وزیر خارجه طالبان در دیدار با عالمان تشیع و تسنن
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۷    ۱۴۰۱/۲/۲۰ کد خبر: 170275 منبع: پرینت

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با عالمان دین و بزرگان اهل تشیع و اهل سنت، راهکار سیاسی امارت اسلامی را با کشورهای خارجی متوازن می‌خواند و می‌گوید که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری در جهان کار گرفته نخواهد شد.
به گزارش طلوع، سر پرست وزارت خارجه امارت اسلامی می‌گوید که حلقه‌های تلاش دارند تا با حمله بر مکان‌های پر رفت و آمد، میان اقوام کشور تفرقه ایجاد نمایند.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه، گفت: «در مسجدها، تکیه خانه‌ها، مکتب‌ها و مرکز های دینی و پر ازدحام انفجارات می‌کنند که در آن هم الحمدالله ناکام می‌شوند، چرا ناکام می‌شوند، به هدفی که دارند که در میان مردم تفرقه بی اندازند، در آن هدف ناکام است.»

آقای متقی در پاسخ به خواست جهان از بهر ایجاد یک حکومت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان می‌گوید که امارت اسلامی از همه اقوام و مذاهب تشکیل یافته است. او می‌افزاید با آنکه تحریم‌هایی از سوی جهان بر افغانستان وضع شده اند، اما تنخواه کارمندان دولتی پرداخته می شود.

امیر خان متقی می‌گوید: «اگر حکومت پیشین به سرپرستی اشرف غنی می‌بود، اگر آن حکومت همه‌شمول و فراگیر بود، حالا خو تنها کلان‌ها حکومت رفته اند، حکومت خو مکمل همین جا مانده است. همین پنج صد هزار مامور خو از همان حکومت است. کلان و خوردها همه در حکومت استند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تشیع تسنن
متقی کابل
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره نمیداند که همه شمول یا همه قبول فقط از مجرای انتخابات به وجود می آید.

>>>   امیر خان متقی با روحانیون شیعه ملاقات کرد،نه روحانیون سنی. طالبان خودشان روحانیون سنی هستند.ضرورت به ملاقات آنها با روحانیون سنی نیست.
در محفل نیز در یک طرف اش وزیر سابق مهاجرین افغانستان که یک شیعه بود و در طرب دیگرش نیز یک ملای شیعه نشسته بود. در دوران اشرف غنی و کرزی و قبل از آن نیز در دوران داکتر نجیب و کارمل که هندو ها در افغانستان بودند،بعضی اوقات ملاقات هایی با اهل هنود افغانستان نیز صورت میگرفت.

>>>   طالبان تروریستهای هستند که سالها مردوم هزاره را که اکثرا شیعه هستند به اشکال موختلیف ودر اماکن موختلیف حدف انتحار و کشتارهای دسته جمعی قرار داده اند مردوم هزاره هیچ وقت رعیت این حکومت غیر مردومی و خودخوانده ای که از طرف پاکستانیها بر مردوم افغانستان تحمیل شده نخواهد شد اگر طالبان تروریست موتمین هستند که مردوم افغانستان طرفدار آنها هستند انتخابات را برگذار کنند اگر ری را بردند آنوقت مردوم هزاره و همه اقوام ساکن در افغانستان تابع آنها خواهد شد در غیر اینصورت امروز یا فردا مردوم هزاره هم به جبهه مقاومت مرد شجاع و دلیر احمد مسعود خواهد پیوست چون دیگر راهی نیست و باید در جستجوی یک راه خوب برای آزارد سازی کشور خود از اشغالگران باشیم بخاطر آینده اولادهایتان که بعد از ما در این سرزمین زندگی خواهد کردند ما باید این رژیم دست نشانده را از افغانستان بیرون و نیروهای جوان و تحصیل کرده را جایگزین بیسوادان بیسازیم...
قنبر علی از غرب کابل

>>>   اکبری چی کاره است که به نمایندگی از مردم هزاره با تروریستان ملاقات کرده اکبری خودش از طرف حزب وحدت اسلام افغانستان بخاطر خیانتهایش محکوم به اعدام است مردم هزاره فقط انتخابات آزاد و یک حکومت مردمی را میخواهند که تروریستی در آن جای نداشته باشد امروز طالبان فکر میکنند که چون حکومت را در چنگال خود دارند نظر مردم راجع به آنها تغیر کرده نه در خواب هستید جنبشهای آزادیخواه در حال شکل گیری هستند این همینکه همه جنبشهای مردمی به یک توافق جامع دست پیداکنند طالبان تا امروز جنگ را تجربه کرده اند اما قیامت را نه فکر کن که سر تروریستان قیامت نازل شود چی خواهد شد همه مردم افغانستان زخم خورده و دل پر هستند فقط منتظر فرست هستند که این وحشیها را به جهنم بفرستند و اینبار جنگی خواهد بود بین حق و باطل دیگرهیچ کسی
نام طالب را نخواهد گرفت آینده افغانستان را جوانان رقم خواهند زد آنروز آمدنی است...
محرم علی از شهر غزنی

>>>   امیرخان متقی اگر راست میگوید یورش کوچی ها به هزاره جات را متوقف کند

>>>   نسل کشی و قتل عام مردم هزاره، تاجیک و ازبک توسط طالبان ظالم محکوم است. مردم از شما میخواهند که این عمل طالبان را در اخبار خود بگنجانید. این گروه جاهل و بیدادگر و ظالم مردم غیرنظامی را در شمال افغانستان، در نپجشیر، بغلان، تخار، بدخشان و نقاط مرکزی و شهرکابل قتل عام میکنید خاموشی گناه بزرگ است که تاریخ و مردم آن را نمیبشخند و از حافظه نسلهای آینده پاک نمیشود.

>>>   شیطان متقی وقتی در ولایت دایکندی در والسوالی
خدیر در دره خودی منطقه کهور چهارده نفر را
تیر باران کردید درآنجاه نه انکلیس شیطان بود
نه آمریکاه شیطان بود فقط در آنجا طالیب شیاطین
بود که این چهاده نفر را به طزی فجیع تیر باران
کردن بعد از تسلیم شدن
پنجشیری ها را زنده به گور کردید به همراهی
ناپاکستان شیطان همین طالیب شیاطین آدم کش
در ولایت بامیان اعدام های صحرای کردید
نه آمریکاه شیطان بود نه انکلیس شیطان بودند
فقط وفقط دولت نجیس پاکستان با همرا هی نوکران
دورغ کو های آد م کش بچه باز سیاه رو

>>>   ازماوشماگپ معلوم است،به پیش بسوی خرابی.راه نجات معلوم است.پشت به قال قال ورجوع به عقل ومنطق.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است