تحویل دو فرمانده طالبان پاکستانی به طالبان افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۸    ۱۴۰۱/۲/۲۵ کد خبر: 170310 منبع: پرینت

پاکستان دو فرمانده طالبان پاکستانی را به طالبان افغانستان تحویل داد.
دو فرمانده ارشد طالبان پاکستان به این امید به طالبان افغانستان تحویل داده شدند که اگر گفتگوهای ارتش پاکستان با طالبان پاکستان نتیجه دهد، آن‌ها رها شوند.
برخی منابع اعلام کردند که ارتش پاکستان مسلم‌خان و محمودخان، دو فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان را برای تسهیل گفتگو به طالبان افغانستان تحویل داده اند.

بر اساس این گزارش، این دو فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان به این امید به طالبان افغانستان تحویل داده شده‌اند که اگر گفتگوهای ارتش پاکستان با این گروه نتیجه دهد، آن‌ها رها شوند.
این دو فرمانده ارشد طالبان پاکستان که از رهبران مهم گروه ملا فضل‌الله در دره سوات بودند در سال ۲۰۰۹ در جریان عملیات ارتش پاکستان دستگیر شدند.
گفته می شود که در حال حاضر یک هیات ارتش پاکستان در کابل است و با میانجیگری طالبان افغانستان با رهبران طالبان پاکستان گفتگو می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان پاکستانی
طالبان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان باید یک راه بحری در اختیار افغانستان قرار دهد که دولت افغانستان خودش، بدون ارتباط با پاکستان با کشور های خارجی از طریق راه بحری مراوده تجارت داشته باشد.
بعد از ختم جنگ جهانی دوم،آلمان شرق از آلمان غرب جدا شد،اما برلین پایتخت آلمان که در آلمان شرق قرار گرفت،به دوقسمت یعنی شرقی و غربی قرار گرفت و برلین غربی مربوط آلمان غرب شد.
اما چون برلین غربی در آلمان شرق موقعیت داشت،بنأ برلین غربی صرف توسط یک شاهراه با آلمان غرب متصل میشد، و تنها از راه شاهراه به آن رفت و اًمد میشد.
حالا که انگلیس ها توسط خط دیورند نصف خاک افغانستان را به پاکستان بخشیدند، پاکستان اقلاً یک شاهراه در منطقه ایالت بلوچستان در اختیار افغان ها قرار دهد تا ارتباط تجارتی افغانستان از طریق بحر هند با جهان خارج امکان پذیر شود.

>>>   انگلیس ها نبخشیدند بلکه عبدرحمن بچه اوضل فروخت و هند بریتانوی خرید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است