مقاومت بر ستون اسلام استوار است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۸    ۱۴۰۱/۲/۱۸ کد خبر: 170262 منبع: پرینت

"مقاومت بر ستون اسلام استوار است"؟
(ذکر چند نکته‌ی دیگر)
یک.
در نخست می‌خواهم نکته‌ی اخیر را بگویم: ما مخالف مقاومت نبوده و نیستیم. مقاومت یک نیاز جدی و ضروری جهت تحقق عدالت، آزادی، حقوق اساسی، شهروندی و بشری شهروندان جامعه‌ی ماست! مقاومت تنها راه جلوگیری از انحصار قدرت، استبداد و خودکامگی در جامعه‌ی چندقومی و چند فرهنگی و چندزبانی جامعه‌ی ما و نهادینه سازی تکثرگرایی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و احترم گذاشتن به حقوق همه‌ی احاد شهروندان این مرزوبوم است!

دو.
چیزی که ما مخالف آن هستیم، مبارزه و مقاومت عدالتخواهانه، آزادی طلبانه و حق‌خواهانه نیست؛ ما مخالف مبارزه و مقاومت از راه دین هستیم. ما مخالف کشتار انسان‌ها تحت لوای دین هستیم. ما مخالف وسیله قرار دادن و به ابتذال کشیده شدن دین در جهت اهدف نادرست آن هستیم. ما مخالف سوء استفاده از خدا، از پیامبر، از دین، از قرآن و از مذهب برای تحقیق اهداف پلید و شوم چند انسان فرصت طلب و قدرت‌دوست و پول‌پرست هستیم. دین بیش از این نباید مورد کشتن و خشونت و جنگ و ویرانی و خون‌ریزی در جامعه‌ی ما قرار بگیرد!

سه.
زمان استفاده‌ی ابزاری از دین در کشور ما به پایان خود رسیده. ما امروز در مقابل بی‌خدایان، ملحدان، یهودیان، مشرکان، کافران، آمریکا، یهود، انگلیس، روس و غیره جنگ نداریم که بخواهیم از داعیه‌ی دینی و مذهبی در جهت استحکام بخشیدن جبهه‌ی جنگی خودمان و جلب و جذب سربازان بیشتر استفاده نمایم و هر دین به نفع جبهه‌ی خودمان بهره ببریم و کار خود مان را جهاد، اعتلای کلمه الله، تطبیق شریعت اسلامی و مبارزه با الحاد اعلام نمایم! جنگ امروز کشور ما جنگ قومی، میان خودی و مسلمان کشی است؛ تاجک مسلمان است؛ پشتون مسلمان است؛ ازبک مسلمان است؛ هزاره مسلمان است؛ همه‌ی این‌ها به یک کتاب که- قرآن است باورمند هستند؛ همه‌ی این‌ها به یک پیامبر که - حضرت محمد می‌باشد، اعتقاد دارند و شعار همه‌ی این‌ها هنگام جنگ، کشتن، سربریدن، انتحار و انفجار الله اکبر است! در این میان حق و باطل هم به درستی معلوم نیست؛ همه‌ی طرف‌های درگیر جنگ کم و بیش در بدبختی کشور ما سهیم‌اند و دامن هیچ کسی به طور تام و تمام پاک و مبرا از عیب و خطا نیست.

