نیز در ماه جنوری به کانگرس امریکا گفته بود که قصد دارد پنچ فروند هیلیکوپتر ساخت روسیه را که برای اردوی حکومت پیشین افغانستان خریداری شده بودند، به دولت اوکراین تحویل دهد.
این هیلیکوپتر‌ها پیش از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان و سقوط دولت پیشین به دست طالبان، برای ترمیم به اوکراین منتقل شده بودند.

درگزارش سیگار آمده است: «در اواسط ماه اپریل، رییس جمهور (جو) بایدن بستهٔ کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد که شامل ۱۱ هیلیکوپتر می-۱۷ بود که برای افغانستان درنظر گرفته شده بودند.»
روزنامۀ واشنگتن پست نیز هفتۀ گذشته گزارش داد که امریکا ۱۶ چرخبال نظامی را که برای اردوی افغانستان خریداری کرده بود، به اوکراین تحویل می‌دهد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
چرخبال افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این 16 چرخبال را باید با ان 40 طیاره و چرخبال که به اوزبیکستان و تاجیکستان رفت و پس نمیدهند میگویند مال امریکا است با چرخبال ها و طیاراتی که سربازان امریکایی در میدان هوایی کابل تخریب کردند جمع زد و از ان 7 بیلیون دالر تسلیحات امریکا جا مانده کسر کرد میشود حدود دو بیلیون یعنی همان مبلغ 7 بیلیون دالر امریکایی ها هم دروغ بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است