سراج‌الدین حقانی: آمریکا اکنون دشمن ما نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۹    ۱۴۰۱/۲/۲۸ کد خبر: 170336 منبع: پرینت

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله به تازگی گفته است که امارت اسلامی خواهان روابط نیک با امریکا و جامعه جهانی است.
آقای حقانی در یک گفتگو با شبکه خبری "سی‌ان‌ان" گفته است که ما در حال حاضر به عنوان دشمن به امریکا نگاه نمی‌کنیم و می‌خواهیم که در آینده براساس قوانین و اصولی که در سایر نقاط جهان وجود دارد، با آنان (امریکا و جامعه جهانی) روابط خوب داشته باشیم.
او در ادامه افزود که بیست سال اخیر، دوران درگیری و جنگ بود، زمانی که در دوحه توافقی صورت گرفت، تصمیم گرفتیم که درباره این مساله دیگر صحبت نکنیم.

سراج الدین حقانی در این گفتگو به موضوع آموزش دختران در افغانستان نیز پرداخته و گفته است که هیچ کس مخالف آموزش دختران و زنان نیست و خبرهای خوبی در آینده نزدیک در این باره شریک ساخته خواهد شد.
آقای حقانی افزوده است که در حال حاضر دختران صنف‌های اول تا ششم به مکتب می‌روند و کار روی میکانیزمی ادامه دارد تا دختران بالاتر از صنف ششم نیز به مکتب رفته بتوانند.
سرپرست وزارت داخله امارت اسلامی با اشاره به توافق دوحه، تاکید کرد که آنان به این توافق متعهد بوده و خاک افغانستان هرگز برای کسی و یا کشوری تهدید نخواهد بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سراج‌الدین حقانی
آمریکا دشمن
نظرات بینندگان:

>>>   اصل قضیه در کجاست؟
در جنگ اوکراین امریکا میخواهد که پای اروپا را نیز درین جنگ بکشاند و مثل جنگ اول جهانی و دوم جهانی باز یک بار دیگر اروپا را به خاک و خون بکشد و اقتصاد آن را فلج کند و خودش در جهان حکمروایی کند. هرچند بعد از بوجود آمدن قدرت اقتصادی دیگری بنام چین، موقعیت ابرقدرتی اقتصادی امریکا در جهان به خطر افتاده است و با پیشرفت نظامی روسیه بعد از تجزیه شوروی،روسیه در عرصه نظامی نیز از امریکا پیشرفته تر شده است.
اخیراً نماینده اروپا با سراج الدین حقانی ملاقات داشت و امریکا میترسد که از افغانستان باز کدام حادثه دیگر مثل حادثه یازدهم سپتامبر در انتظارش نباشد. حادثه یازدهم سپتامبر نیز در اثر مداخلات امریکا در قفقاز برضد روسیه و پشتیبانی نظامی و مالی امریکا از چیچینی ها،صورت گرفت.
حالا باز امریکا جنگ اوکراین را در داده است و میترسد که باز از افغانستان کدام حملات دیگر بالایش صورت نگیرد.
بنأ پیشکی از سراج الدین جقانی میخواهد وعده بگیرد که امریکا دیگر دشمن افغانستان نیست.
امریکا چطور دیگر دشمن افغانستان نیست؟
در ظرف بیست سال گذشته در افغانستان صد ها هزار نفر بیگناه را بشمول طالبان و سربازان و افراد غیر نظامی به قتل رساند و مجروح کرد و قریه جات مردم را ویران کرد و حالا نیز پول مردم افغانستان را بلوک کرده است و مردم افغانستان بگویند که امریکا دوست دیرینه مردم افغانستان است؟
اگر امریکا مداخلات نظامی و توسعه ناتو در جهان را قطع نکند و به تعزیرات اقتصادی دیگر کشور ها ادامه بدهد و جنگ را در نقاط مختلف جهان در بدهد،معلومدار این کشور ها دشمن امریکا میشوند و از هر آله یی بخاطر زنده ماندن دولت هایشان و کشور شان و مردم شان در مقابل تعرضات و دسیسه های امریکا،منجمله از افغانستان استفاده خواهند کرد.
دسیسه در دنیا خیلی آسان است و هرکشور میتواند بر علیه کشور دیگری دسبسه بسازد. چنانچه خود امریکا بر علیه عراق دسبسه نساخت و به بهانه داشتن سلاح اتمی که عراق نداشت،به عراق حمله نکرد و صد ها هزار نفر را کشته و زخمی نساخت؟
آیا محکمه بین المللی گاهی مسؤلین دولت امریکا را به محکمه خواستند و از آنها پرسیدند که چرا توسط سازی صد ها هزار نفر را در عراق کشته و زخمی ساختید؟
حالا درجنگ اوکراین امریکا که خودش جنایت جنگی را در عراق براه انداخته بود و خودش محکمه بین المللی جنایات جنگی را برسمیت نمی شناسد،ازین محکمه میخواهد که جنایات جنگی روسیه در اوکراین را بر رسی کند.
شوروی خود را تجزیه کرد.پیمان وارسا را منحل کرد.قوای خود را از آلمان و دیگر کشور های اروپای شرقی بیرون کشید. این کشور ها همه بشمول سه جمهوریت سابق شوروی در بالتیک جزو پیمان ناتو شدند و روسیه از شما تنها خواست که اوکراین را که سرزمین اصلی روس ها است و در تاریخ بنام روس های کیف یاد میشود،با وجود شناختن اوکراین منحیث یک کشور،روسیه بخاطر امنیت خود از شما خواست که این کشور را شامل پیمان ناتو نکنید.
آیا از شما چیز زیادی خواسته بود؟
بنأ هرکشوری که عدالت جهانی را در مناسبات بین المللی در نظر نگیرد،محکوم میشود و محکوم به فنا است.
چنانچه در طول تاریخ بسیار امپراطوری ها بنیان آمده اند و فنا شده اند و در آینده نیر این سلسله ادامه خواهد داشت.

>>>   چه وقت دشمن شما بود که حالا نیست فکر میکنند دیگران منبغ ومنشاءانها را نمیدانند< یا اخی العزیز ولدت فی باکستان وربیت فی باکستان وجیت من طریق باکستان الی افغانستان وانت برنامج امریکی وبریطانی فقط لاغیر >
حاجی ولایت خان صافی مقیم پاریس

>>>   دیروز هم دشمن طالب نبود

>>>   پدرش نوکر آی اس آی بود و خودش نوکر آی اس آی است.
آی اس آی نوکر امریکا و پاکستان پاپی گک امریکا پس نوکر نوکر نوکر را چه باشد که گپ از دوستی و دشمنی با امریکا بزند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است