چهار.
قهرمان ملی، اگر روزی از دین استفاده می‌کرد و مبارزه می‌نمود، حق داشت؛ چون آن روز روس بالای کشور ما تجاوز نموده بود؛ روسی که بی‌خدا بود و به هیچ چیزی اعتقاد نداشت! همین روسی که بالای کشوری حمله کرده بود که مردم آن ۱۰۰فصد مسلمان بودند و هستند. آن روز تشویق مردم به مبارزه و جهاد از طریق دین موجه می‌نمود، چون مبارزه در برابر کفر بر علاوه تجاوز بالای خاک و ناموس مان بود! اما امروز دیگر از تجاوز روس و آمریکا و یهود خبری نیست؛ و چنان که گفتم، همه‌ی طرف شعارشان الله اکبر است و همه مسلمان‌اند! امروز دیگر نمیشه یک طرف با استفاده از دین علیه طرف دیگر که آن هم مسلمان است، اعلان جهاد و مبارزه نماید(البته سخنان من به هیچ وجه طرف‌داری از تا.لب، رویه، گفتار، کردار، حکومت و مدریت این گروه نبوده و نیست. عملکرد این گروه برای همه گان معلوم است)! پس مبارزه از راه دین درست به نظر نمی‌رسد و باید راه دیگری را انتخاب نمود که متفاوت از راه طالب باشد تا مبارزه و مقاومت ما موجه جلوه کند و موثر باشد و ثبات و امنیت و توسعه‌ی آینده‌ی کشور و مردم ما را تضمین کند.

پنج.
اگر مقاومت بگوید مبارزه‌‌ی ما برستون دین اسلام استوار است، پس این‌ها چرا مبارزه و مقاومت طالب را نفی می‌کنند و در برابر آن ایستاده‌اند؟ مگر حرف طالبان غیر از حرف شماها بود؟ مگر طالبان خواستار حکومت اسلامی، اقتصاد اسلامی، عدالت اسلامی، حقوق اسلامی، ارزش‌های اسلامی‌ای- که شماها خواهان این‌ها هستید، نبودند؟ حالا که حکومت اسلامی آمده، پس مبارزه شماها برای چیست؟
خوب اگر حکومت این‌ها را درست نمی‌دانید، پس باید اهداف مقاومت تان را هم تغییر بدهید و مبارزه‌ی شما باید متفاوت از چیزی باشد که طالبان برای آن مبارزه کردند؛ در غیر این صورت فرقی بین شما و طالبان وجود ندارد و نخواهد داشت و حکومت اسلامی شما هم عین چیز خواهد بود که ما امروز آن را از طالبان شاهد هستیم!

شش.
کسانی که خودشان در آمریکا و اروپا و ایران غیره نشسته‌اند و خود و فامیل شان در امن، آسایش، رفاه، عیش و نوش قرار دارند، نباید، نسخه‌ی کهنه‌ی ناکارآمد و بدوی اسلام سیاسی را برای ما تجویز کنند. شما اگر این قدر علاقه مند مبارزه از راه دین هستید، لطف کنید، اول خود و بچه‌ها های تان را از آمریکا، ایران، اروپا، آسیا این‌جا به افغانستان در خط مقدم جنگ و مبارزه و مقاومت بفرستید، شما و آنان الله اکبر گفته بجنگید تا دیگران آنها و شما را دیده روحیه بگیرند و به مقاومت شروع نمایند! در غیر این صورت حرف مفت را من هم یاد دارم و می‌توانم از صبح تا شام یاوه‌گویی کنم و نسخه‌بافی نمایم!

سبحانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مقاومت
اسلام
نظرات بینندگان:

>>>   آقای سبحانی
مردم افغانستان همه مسلمان اند و جنگ و صلح شان هم خارج از محدوده اسلام نیست.
ما دشمن طالبان هستیم اما نه دشمن دین.
ما دشمن فاشیستان قومی هستیم اما نه دشمن پشتون.
ستون حیات و هستی انسان افغانستان دین است و اسلام و این امر هیچ ربطی به سیاست بازی از دیانت ندارد.
طالبان لشکر نیابتی کشور های کفری و اسلامی است و بر کشور ما و ملت ما تجاکز کرده اند و بر هر شهروند افغانستان لازم است تا بر ضد طالب و طتلب دوستان و طالب پرستان و طالب سازان به هر نحو ممکن مبارزه کند.

