سفر گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر به کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۴    ۱۴۰۱/۲/۲۷ کد خبر: 170328 منبع: پرینت

«ریچارد بنت» گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر این سازمان برای افغانستان به کابل سفر کرده است. هدف از سفر «ریچارد بنت» به افغانستان بررسی اوضاع حقوق بشری در این کشور گفته شده است.
امارت اسلامی تا اکنون در باره سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان به کابل چیزی نگفته است.
سفر «ریچارد بنت» یازده روزه خواهد بود و اوضاع حقوق بشری در افغانستان را زیر حاکمیت امارت اسلامی بررسی خواهد کرد.

در همین حال، منابعی در دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل سفر آقای بنت را به افغانستان تایید می‌کند.
سازمان ملل متحد، گفته است: «ریچارد بنت برای ارزیابی وضعیت بشری و نقض حقوق بشر به اساس اسناد بین المللی در افغانستان با مقام های حکومت سرپرست، اعضای جامعه مدنی و اعضای جامعه دیپلوماتیک دیدار و گفتگو خواهد کرد.»
بر بنیاد گزارش‌ها آقای بنت در این سفر به برخی محلات در افغانستان نیز خواهد رفت.

سازمان ملل متحد در ماه حمل سال جاری «ریچارد بنت» را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان گماشت.
آقای بنت پیش از این به طلوع نیوز گفته است که ادعاهای شکنجه، ناپدید شدن ها و بازداشت‌ها به شمول بازداشت، شکنجه و قتل کارمندان دولت پیشین افغانستان را از نزدیک بررسی خواهد کرد و یافته هایش را با سازمان ملل متحد شریک خواهد ساخت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گزارشگر ویژه
شورای حقوق بشر
نظرات بینندگان:

>>>   در فلیپین که امریکا پایگاه نظامی دارد و از افغانستان مواد مخدره را مستقیماً توسط طیاره های نظامی به فلیپین انتقال میداد و بفروش میرسانید،رییس جمهور اش مجبور شد قاچاقبران مواد مخدره را از بین ببرد. کمیسیون حقوق بشر ملل متحد این عمل دولت فلیپین را نقص حقوق بشری دولت فلیپین در مقابل قاچاقبران مواد مخدره دانست.
در افغانستان که در بیست سال گذشته در اثر جنگ صد ها هزار نفر کشته و زخمی و آواره شدند،هیچ مسؤل حقوق بشر نگفت که چی گپ است.
حالا کمیسیون حقوق بشر آمده است که چرا زن ها چادر بر سر میکنند؟
چرا در امریکا در لاس انجلس که زنان میخواستند بدون سینه بند مثل مردان،بخاطر آفتاب دادن وجود شان در شهر چکر بزنند،جلو شان را گرفتید و نگذاشتید که بدون سینه بند در شهر گشت و گزار کنند؟
هر کشور از خود کلتور و عنعنات دارد و میخواهد کلتور و عنعنات خود را حفظ کند.

>>>   کلتور و عنعنات ؟؟؟
طالب نمایندگی از یک بخش کوچک قوم پشتون غلزوی میکند و کلتور و عنعنات اش هم محدود به شاخه قوم خودش است نه به تمام افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است