پولیس آلمان نتوانست از زن افغان محافظت کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۴۰۱/۲/۲۹ کد خبر: 170350 منبع: پرینت

یک مرد در پایتخت آلمان با ضربات چاقو خانم سابقش را که مادر شش فرزندش بود به قتل رساند. پولیس آلمان ساعاتی پس از این قتل فجیع، مرد را بازداشت کرد. گفته می شود که این خانواده پناهجویانی از افغانستان هستند.
سه هفته پیش مادر شش فرزند به نام زهرا جی (31) در خیابان برلین به طرز وحشیانه ای مورد ضربات چاقو قرار گرفت.

اکنون نقطه عطف: اظهارات رییس پولیس باربارا اسلوویک نشان می دهد که اشتباهاتی انجام شده است.
اقدامات انضباطی در نیروی انتظامی انجام شده استاسلوویک روز دوشنبه در کمیته داخلی مجلس نمایندگان گفت بیشتر بررسی خواهد شد. اسلوویک نمی خواست دقیق تر بگوید زیرا تحقیقات هنوز ادامه داشت.

زهره جی افغان در اواخر ماه آوریل در برلین-پانکو کشته شد. شوهر۴۲ ساله او که از او جدا شده بود ضارب در بازداشت بسر می برد و رییس پولیس اسلوویک مجدداً از جنایت در کمیته داخلی ابراز تاسف کردند.
اسپرانگر گفت، اگرچه زنانی که به تازگی از افغانستان گریخته اند بارها توسط شوهران، برادران یا دیگر اقوام مردشان مورد حمله، زخمی یا کشته شدن قرار می گیرند، اما پیش بینی چنین اعمالی "بسیار بسیار دشوار" است و متأسفانه همیشه نمی توان از آن جلوگیری کرد.

قتل های ناموسی» و «ویژگی‌های فرهنگی» هنوز کم ‌اهمیت پنداشته می‌شوند، در حالی که در واقعیت درباره خشونت برهنه علیه زنان زیاد است، که مرتکبین احساس می‌کنند حق دارند زن خود را بکشند.
خواهر زن مقتول می نویسد: شوهر زهره غ. او را دارایی خود می دانست.

به نوشته برلینرسیتنگ، خواهر زن مقتول در نامه‌ای سرگشاده مدعی شد: زهرا غ. از حمایتی که می‌توانست جانش را نجات دهد محروم شد.
گفته میشود شوهر سابق اش دوباره او را تهید نموده بود، این مرد بسیار خشن بود که حتی او را از آمدن خانه خانم اش منع کردند. ولی بارها و بارها او در نزدیک خانه ای که خانم با شش فرزند زندگی می کرد پنهان می شد و او را کتک می زد.
این موضوع بارها و بارها به پولیس هشدار داده شد و سه پرونده جنایی تشکیل شد. ولی با وجود آنکه پولیس از این موضوع اطلاع داشت ولی نتوانست از این خانم محافظت نماید.
تا به امروز، پولیس برلین نمی تواند به طور قاطع توضیح دهد که چه اشتباهی رخ داده است.

خشونت خانگی علیه زنان مسلمان بسیار گسترده و زیاد است. مسوولان غرق در چنین پرونده هایی هستند. ابزارهای برنامه های حفاظت از شاهد موثر نیست و تحقیقات گاهی به جایی نمیرسد. حالا شوهر این زن در زندان و شش فرزند اش به ادارت حفاظت از کودکان سپرده می شوند و این داستان یک فامیل افغان است که از ترس جنگ و خونریزی از افغاننستان فرار می کنند و خود را به المان می رسانند و سرانجام سرنوشت شان به اینجاها می رسد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولیس آلمان
زن افغان
نظرات بینندگان:

>>>   مردان افغان آبروی برای خود نگذاشتند
حال باید دید در افغانستان چگونه با آنها رفتار میکنند
متعصبین عقبمانده بی خاصیت و منفور که زن را دارایی خود می بینند
من هم یک زهرا افغان دیگر هستم

>>>   نظر دهنده اول
خواهر شما زن ها چه خیری برای افغانستان داشتید
غیر از لودگی وجیغ زدن

>>>   هم وطن فرهنگ آوغان از این بهتر نمیشود
فرهنگ آوغان همان فرهنگ پشتون همان افغان
سری زبان کشور ها است
وقتی یک آدم کش رهبر ملت شود از این بهتر نمیشود
وقتی یک بچه باز کلان شود از این بهتر نمیشود
وقتی عاقیل عقلی خود را از دست داد چه میشود
آدم کشان خود را مسلمان میگوید از چرس وبچه
بازی بسیار لذت میبرند کجا است خانه شیاطین ها

>>>   درارتباط به کشتن یک مرد افغان که زنش را در محل عام در شهر برلنن المان سر بریده است : درافغانستان اکثرمردان فکرمی کنند که به خانم شان مالکیت دارند . وبه همین دلیل خشونت علیه زنان برای مردان یک موضوع بسیارعادی است ، و کمترکسی به این دلیل مجازات می شود خشونت ها و ناسازگای های خانواده گی که میتوان آنرا در کشورهای غربی به آسانی حل کرد، درافغانستان و بعضی کشورهای همسایه این موضوع با مشکلات جدی و گاهی هم با زد و خورد های خانواده گی و حتی با کشته و یا زخمی شدن زن منجر می گردند.
رضا

>>>   خداوند متعال این خانم مظلوم را مغفرت نماید و با اطفال او رحم کند. در اخیر نام او کلمه جی را دیدم. شاید این خانم بیچاره هندی یا پاکستانی باشد.

>>>   بعضی از مردان افغان که با فامیل خود به المان میآیند اگر اختلافات فامیلی بوجود آید و زن از طرف شوهر لت و کوب شود باید خانه را ترک کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است