>>>   سبحانی بسیار تشکری دارم
خودشان فامیلشان در امن و آسایش است و میخواهند جوانهای مردم بیچاره را جلو بیاندازند بعد از نبرد خونین بیایند بر دوش این ملت سوار شوند

>>>   بخاطری که شما از واقعیت های عینی و حقیقی کلتور و فرهنگ و عنعنات تان خبر شوید، یک بار از شهر ها بیرون شوید و به اطراف کشورتان به قریه جات بروید و ببینید که مردم با کدام کلتور و عنعنات زندگی میکنند؟
افغانستان تنها شهر نیست،بلکه اطراف نیز دارد.
دولت های گذشته بشمول ظاهرشاه و داود خان، با وجودی که در دوران صدر اعظمی داودخان در افغانستان روی لچی رواج پیدا کرده بود و اعضای کابینه اولین اشخاصی بودند که در مراسم رسمی تحیلیل از جشن،خانم هایشان بدون چادری در تریبون حضور پیدا کردند و با عث تعجب مردم شد، اما بازهم روی هر دلیلی که بود،یا از ترس و هراس از دولت و یا این که روحانیون با نفوس تحت نفوذ دولت بودند ،نتوانستند اعتراض کنند ، هرچند بعد از تصویب قانون اساسی جدید در سال ۱۳۴۳ و آرادی فعالیت احراب سیاسی،گلبدین که از رهبران حزب اخوان المسلمین بود، با پاشیدن تیزاب بر روی دختران مکاتب، اعتراض خویش را به روی لچی بیان کرد ، با وجود آنهم این دولت ها توانستند تعادل را میان زندگی شهری و دهاتی نگاه کنند.
در قریه جات مکاتب دهاتی وجود داشت که تا صنف سوم بود.بسیار کم اشخاص و افراد توان این را داشتند تا اولاد هایشان را غرض ادامه تحصیل به مراکز ولسوالی ها تا صنف دوازدهم روان کنند.
بنأ مردم قریه جات بی سواد ماندند و تحت تأثیر علما و روحانیون و ملا های قریه جات خویش بودند.
با انقلاب ثور که واقعاً یک انقلاب بود که توارن زندگی شهری و دهاتی را با تصویب فرمان ها برهم زد و مردم که قبلاً نیز از روی لچی و زندگی شهری خوش شان نمی آمد،تحت نام دولت کمونستی،بهانه یی برایشان پیدا شد و اعلان جهاد کردند.خصوصاً که انقلاب در آغاز با برخورد نا مناسب خلقی ها در مقابل روحانیون و زمین دار ها و افراد با نفوذ،زمینه را برای جهاد و جنگ مشتعل تر ساخت و کشور های خارجی بشمول همسایه های افغانستان و کشور های عربی و غرب نیز بخاطر ترسی که از کمونیزم داشتند،ازین اعتراضات مردم پشتیبانی کردند.
همین مجاهدینی که حالا گروپ مقاومت را در مقابل طالبان تأسیس کردند،خود شان در جریان جهاد سیاست طالبانی داشتند.
زمانی که بعد از سقوط دولت داکتر نجیب به کابل آمدند،زن ها را بخاطر بی حجابی تهدید میکردند.
بعد از حادثه یازدهم سپتامبر،نیز امریکا و ناتو یا نخواستند و یا هم نتوانستند تفاوت های زندگی شهری و دهاتی را از بین ببرند و در نتیجه بعد از بیست سال جنگ و خونریزی، مجبور به ترک افغانستان شدند و طالبان دوباره بر سر قدرت شدند.
حالا تحت کدام نام برضد طالبان جهاد میکنید؟
جهاد بخاطر دموکراسی نمیشود.جهاد بخاطر کمونیزم نمیشود. یگانه راه جهاد اسلام است که طالبان خود را نماینده اسلام ناب محمدی میدانند یعنی اسلامی که چهارده صد سال پیش وجود داشت.
پس کسانی که در غرب هستند، از واقعیت های جامعه شما حرف میزنند که چه تفاوت هایی میان زندگی شهری و دهاتی در کشور تان موجود است و با وجود تلاش های یک صد ساله بعضی دولت های افغانستان، زمینه این مهیا نشد تا این تفاوت ها از بین برده شوند.

