انگلیس هند را غارت نمود، حالانوبت اوکراین رسید
اوکراین را وادار ساختند که کندم خویش را به بریتانیا و غرب صادر نماید. درحالیکه اوکراین تا پایان سالجاری با کمبود مواد غذایی بی سابقه روبرو خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۴۰۱/۳/۳ کد خبر: 170385 منبع: پرینت

"تاریخ را ورق بزنید تا از غارت(45-تریلیون دالر) قرن آگاه شوید"
اینکه انگلیس هند را چگونه غارت نمود و چطور از حساب غارت هستی دیگران در آرامش زندگی میکنند و حالا نوبت اوکراین یک کشور در حال جنگ با چند میلیون مهاجر و جنگ و حتی نابودی یک کشور می انجامد رسیده است.

سردمدران انگلیس خوب آگاه اند و میدانند که سال پیش رو و سال های بعد که ممکن است جهان در یک بی سرنوشتی فقر و بدبختی قرار خواهد گرفت و چندین میلیون انسان در کره زمین از گرسنگی ممکن است بمیرند. سیاستمدارن انگلیس فورا دست بکار شدند و اوکراین که در حلقوم شان فرو رفته است میخواهند جان مردم شان را هم نیز بگیرند و خیلی ساده و به آرامی در گلو فرو برند و بقول معروف ناخون افگار گیر کرده اند.

سفر نخست وزیر انگلیس به اوکراین با اینکه سلاح های خود را به اوکراین تحویل داد و این کشور اگر زنده بماند در سال های سال در زیر وام گم خواهد شد ولی در ضمن اینکه اوکراین را وادار ساختند که کندم خویش را به بریتانیا و کشورهای غربی جبرا صادر نماید و نیز تاکید کردند که جنگ را گویا تا پیروزی ادامه دهند. این اقدامات غیر انسانی (صدور گندم) همه را شوکه نموده است؛ زیرا اوکراین خود تا پایان سالجاری با کمبود مواد غذایی بی سابقه روبرو خواهد شد و این خود جزو همان تفکر مستعمره که هستی یک کشور را به یغما بردن است قطعا چیز دیگری بوده نمیتواند.
اما این سنت استعماری در حقیقت ریشه های عمیق تاریخی دارد.

نخست وزیر گویا افسانه ای بریتانیا وینستون چرچیل که او هنوز در وطن خود و در سراسر اروپا الگوی اخلاق و دولتمرد بزرگ و زیرک محسوب میشود و چرچیلی که بهترین سیاستمدار در تاریخ امپراتوری بریتانیا و نمونه از غرور، برای پیروزها بشمار میرود، در سال 1943، برای رفع نیازهای بریتانیا و کشورهای نزدیک به آن به عنوان مثال یونان، نخست وزیر چرچیل دستور صادرات غلجات (گندم....) را از بنگال هند صادر نمود. چرچیل نسبت به سرخپوستان یعنی هندوها احساس تنفر نژادی داشت و این مردم را در قطار انسان ها حساب نمیکرد.
وی این دستور جنایکارانه را زمانی صادر کرد مردم هند روزانه هزاران نفر از گرسنگی جان میدادند ولی بعد از عملی شدن این دستور جنایتکارانه تلفات مردم به میلیون ها رسید و این ارقام را گاهی تا 29 میلیون انسان تخمین میکنند.

اسناد موثقی وجود دارد وقتی حاکمان محلی انگلیس در مورد تلفات سرسام آور از قحطی و گرسنگی به چرچیل گزارش دادند، چرچیل با یک سوال پاسخ داد اگر اینطور است: "پس چرا گاندی هنوز نمرده است؟
گفته میشود چرچیل نفرت خاصی نسبت به مهاتما گاندی داشت یعنی کسی که علیه استعمار انگلیس مبارزه میکرد. چرچیل گفته بود: "باید گاندی را زیر یک فیل غول‌پیکر که در بالای آن فرماندار بریتانیایی می نشست، بسته می‌شد و باید پایمال میگردید.

وزیر امور خارجه هند؛ انگلیس تبار، لئوپولد چارلز موریس استنت امری، این موضوع را در خاطرات اش می نویسد و این ثبت تاریخ نیز شده است. وی میگوید چرچیل به من گفت: "من از هندی ها متنفرم؛ اینها حیواناتی هستند که مذهب حیوانی دارند و اینها خود در قحطی مقصر هستند، زیرا مانند خرگوش ها تولید مثل می کنند."

نتیجه تحقیقات دوکتور علوم اقتصاد هندی آقای "استو پتانیک" که در مجله دانشگاه کلمبیا نیز به نشر رسیده است نشان میدهد که: "بریتانیا در دوران اشغال و مستعمره کشور هند در حدود 45 تریلیون دالر منابع و ثروت هندوستان را به غارت برده است. این غارت در حقیقت به معنی نابودی دیگران و آرامش و سود خود است که در غرب بطور کلی معمول است."

