رییس دولت امارات متحده عربی درگذشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۸    ۱۴۰۱/۲/۲۳ کد خبر: 170296 منبع: پرینت

«خلیفه بن زاید»، رییس دولت امارات متحده عربی وفات یافت.
خبرگزاری رسمی امارات (وام) نوشت: «وزارت امور ریاست به مردم کشور امارات و امت عربی و اسلامی و تمام جهان درگذشت رهبر میهن و حافظ راه کشور، اعلی‌حضرت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس کشور را تسلیت می‌گوید.»

خلیفه بن زاید بزرگ‌ترین فرزند «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات و ولی‌عهد او بود و پس از فوت پدرش حاکم ابوظبی شد و شورای عالی اتحاد امارات در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۴ او را به عنوان رییس امارات انتخاب کرد.
خلیفه بن زاید در سال ۱۹۴۸ در منطقه الشرقیه امارت ابوظبی به دنیا آمد و تحصیلات پایه خود را در شهر العین به پایان رساند.
او دومین رییس دولت امارات از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی است.
گفتنی است رییس پیشین دولت امارات دارای هشت فرزند اعم از دو پسر به نام‌های سلطان و محمد و شش دختر است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارات عربی
بن زاید
نظرات بینندگان:

>>>   Hamed Elmi
در پیوند به درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان
در اوایل تاسیس دولت انتقالی افغانستان، عالی جناب حامد کرزی در راس یک هیات بلند رتبه دولتی سفر ی به امارات متحده عرب داشته و با مقامات آن کشور ملاقات نمود. در ملاقات ی که اکثر اعضای هیات حضور داشتند، یکی از رهبران امارت توصیه کنان گفت "از این فرصت طلایی باید استفاده کنید و از توجه جهان و پول آن برای ثبات اقتصادی و خودکفایی تان برنامه های دقیق طرح نمایید. این شهری را که بنام دوبی می بیند، در گذشته نه چندان دور ما قادر نبودیم تا با شتران خویش به آنجا سفر کنیم و هراس داشتیم تا از گرما و ریگ های سوزان آن تلف نشویم ولی ما برنامه های دقیق ریختیم و امروز آن را به یک شهر معظم دنیا تبدیل کردیم و می دانیم که عواید تیل ما دایم نیست بنابران با استفاده از پول تیل، راههای بدیل را جستجو کرده این شهر را به مرکز تجارت جهان بدل ساختیم. البته که در برنامه ریزی چندان تجربه نداشتیم اما کمال ما در این بود که از تجربه، دانش، تکنالوژی سایرین استفاده درست نمودیم."


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است