>>>   قابل توجه اقای سبحانی!
دین اسلام یک دین کامل وتمام جوانب زندگی (اجتماعی،فرهنگی، بشریت سیاسی،اقتصادی،فکری وعقیدتی) بشریت را در برگرفته است، انسان مکلف است هر حرکت رادرتمام ابعاد زندگی خویش طبق قوانین وواصول اسلام عیار نمایند، پیامبراکرم ص حتی روش رفع ضرورت (تشناب)راهم به امت مسلمه رهنمایی نموده است، اکنون می اییم درقسمت مقاومت علیه حکومتها.واژه مقاومت در اسلام کدام جایگاهی ندارد در اسلام جنگ مشروع ومقدس که یک فریضه دینی است به نام جهاد در قران وحدیث ذکر شده است. وجهاد از خود شرایط خاص خودرا دارد، مقاومت دروغین وفیسبوکی مقاومتگران منافق که به خاطر انگیزه قومی وبدست ااوردن پول ومقام اعلان شده است به هیچ عنوان جهاد نیست و نه رهبر مقاومت ادعای جهاد نموده است. بناء این به اصتلاح مقاومت یک جنگ ناروا و مرود است وانشاءالله که به منزل نخواهد رسید.وکسانیکه دعوای رهبری مقاومت را دارد از دین اگاهی ندارد، یکی ازانها در سن شش سالگی زیر تربیت استخبارات انگلیس (ام ای سکس ) ودیگرش از سن نوجوانی توسط استخبارات امریکا تربیت شدند، اکنون فکر کنید که استعمارگران انگلیس وامریکا برای منافع اسلام ومنافع افغانها ایشانرا تربیه کردند ویا هم برای اهداف استعماری خودشان کمکی از تعقل کار بگیرید وباید گفت کسانیکه تحت رهبری همین غلام صفتان کشته میشوند بدون شک بی ایمان از دنیا میروند وجایگاه ایشان جهنم است، وکوشش کنید از یک عالم دین فتوا بگیرید دنیا واخرت خود را قربانی اهداف نوکران سی ای ای وام ای سکس نکنید واز یک روش مشروع طالبان را زیر فشار بگیرید تا برای تمام اقوام برادر افغان در نظام سهمیه بدهدنه از راه نا مشروع.در اخر برای طالبان هم از بارگاه خداوند هدایت میطلبیم تا از روش اسلامی کار بگیرد ودر قسمت تامین وحدت ملی کار کنندویک نظام اسلامی همه شمول واسلام شمول را بنیانگذاری کنند.
احمد طارق پروانی.

>>>   مقاومت فسبوکی که از طرف بعضی انسانهای بیدین وگمراه همچو احمدمسعود و صالح رهبری میشود بای هموطنان ما در قسمت شخصیت این دو نفر مزدور فکر کنند، صالح جاسوس سی ای ای در دوران که ریاسست امنیت ملی ررا بع عهدده داشت کشتن ۷۰۰۰۰ طالب (پشتون) را در ولایات جنوبی کشور منحیث خدمتش به وطن اعلان کرد ، وده ها عالم دین همچو داکتر صاحب نیازی وامام مسجد شیرشاه سوری راکه از جمله همتبارانش بودندبه دستور سی ای ای ترور کردند.احمد مسعود که از خرد سالی همراه کاکای جاسوسش در لندن زندگی میکرد در مکاتب تربیه شد که انگلیس هادران جاسوسها تربیه میکنند، از دین اسلام اصلا اگاهی ندارد وفعلا در کشور فرانسه که پدرش را در بخش اسلام ستیزی تربیه کرده بود در هوتل های پنج ستاره فرانسه با دختران زیبای فرانسوی حال میکند، این است نمونه رهبری مقاومت، هموطنان عزیز اکنون فکر کنید شما به خاطر به قدرت امدن اینچنین وطنفروشان خودهارا قربانی میکنید،ایا این چند نفر جاسوس که در قطعات صفر یک ودیگر قطعات خاص که توسط امریکایی های شکست خورده تربیه شده بودند وامروز زیر عنوان مقاومت مبارزه میکنند ای ایشان درد این وطن را دوا خواهد کرد ویا اینکه کشور را به یک جنگ داخلی سوق میدهد. امریکا در صدد به قدرت رسیدن تاجهکا وهزاره وازبک نیست انها کشور ما را نا امن میکند تا ازین طریق روس، چین ودیگر کشور های همسایه مارا نامن کند وجلو انکشاف وپیشرفت حریفان خودرا بیگیرد وقربانی این جنگ همان پنجشیری های بیچاره خواهد بود که در دوران قدرت و پادشاهی پنجشیری هاانها صاحب یک لقمه نان نشدند.
جاهد اثیر