اینکه از بقیه جهان را تا چه اندازه غارت کرده است و به کشور خود جهت رفا مردم انگلیس آورده است تا هنوز معلوم نیست.
بدون شک حالا با رییس جانسون نخست وزیر انگلیس بعد از 80 سال این جنایت را در اوکراین با گرفتن نان اش تکرار میکند؛ ولی اینبار بنام دموگراسی؛ که در حقیقت همان اسارت، مستعمره و غارت است.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بریتانیا
اوکراین
نظرات بینندگان:

>>>   بلکل دقیق فرمودید جناب صفوی صاحب

>>>   سلام و عرض ادب به همه !
آقای نویسنده اگر تو در مورد انگلیس درد دل میکردی به هر اندازه میخواستی بنویسی از کشور خود مینوشی در اینجا دو مورد وجود دارد :
1 - چنین معلوم میشود که از تاریخ کشور عزیز خود بی خبر هستی .
2_ یا اینکه هنوز هم در مغزت مفکوره کمونسی وجود دارد...
دوکتور سادات

>>>   هند حالا خیلی قوی تر و پروتمند تر از انگلیس است و یکی از ابرقدرتهای جهان در کنار چین، روسیه، اروپا و امریکا میباشد. از انگلیس یک بادکنک ماده است که با یک سوزن میترکد. حالا نوبت به انتقام هند رسیده است. انگلیس و امریکا مردم اوکراین را نابود و خاک اوکریان به آتش کشیدند و آن را بر ضد روسیه استعمال کردند این زلیزنسکی مردم و کشور خود را در پیش قدمهای امریکا قربانی کرد و جسز خون مردم خود هیچ چیز بدست نیاورد. جهان از طرف قدرتهای امروز چین، روسیه، هند، اروپا و امریکا اداره میشود.

>>>   عطا جان صفوی
حالا که کار از کار گذشته است متوجه شدید که چه در گذشته و چه اکنون امپریالیزم از مردم مستضعف جهان چه میخواهد. چهل سال قبل همین انگلیس و امریگا دهل و نغاره زدند اخوانی ها هم به رقص امدند تا جهاد علیه کفار را در افغانستان اغاز کنند.جهاد شد و این هم نتیجه ای ان که حالا در زیر سلطه ای طالب میبینید.

>>>   صفوی صاحب.
نقشه تقسیم جهان توسط انگلیس و قدرت نوظهور یعنی امریکا بعد از جنگهای نخست و دو م جهانی صورت گرفت.
افغانستان یک قرن قبل ضربه اساسی استعمار انگلیس را چشید یعنی سقط و خلع مترقی ترین شاه در جهان شاه امان الله خان و بعدا فرو بردن مردم افغانستان در قهقرای جهاد علیه جمهوری دموکراتیک افغانستان.
انچه شما امروز نقل قول کرده اید کشور های تازه به استقلال رسیده در افریقا و اسیا از صد سال قبل تا به امروز انرا تجربه کرده اند. چرچیل به جز انسان خالص سفید پوست انهم انگلیس دگر به هیچ نوع بشر وقعی نمیگذاشت. او پدر استقلال هندوستان مهاتما گاندی را انسان نیمه برهنه نام گذاشته بود.بلی انگلیسها هندوستان را که برای شان حیثیت پرنده طلایی را داشت غارت کردند و حالا هم نوبت اوکراین است که متاسفانه مردم بهای انرا میپردازند و سیاسی ها و کارپوریشنهای بزرگ پول میسازند.
افغانستان در این تله افتاد و نجات افغانستان از این تله کاری بس دشوار است...داستان سیاسی نظامی اوکراین شباهتهای زیاد با قضایای افغانستان دارد.در افغانستان افغانها توسط انگلیسها در زیر پوشش اسلام خریده شدند و تا توانستند ثروت معنوی کشور را به نام کافر کشتند. بعد از یازدهم سپتامبر انگلیس و امریکا با برنامه جدید وارد افغانستان شدند. بار دگر همان چهره های مذهبی را خریدند بر مسند قدرت نشاندند .تا افغانها یکدگر را بکشند.این سناریو هنوز هم ادامه دارد.
اقای صفوی
بهتر میبود در اخر این مضمون که یقینا ترجمه از منبعی است نظر خود را نیز واضح و روشن بیان میکردید ....
حنظله

ا

>>>   از افغانستان چه عایدی برده اند دراین 20 سال در فرداها خواهیم دانست

>>>   محترم سادات
نخست از همه خدمت عرض کنم که اقای صفوی یکی از تحلیل گران فعال با تحلیل های بسیار زیاد در مورد اوضاع افغانستان و جهان میباشد که در این رسانه به نشر رسانده است. بنده همواره با طرحهای اقای صفوی موافق نبوده و نیستم ولی حدس شما که ایا هنوز اقای صفوی مفکوره کمونیستی در سر دارد مرا متحیر ساخت. ایا شما کتابی در مورد کمونیزم خوانده اید؟ البته مطالعه کمونیزم از زاویه امپریالیزم نه .زیرا در امریکا و کانادا کمونیست بودن جرم است و مردم این دو کشور طی بیشتر از نیم قرن چنان شست و شوی مغزی شده اند که بعضی از امریکاییان حتی حاضر نیستند پالیسی خدمات صحی و بیمه صحی بارک اوباما را بپذیرند زیرا فکر میکنند که این پالیسی را کمونیستها ساخته اند.
انگلیسها در مورد افغانستان بخصوص در سرنگونی مترقی ترین شاه افغانستان شاه امان الله نقش منفی به نفع خویش داشتند که ضربات عقبماندگی انرا تا کنون ما در وجود طالب میبینیم.
کامگار

>>>   حالا که کار از کار گذشته است متوجه شدید که چه در گذشته و چه اکنون امپریالیزم از مردم مستضعف جهان چه میخواهد. چهل سال قبل همین انگلیس و امریگا دهل و نغاره زدند اخوانی ها هم به رقص امدند تا جهاد علیه کفار را در افغانستان اغاز کنند.جهاد شد و این هم نتیجه ای ان که حالا در زیر سلطه ای طالب میبینید.....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است