>>>   اقای سنجابی
من از زاویه منطق و تاریخ با شما سخن میزنم.احمد شاه مسعود جنگهای گوریلایی را در زمان داود خان شروع کرد در انوقت نه قوای خارجی بود و نه حکومت کمونیستی مسعود یک ماجراجو و اخوانی بود. مسعود و گلبدین میخواستند یک حکومت اسلامی بسازندو انها دساتیر شانرا از اعراب میگرفتند. چون مردم پنجشیر از دست فعالیتهای تروریستی مسعود به ستوه امده بودند او را اجازه داخل شدن به پنجشیر نمیدادندولی زیرا بخاط با وساطت احمد جان پهلوان مسعود به پنجشیر اجازه امدن یافت ورنه مردم پنجشیر نمیخواستند که او در پنجشیر باشد که با تاسف مسعود نا جوانمردانه پهلوان ملی افغانستان را به قتل رساند.بخار انکه مسعود به غیر از خودش رهبر دگری در پنجشیر نمیخواست. خوب سوال این است که اگر مسعود علیه روسها جهاد کرد چرا پسرش و دارودسته ای شورای نظار علیه حضور امریکاییان جهاد نکرد؟؟؟
اقای سنجابی
کمی تاریخ امور بین المللی و حقوق بین الدول بخوانید. در طول تاریخ قدیم و تاریخ معاصر جهان توافقات بین دولتها وجود دارد که در صورت ضرورت از یکدگر تقاضای کمک نظامی کنند. حکومت تره کی از طرف پاکستان شب و روز مورد تجا.ز قرار داشت و هم پاکستان از طریق شورشیان افغان در مناطق جنوبی وضع سرحدات کشور را به خطر انداخته بود و ناارامی ها در ولایت هرات تره کی و امین را به این فکر انداخت که ادامه چنین وضعیت ممکن باعث سقوط نظام گردد. هر دو رهبر هیجده بار از طرق مختلف از مقامات شوروی تقاضای کمک نظامی کردند.بر اساس این مدرک تاریخی حضور قوای شوروی تجاوز نه بلکه کمک نظامی به حکومت وقت بود.
شما گفته اید که امر صاحب قهرمان ملی در برابر روس امریکا و یهود یعنی کفار جهاد کرد بعد از این جهاد موجه نیست. این دروغ و کجروی و کج بینی دگر شما مسلمان نما ها است.ثابت میکنم:
احمد شاه مسعود با دالر امریکایی و انتلجنس یهود علیه روسها جنگ میکرد. مسعود هر سال از طریق پاکستان پول نقد بدست میاورد این پول را یهودیان ملیونر امریکا برای مجاهدین افغانستان از طریق اعانه و خیرات جمع اوری میکردند و مسعود خود و شورای نظار را تمویل میکرد.قهرمان ولایت پنجشیر احمد شاه مسعود با فلاخن جنگ نکرده است او با دالر کلدار دینار عربی علیه مردم خود جنگ میکرد . او در اواخر با روسها پروتوکول کرده بود. اصلا او علیه فرزندان وطن خود که سرباز و افسر بودند جنگ میکرد.نه روسها.
اقای سنجابی ایا شما نمیدانید زمانیکه طالبان احمد شاه مسعود را به کوه و دشتها متواری ساخت همین احمد شاه مسعود داکتر عبدالله عبدالله را از طریق تاجکستان به امریکا فرستاد و به او وظیفه داده بود که برود و دروازه های سناتوران امریکایی و دروازه های سی ای ای را دق الباب کند و کمک نظامی و مالی از انها بخواهد تا علیه طالب جنگ کند. یقینا که امریکاییان حتی فرانسوی ها به او دگر اعتنایی نداشتند . لطف کنید و بگویید که اگر مسعود خلاف روسها بود پس چرا میخواست پای امریکایی ها را به افغانستان بکشد چرا از امریکا پول و کمک نظامی میخواست ؟؟؟ مسعود نمیدانست که امریکا را جهاد و جهادی را یهودیان ملیاردر رهبری میکند؟؟؟
از این مطالب چنین نتیجه گرفته میشود که جهاد مسعود و همقطاران شان یک ماجراجویی بود که وطن را به چنین وضعیت کشاند...نه به شوروی و حکومت سابق موقع کار و اباد سازی کشورا را دادند و نه خود شان توانستند وطن را اباد کنند.جنگهای داخلی کابل را همه به یاد داریم.مسعود چه کرد؟؟؟
در وقت پرچمی ها زنان ازادی داشتند. ملیتهای محروم به حقوق خود رسیده بودند هزاره در بهترین وضعیت قرار داشت و کشور به سوی ملت شدن در حرکت بود... پنجشیری دگر ضرور نبود سقاو باشد هزاره ضرور نبود که حمال باشد ازبیک ضرور نبود که نفرخدمت باشد ..کار به سوی اعمار یک جامعه فارغ از تعصبات مذهبی قومی و زبانی ادامه داشت....
اما حکومت اسلامی رویکار امد ...مسعود چه پیام برای مردم داشت...اولین کار او اشتعال جنگهای تنظیمی و قومی بود...
برای من همه ای سران مجاهد که ملیونر شدند و جوانان را بنام جهاد فریب دادند جهنمی هایی اند که تاریخ جنایات شانرا فراموش نخواهد کرد.طالب هم
از قماش همین مجاهدین تنظیمی است که افکار وهابی ها و ملایان دیوبندی را در افغانستان تطبیق میکنند.
اقای سنجابی مردم افغانستان از شما از جهاد تان از امر صاحب تان از
طالب تان از هر کسی که بنام دین تجارت کرده و مردم را به نام های مختلف شکنجه میکنند نفرت دارند.
مردم نه شما را میخواهند و نه طالب کور و سیاه دل را...این اسلامی که شما خود را به ان متعلق میدانید اسلام نیست. شما مسلمان نیستید . اسلام صلح اخوت ترقی پیشرفت بردباری میطلبد. در اسلام گفته شده است که قتل یک انسان بیگناه به معنی قتل انسان و انسانیت است. احمد شاه مسعود گلبدین سیاف طالب چهل سال است که انسان کشته و میکشند. اولین قتل توسط احمد شاه مسعود در پنجشیر قتل پهلوان احمد جان بود .احمد شاه مسعود از همان روز داغ جنایت و قاتل بودن را بر پیشانی خود حک کرد. هم مسعود فاسد هم گلبدین فاسد و هم طالب فاسد در برابر خداوند و روز رستاخیز روی سیاه میباشید و در برابر هر خونی که ریختانده اند جواب گو خواهند بود...
اقای سنجابی دگر ارز این حرفهای مفت نزنید...
وای به حال مردم و زنان و مردان که بخاطر لقمه نانی در کشور سرگردان اند.وای به حال طفلی که از چهل سال به این طرف شما جهادی ها حق انها را خورده اید و هشت ملیون طفل را در معرض خطر مرگ قرار داده اید...
دگروال متقاعد
عبدالحلیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است